26 °C, Budapest
26 °C
Budapest
Holnap
24°
Holnapután
20°
Péntek
23°
2018.08.21. kedd, Sámuel
filter.hu filter.hu

5 nélkülözhetetlen tápanyag, amit be kell iktatni a baba értrendjébe

Jellemzően az anya döntése, hogy mi kerül a kisbaba és kisgyerek tányérjába. A szoptatás, vagy a tápszeres táplálás befejezése után fokozottan kell figyelni, hogy a pici hozzájusson minden vitaminhoz és tápanyagokhoz, ami fejlődése szempontjából elengedhetetlen.
Booking.com

Mindannyian tudjuk, hogy ha ebben az időszakban nem kapja meg ezeket a baba, annak az egész életre kiható negatív hatási lehetnek. Vegyük sorba, hogy mik azok a tápanyagok, amik elengedhetetlenek a gyerekek étrendjéből.

Omega–3 zsírsav

Az Omega-3- nak döntő szerepe van a sejtek egészséges fejlődésében, minden korosztály számára nagyon fontos, hogy megfelelő mennyiség jusson a szervezetbe. Már csak azért is, mert az emberi test képtelen saját maga előállítani. A hal, illetve a bab kiváló Omega–3 forrás, ráadásul mindkettő könnyen pürésíthető, így egyéves kortól bátran adható a babának.

Vas

A szervezet oxigénszállítását ellátó vörösvérsejtek termelődése szempontjából nélkülözhetetlen tápanyag, hiányában vérszegénység alakul ki. A vas fontosságát jelzi egy régen népszerű és közismert rajzfilmfigura Popeye is, akivel igyekesztek népszerűsíteni a spenótot a gyerekek körében. A hős tengerész evett a zöldfőzelékből, majd ebből erőt merítve szállt szembe bárkivel és bármivel. Nem garantált, hogy a gyerek kedvét meghozzuk a spenót elfogyasztására Popeye-filmek nézésével, így eláruljuk, hogy a máj, a búzakorpa, a tökmag, a tojássárgája és a hüvelyesek is tele vannak ezzel az alapvető tápanyaggal.

Növényi rostok

A rostok nélkülözhetetlenek az emésztés szempontjából. Többek között ezért kerüljenek zöldségek, gyümölcsök és a teljes kiőrlésű gabonából készült pékáruk minden nap, lehetőleg minél többször a baba és a kisgyerek tányérjába. (Az említett ételfajták a vitaminok miatt is elengedhetetlenek.) Sajnos a teljes kiőrlésű pékáruk elég drágák. Az olcsóbbaknak nem árt megnézni a címkéjét, előfordul, hogy alapvetően fehér liszttel készül, és csak minimális adag kerül bele teljes kiőrlésű gabonából. Egyre többen sütnek házilag kenyeret, talán ez a legjobb megoldás – persze csak, ha bírjuk idővel és energiával.

Kalcium

A kalcium segíti a vér oxigénellátását, erősíti az immunrendszert és elengedhetetlen a csontok fejlődéséhez. Közismert, hogy a tejtermékek tele vannak kalciummal. Joghurt, sajt és túró már 10 hónapos kortól, a többi tejtermék egy éves kortól adható a babának. A gyerekek általában imádják a bolti gyümölcsjoghurtot, de az egészségük szempontjából a legjobbat akkor tesszük nekik, ha natúr joghurtot turmixolunk össze gyümölccsel. Ha banán is kerül bele, akkor édesnek is elég édes lesz.

Probiotikumok

A bélrendszerben található „jó” baktériumok az emésztésért felelősek, hiányukban olyan kellemetlen betegségek alakulhatnak ki, mint a reflux, vagy a székrekedés. Joghurtban rengeteg probiotikum található, de a csicsóka, a vöröshagyma, a fokhagyma, a bab, a zabpehely, a borsó és a banán is gazdag forrásai ezeken a hasznos kis „lényeknek”.

Via