20 °C, Budapest
20 °C
Budapest
Holnap
23°
Holnapután
18°
Csütörtök
16°
2018.09.24. hétfõ, Gellért
filter.hu filter.hu

"Edd okossá" a babát! – 10 tipp kismamáknak

Pár pontban összefoglaltuk, mely tápanyagokat és élelmiszerfajtákat érdemes fogyasztani a babavárás alatt.
Booking.com

Régóta tudott dolog, hogy a kismama étkezési szokásai befolyást gyakorolnak a baba fejlődésére, a kicsi intelligenciája is részben annak a függvénye, hogy mi kerül a leendő anyuka tányérjára. Pár pontban összefoglaltuk, mely tápanyagokat és élelmiszerfajtákat érdemes fogyasztani a babavárás alatt.

Folsav és vitaminok

A folsav elengedhetetlen az agysejtek fejlődéséhez, négy héttel a tervezett teherbeesés előtt érdemes elkezdeni a szedését, ezzel 40%-kal csökkenthetjük az autizmus kockázatát. Terhesség alatt napi 400 mikrogramm folsavra van szüksége egy várandós anyukának. Ennek a tápanyagnak a legjobb természetes forrása a lencse, a máj, a spenót és az élesztő. A B12 vitamin (folsavval „párosítva”) a vörös vérsejt, a C-vitamin a kollagén, a D-vitamin a csontképződésért felelős.

Omega3 zsírsav 

Az omega3 zsírsav az idegrendszer fejlődéséhez elengedhetetlen, illetve gátolja a koraszülést és az alacsony terhességi súlyt. Olyan sokfajta és változatos táplálékból vehetjük magunkhoz, mint a tojás, a hal, a tofu, a bab, a vörös húsok, a dió, a lenmag és a spenót.

Zöldség és gyümölcs

Mindig és mindenkor érdemes fogyasztani, de ez várandós nők esetében talán még fokozottan igaz. Antioxidáns hatásánál fogva segít megkötni az agyszövetekre is káros szabadgyököket. Minden zöldség és gyümölcs egészséges, de a leginkább ajánlottak a papaja, a spenót, a paradicsom és az áfonya.

Vas

A vas elengedhetetlen ahhoz, hogy elég oxigén jusson el a babádhoz. A vashiány elég gyakori probléma, pedig ha nem jut el elég oxigén a méhbe, az a magzat születési súlyára és intelligenciájára is káros hatással lehet. A hüvelyesek, a cékla, a vörös húsok és az adu ásznak számító spenót fogyasztása segít kiküszöbölni a problémát.

Protein

A sejtfejlődéshez elengedhetetlen tápanyag, ha az anyuka keveset fogyaszt belőle az a baba születési súlyának kárára mehet. A babavárás alatt napi szinten 10 grammal többet ajánlott enni belőle, amit húsok, tejtermék és hüvelyesek formájában tehetjük meg.

Jód

A jód javasolt napi adagja 220 mikrogarmm a várandósság időszaka alatt. Ennek az ásványi anyagnak az alacsony szintje pajzsmirigy problémákkal van összefüggésben, amik szintén redukáltabb intelligencia szinthez vezethetnek. A körte a jód egyik leggazdagabb forrása.

Lépj kapcsoltabba babáddal már a szülés előtt

A kisbaba már méhen belül felismeri anyukája hangját. Ezért beszélj és énekelj neki ennek a tudatában. Ez nem csupán a köztetek levő kapcsolat elmélyítését segíti, hanem a kicsi intelligenciájára is jó hatással van.

Ami kerülendő:

Higany

Ez az elsősorban halakban található fém rossz hatással van a magzatra, ezért érdemes csínján bánni velük és legfeljebb heti kétszer fogyasztani. Az Omega3 miatt fontosak lehetnek a tenger gyümölcsei, de mindig válasszunk alacsony higanytartalmú halakat. Ilyen a garnélarák, a lazac és a harcsa.

Alkohol

Az alkohol pusztítja az agysejteket, a kismama által fogyasztott ital pedig a magzat agysejtjeire is káros hatással bír. Még abban az esetben is, ha kis mennyiséget fogyasztunk, megnöveljük az esélyét, hogy a gyerekünknek sérüljenek a szociális készségei, a memóriája és figyelemzavaros legyen.

Túlzott hízás

A terhesség alatti extrém hízás megnöveli a koraszülés kockázatát. Ezért is javasolt minden kismamának odafigyelni az étkezésre és bevezetni a napi rutinba egy harminc perces könnyű tornát.

További, a babavárással kapcsolatos híreket ebben a témánkban olvashatsz >> BABAVÁRÁS

Forrás: momjunction.com