29 °C, Budapest
29 °C
Budapest
Holnap
31°
Holnapután
30°
Csütörtök
27°
2018.06.18. hétfõ, Levente
filter.hu filter.hu

Trükkök, ha a gyerek nem enné meg a zöldséget

Mi lenne a heti étrend, ha a kisgyerek magának állíthatná össze? Virsli, szalámis kenyér, és töménytelen mennyiségű édesség. A zöldség esetleg jól megcukrozott paradicsomleves formájában kerülhetne rá az étlapra.
Booking.com

Ha küszködünk (és kisgyerekes anyukaként jó eséllyel küszködünk) azzal a problémával, hogy szemünk fénye csak túró rúdit és parizert hajlandó enni, akkor íme néhány tipp, hogy néhanapján zöldséget is „belecsempésszünk” dietetikai problémákra kevéssé fogékony gyermekünk gyomrába.

Formázzuk meg a zöldséget

Sok gyerek van, aki uborkát, sárgarépát, vagy éppen zellert alapból nem enne meg, de ha megfelelő formájúra vágjuk, akkor mégiscsak imádni fogja. Még nyersen is! A hosszú, vékony szeletekre vágott zöldségek (legkönnyebben répából lehet megcsinálni) általában bejönnek. Ezeket a kicsi képes könnyedén megfogni és nagyon eredményesen tudja rágni. Bevállalósabb, nagyobb kézügyességezel megáldott szülők megkísérelhetnek bármit kifaragni a zöldfélékből, amit tehetségük és fantáziájuk enged. A kicsik imádni fogják, és ekkor a szülő is azt érzi, hogy megérte a fáradtságot.

Keverjük hússal

A különböző húsételeket általában szeretni szokták a kisgyerekek. Ezek közül van pár olyan, ami lehetőséget ad arra, hogy némi zöldséget adjunk a gyereknek. Leginkább azok a fogások alkalmasak, amiben darált hús van, amit kiegészíthetünk némi darált zöldséggel. A bolognai spagetthez, a fasírthoz, vagy a csilis babhoz (természetesen nem csípős változatban) keverjük hozzá. Ha ügyesek vagyunk és a gyerek ízlésének megfelelően fűszerezünk, akkor kizárt, hogy ne jöjjön be a módszer. Hátránya, hogy a sütés/főzés idejétől függően a zöldésgek veszíthetnek beltartalmi értékükből. De például zacskóban főzve/sütve az ételt némileg ezt is csökkentheted, és még plusz zsiradékot sem kell hozzá használnod, diétásabb lehet a fogás.

Süssük bele süteménybe

Répatortáról már mindenki hallott, a süteménynek sok-sok változatát találhatjuk meg a neten. A közös bennük az, hogy a tésztába reszelt répa kerül. Az már kevésbé ismert, hogy hasonló módon a roppant egészséges céklából, de zsenge karalábéból is lehet keverni sütik tésztájába. Ha bármelyik internet keresőbe beírjuk a „céklás süti” kifejezést, több tucatnyi receptet dob ki. Viszont ezek az ételek azzal járnak, hogy fel kell valamennyit adni az elveinkből, hiszen általában cukorral készülnek. Persze egy kis édesség néha jár a gyereknek is, és akkor legalább adjunk neki olyat, amivel valamennyi értékes tápanyag is a szervezetébe jut. Főleg, ha a cukrot (vagy legalább egy részét) mézzel helyettesíted.