Az izraeli építész, Haim Dotan tervezte a hidat, bár úgy hírlik, eleinte nem akarta elvállalni a megbízatást. Ha megnézzük, hogy hová és milyen hidat kellett építeni, nem csodáljuk, ha rázósnak érezték a feladatot.
Az átkelő 430 méter hosszú, 6 méter széles. Összesen 99 kilenc darab, több réteg edzett üvegből álló lapot használtak fel az építésénél. Természetesen az átadása előtt töréstesztnek is alávetették. Például a sziklák között feszülő üveghídon önkéntesek tucatjai mértek kalapácsütéseket a padlóra. Ez persze inkább csak a marketing része volt, nem pedig a hivatalos vizsgálaté.
A híd padlója három réteg edzett üveglapból áll, a 99 lap háromszor 4,5 méteres és 15 milliméter vastag. A sérült elemek cserélhetők.
Korábban már csaknem száz biztonsági tesztet végeztek, hogy megállapítsák, a híd kibírja-e csaknem 800 ember súlyát, ellenáll-e a széllökéseknek, a földrengésnek és a hőmérséklet-változásnak. Úgy tűnik, mostanra mindent rendben találtak, és megnyithatták a nagyközönség előtt is.
A táj és a híd tiszta időben bámulatos, de vannak napok, amikor sokkal inkább ijesztő.
A hidat a The Jerusalem Post szerint a 22,5 millió jüanból építették, és a múlt héten adták át a turistáknak. A biztonság kedvéért naponta legfeljebb nyolcezer látogatót engednek át rajta, vélhetően egy másik üveghídon történt eset miatt is, amikor tavaly októberben a Honan tartományi Jüntaj-hegységben lévőn megrepedt az egyik üvegtábla, amikor turisták tartózkodtak rajta.
Fotók: Haim Dotan Architects