5 °C, Budapest
5 °C
Budapest
Holnap
10°
Holnapután
14°
Péntek
2019.11.19. kedd, Erzsébet
filter.hu filter.hu

Uzsonnatippek a sulikezdésre

Iskolakezdéskor számos kihívással nézünk szembe, ezek közül az egyik, hogy mit csomagoljunk gyermekünknek tízóraira. Egészséges tízórai ötletek következnek, hogy tápláló és változatos ételekkel tudd meglepni gyerkőcödet.

A finom és egészséges uzsonna napi szintű megteremtése nem lehetetlen feladat, de mindenképp igényel egy kis rákészülést és kreativitást. Persze néhanapján tízóraizhatnak az iskolai büfében is, de ne ez legyen a bevett gyakorlat.

Próbáld meg úgy összeállítani az uzsonnás doboz tartalmát, hogy gyermeked egész nap rendelkezzen energiával, kitartson az iskola utáni tanulásig vagy akár a délutáni foglalkozások alatt is.

Először is érdemes összeírni, hogy az adott héten milyen egészséges tízórait szeretnél csomagolni nebulódnak. Amit lehet, készíts el előre, főzz meg több adag zabkását vagy tojást, keverj ki ízletes kencéket, esetleg tárazz be pucolt, felvágott zöldségekből. Így reggelente 5 perc alatt össze tudod állítani az uzsonnát gyerekeidnek.

Minden esetben vedd figyelembe az időjárást, mert meleg időben könnyen megromolhat a csomagolt étel. Ha már előző este elkészíted az uzsit, érdemes éjszakára hűtőben tárolnod.

De mégis mely ételek azok, melyeket az iskolások is szívesen fogyasztanak?

Kenyér, gabona

A szénhidrát elengedhetetlen a napi energiaszükséglethez, tehát minden nap valamilyen formában szerepelnie kell az uzsonnában. Légy változatos, rengeteg variáció közül választhatsz: kenyér, zsemle, kifli, tortilla wrap, pita, zabkása, házi sütemény, muffin, hogy csak néhányat említsünk. A szendvicset kend meg egy általad készített kencével, majd mehet bele a hús, sajt és természetesen zöldség.

A müzli szelet is egy szuper nasi, általában minden gyerek szereti, kiválthatod vele az édességet és nem utolsó sorban egészséges is.

Tejtermék, hús, magvak

A fehérje is elengedhetetlen összetevője a napi táplálkozásnak, ezért minden nap csomagolj gyermekednek egy adag diót, mandulát, mogyorót vagy sajtot, tojást, joghurtot.

Zöldségek, gyümölcsök

A vitaminokban és rostokban bővelkedő zöldségek és gyümölcsök pedig egészségesen tartják gyermekedet. Csomagolhatod szendvicsben is, de önállóan, gyümölcssalátában vagy zöldséges ropogtatni valók formájában is kitűnő választás.

Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
További anyagok