A Jaguar Classic a maga szerény módján emlékezik meg az E-Type hatvanadik születésnapjáról. Az F-Type Heritage 60 mellett összesen hat pár E-Type-ot is (újra)építenek az évforduló alkalmából. A felújítás természetesen a lehető legmagasabb minőséget célozza, a gyári közlemény szerint pedig már be is fejezték az ’E-Type 60’ nevű kollekció első ikreinek munkálatait.

A párosok rendre a két leghíresebb előd, vagyis a 9600 HP, illetve a 77 RW előtt tisztelegnek. Előbbi egy 3,8 literes motor által hajtott, Opalescent Gunmetal Grey fényezésű kupé, utóbbi pedig az a British racing green árnyalatú roadster, amellyel Norman Dewis mérnök (a 240 km/h-s sebességre képes kupé sikerén felbuzdulva) Coventryből egyenesen a genfi bemutató helyszínére száguldott.

Egy rendes kollekció egyrészt egy kupéból...

Egy-egy kupé és roadster párosa alkotja tehát az ünnepi széria autóit. A fényezést az 1961-es színek ihlették, de a Flat Out Grey és a Drop Everything Green teljesen egyedi különlegesség, a jövőben sem kerülnek fel más Jaguarra.

Persze a külső nem minden, így érdemes körülnéznünk műszaki fronton is: speciálisan felkészített, ötfokozatú (szinkronizált) sebességváltó, megnövelt hűtőkapacitás, no meg nem kifejezetten korhű módon navigációra és Bluetooth-kapcsolódásra képes fedélzeti rendszer is kerül az autókba.

... másrészt egy kabrióból áll

A hathengeres XK motor az ősök méretét megőrizve 3,8 literes, teljesítménye 265 lóerő, és a használhatóság érdekében elektromos hűtőventilátorral, elektronikus gyújtással és rozsdamentes kipufogóval látják el.

A Jaguar Design tervezte évfordulós emblémákkal a középkonzolon kívül a motorháztetőn, a fordulatszámmérőben, a tanksapkán és még a padlólemezen is találkozhatunk. A fa kormánykerék kürtgombját 24 karátos aranyból készítik.

Minek navigáció, ha ilyen térkép van a két ülés között?

Jövő nyáron igazi zarándoklatra indul a kollekciót megvásárló hat tulajdonos és vendégei: alpesi tájakon is áthajtva teljesítik autóikkal a hatvan évvel ezelőtt már megtett Coventry-Genf távot, ezzel is bizonyítva: bár a Jaguar E-Type elsősorban szépsége okán került be harmadik autóként a New York-i Modern Művészeti Múzeumba, de esetében a lenyűgöző forma igazi tartalommal párosul.