11 °C, Budapest
11 °C
Budapest
Holnap
15°
Holnapután
Péntek
18°
2024.04.23. kedd, Béla
filter.hu filter.hu

Honnan tudjuk, hogy megtaláltuk a tökéletes irodát?

A home office divathullám lecsengésével újra kelendőek lettek a minden igényt kielégítő irodahelyiségek, a munkába való bejárás kezd visszaállni a rendes kerékvágásba. A modern munkahelyi kultúra fejlődését tekintve azonban az, hogy mit tekinthetünk tökéletes munkakörnyezetnek, ma már cégenként változik. Alábbi cikkünkben végigvesszük a legfontosabb szempontokat, melyeket érdemes lehet mérlegelnünk, amennyiben a tökéletes irodát keressük vállalkozásunk számára.

Ha ezeknek megfelel, tökéletes irodát találtunk

Amikor új irodahelyiséget választunk, elsőként mindig azt vegyük figyelembe, hogy mire van szüksége vállalkozásunknak és alkalmazottainknak a sikerek eléréséhez. Egy tökéletes irodahelyiség legfontosabb feladata ugyanis, hogy produktív és boldog alkalmazottakat eredményezzen, akik számára minden szükséges körülmény biztosított. Az olyan tényezők, mint az elhelyezkedés, a belsőépítészet és az extra juttatások mind jelentős hatással lehetnek irodánk, és ezáltal cégünk vonzerejére.

Jól megközelíthető

Amikor irodahelyiséget választunk, mindig mérlegeljük, mennyire könnyen megközelíthető tömegközlekedéssel és az autóval, mind alkalmazottaink, mind ügyfeleink érdekében. A környéknek továbbá ideális esetben számos kényelmi lehetőséget kell kínálnia, könnyen elérhető távolságban kell lenniük bankoknak és éttermeknek is, valamint elengedhetetlen a kényelmes és biztonságos parkolási és kerékpártárolási lehetőség is.

Inspiráló és támogató közeg

A természetes fényt és friss levegőt nélkülöző munkahelyek túlzsúfoltsággal kombinálva negatívan befolyásolhatják munkavállalóink termelékenységét, és a cégünkről kialakított benyomásokat. A nagyterű irodák segítik munkavállalóink együttműködését, csökkentik elszigeteltségüket. Fontos azonban a privát terek megléte is a nagyobb koncentrációt igénylő feladatok elvégzéséhez és a fontos tárgyalások levezényléséhez.

A legjobb, ha a munkaterületek többféle variációját állítjuk fel, így dolgozóink többféle feladat elvégzése során is kényelmesen érezhetik magukat. A nyílt és privát tereken túl érdemes a természetes fényre is jó odafigyelnünk, hogy alkalmazottaink ne érezzék lomhának és stresszesnek magukat – ez ugyanis a rossz hangulat mellett alacsony termelékenységi szintet eredményezhet.

Fenntartható bérleti feltételek

Mielőtt aláírnánk bérleti szerződésünket, nagyon alaposan olvassuk át a meghatározott feltételeket. Tisztázzuk a közüzemi számlák fizetésére, az esetleges felújításokra és váratlan kiadásokra vonatkozó irányelveket, nehogy később meglepetésként érjenek bennünket. Ezenfelül igényeink is jelentősen megváltozhatnak egy többéves bérleti időszak alatt – így olyan bérleti szerződést keressünk, amely bizonyos fokú rugalmasságot biztosít felmondás vagy növekedés tekintetében. Az ideális irodahelyiség-bérletben ugyanis a kényelem és a pénzügyi megvalósíthatóság egyszerre teljesül.

Legyen a bejárás öröm!

Az egyszerű bejárást, a hatékony munkavégzést és a fenntartható működést támogató iroda azonban csak a jéghegy csúcsa. Bár dolgozóink számára biztosítottuk a kényelmes és támogató környezetet, a jó munkahelyi hangulat megteremtése ennél többet igényel. A fent látott előnyök miatt fognak minket választani, de megtartani őket az alábbiak fogják.

Belsőépítészet

Irodánk falainak nem kell feltétlenül tojáshéjszínűnek, krémszínűnek vagy szürkének lennie; egy-egy színes választás feldobhatja munkakörnyezetünket, és elősegítheti dolgozóink produktivitását. Hasonlóan működnek a dekorációs elemek is, melyek közül még a legegyszerűbb tárgyak is jelentős pozitív hatást hozhatnak. Okosan elhelyezett művészeti alkotások vagy printek elhelyezésével megtörhetjük nagy kiterjedésű falfelületeinket, egy-két növény pedig változatosságot vihet az egyébként monoton területbe.

Kényelmes munkakörnyezet

Egy kanapéval ellátott társalgó nagyban ösztönözheti a szocializálódást, ahol alkalmazottaink tarthatnak egy kis szünetet, beszélgethetnek egy projektjükről. Emellett az ergonomikus bútorok elengedhetetlenek ahhoz, hogy a dolgozóink sokáig elégedettek és egészségesek legyenek. Íróasztalainknak és székeinknek kivétel nélkül érdemes állíthatónak kell lennie, hogy kényelmesen illeszkedjenek minden igényhez.

Jól felszerelt konyha

Egy kenyérpirítóval, mikrohullámú sütővel, vízforralóval és kávéfőzővel ellátott helyiség, felszerelve végtelen mennyiségű – és ingyen fogyasztható – teával, kávéval, vízzel és rágcsálnivalóval a dolgozóink elismerését is kivívja majd.

Testmozgási lehetőség

Az egésznapos hajtást néha jólesik megszakítani egy kiadós sétával, melyet egy irodánk környezetében található zöld terület, esetleg egy nagyméretű erkély vagy tetőtér segíthet elő. Szükség esetén edzési lehetőséget biztosító helyiségben is gondolkodhatunk, beosztottjaink biztosan értékelni és használni fogják.

Kérjünk segítséget!

Amennyiben rendelkezünk világosan meghatározott célkitűzésekkel, ami az irodánkat illeti – melyek figyelembe veszik dolgozóink igényeit, növekedési terveinket és a pénzügyi helyzetünket –, máris van egy nagy előnyünk. Az elképzeléseinkkel megkereshetünk ugyanis egy profi céget, akik időt és energiát spórolva nekünk megtalálják tökéletes irodánkat. Az offie.hu csapata megkönnyítheti az irodabérlésünkkel járó kihívásainkat, hatékonyan és gond nélkül megtalálhatják és biztosíthatják a legmegfelelőbb irodahelyiséget. Egy szakértő csapat ráadásul abban is segít, hogy tisztességes üzletet kössünk, és elkerüljük a rejtett díjakat.

Egy tökéletes iroda megtalálása sosem egyszerű feladat, de néhány alapvető szempont figyelembe vételével könnyedén meghatározhatjuk a számunkra ideális paramétereket. A keresés és szerződés már nehezebb feladat, ilyenkor különösen érdemes szakértői segítséget kérni, például az erre specializálódott offie.hu csapatától.