Gazdaság

Felélesztették Mészáros vasútépítő cégét, neje távozása után új tagokkal bővült az igazgatóság

A 750 milliárd forintos Budapest-Belgrád vasútvonal-beruházási munkáiból (kínai partnerekkel együttműködve) részt kapott Mészáros Lőrinc cége, az RM International Zrt. is. Mint az Mfor.hu kiszúrta, mozgolódás van a 2017-ben létrehozott, eddig érdemi tevékenységet nem végző, lényegében alvó cég háza táján – személyi változások jelzik ezt.

A személycserékre a portál szerint részben azért lehetett szükség, mert elválnak Mészáros Lőrinc és felesége útjai, ami a céges kapcsolati hálójukat is felbolygatja.

Megkezdődött Mészáros Lőrinc válópere
A milliárdos és felesége külön érkezett.

Mint ismert, Mészáros Beatrix a legtöbb közös érdekeltségű vállalkozásból távozott, idén június eleje óta már nem tagja az RM igazgatóságának sem. A testületbe június eleje óta új tagok érkeztek, olyan üzletemberek, akiknek korábban nem volt közvetlen feladatuk az RM Internationalban, viszont a Mészáros-birodalom más érdekeltségeiben már kaptak fontos szerepet.

Az igazgatóságba bekerült Schmidt Zoltán (a Rádió1-et üzemeltető Radio Holding Kft. tulajdonosa, a Mészáros-gyerekek cégében, a Fejér-B.Á.L. zrt.-ben vezérigazgató), Németh Tamás (a Mészáros és Mészáros Kft.-ben ügyvezető), Deák Gábor (többek között R-Kord Kft.-ben ügyvezető), Szigeti Ferenc Miklós (ő lett a vasútépítő vállalat vezérigazgatója) és Sárváry István (ő a Mészáros-birodalomba tartozó V-Híd Zrt.-ben vezérigazgató).

A jelek szerint tehát a tulajdonosi kör elérkezettnek találta az időt az RM International felélesztésére, mert mint arról a Magyar Építők szakportál beszámolt idén júliusban, elindult a beruházás.

Kiemelt kép: Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Mészáros Lőrinc, a V-Híd Építő Zrt. tulajdonosa és Kósa Lajos fideszes országgyűlési képviselő (b-j) a V-Híd Építő Zrt. gépbemutatóval egybekötött születésnapi rendezvényén Debrecenben 2020. szeptember 18-án. Az ünnepségen működés közben mutatták be azt a korszerű vasútépítő gépsort, amelyből összesen három van Európában, és most először került belőle egy 100 százalékos magyar tulajdonba. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Ajánlott videó

Olvasói sztorik