Közeleg a Peugeot márka 210. születésnapja, és mivel még sok kerek évfordulót szeretnének ünnepelni a gyárban, ezért az önfeledt szórakozás mellett a fejlesztésekre is szánnak időt. Jelenleg is napirenden van az elektromos autók padlólemezének korszerűsítése. Az új, eVMP nevű alapot várhatóan már 2023-ban élvezhetjük, vagyis három év múlva számíthatunk az első olyan (kompakt vagy középkategóriás) Peugeot-ra, amelyik a kifejezetten az elektromos hajtáshoz tervezett struktúrára épül.

Léteznek már elektromos oroszlánosok, ezek egységesen az EMP2 nevű építőkészletet hasznosítják. A padlólemezt még 2013-ban mutatták be, és már eleve a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtások befogadására alakították ki. Akkoriban még úttörőnek számított a módszer, ma már a legtöbb gyártó alkalmazza.

eVMP-nek hívják a villanyautós padlólemezt

Olyan modellek alatt találjuk meg az EMP2-t, mint a kompakt 308, a 3008 crossover, a középkategóriás 508, vagy a Traveller és a Rifter egyterűek (illetve ezek kishaszonjármű testvérei, az Expert/Partner páros). Borítékolható a fenti típusok generációváltása és az eVMP terjedése közötti párhuzam. Bár a Peugeot nem árulja el, hogy melyik típusban mutatkozik be az új padlólemez, de azt megállapíthatjuk, hogy a listában szereplő autók közül a 308 a legidősebb.

Az eVMP platformra alapvetően tisztán elektromos alapként tekintenek a franciák, a tervek szerint legfeljebb néhány piacon – és akkor is csak mintegy szükségből – kerül hibrid hajtáslánc az eVMP-s autókba. Többféle motorteljesítményt, első- vagy összkerékhajtást, illetve változatos hatótávolságot (a jelenlegi kalkulációk szerint WLTP szerint is elérhetik a 650 km-t) érhetnek el a komponensek variálásával.

Akár 650 km-es WLTP szerinti hatótávra lehetnek képesek az új elektromos Peugeot-k

Az biztos, hogy ha a modern akkumulátor-technológia (és persze annak árszínvonala) megengedi, a lehető legnagyobb energiasűrűségű pakkot kapják majd a Peugeot-k. A mérnökök most azzal számolnak, hogy az akkumulátorok tengelytávra vetített kapacitása 50 kWh/méter lesz. Tekintve, hogy a jelenlegi e-Traveller 75 kWh-s csomaggal rendelkezik, tengelytávolsága pedig 3,275 méter (vagyis 23 kWh/méter a kapacitása), az új platform energiasűrűség szempontjából bő kétszeres fejlődést ér el – természetesen a padló alatti tér teljes hasznosításával.

A padlólemez fejlesztése során fontos szempont volt a költséghatékonyság. Arra is ügyeltek, hogy az eVMP padló minél inkább passzoljon a jelenlegi gyártóüzemekhez, így a gyártás bevezetéséhez csak minimális átalakításokra lesz szükség. Különösen büszke a K+F folyamat és a gyártáselőkészítés során alkalmazott takarékos megközelítésre Nicolas Morel, a PSA kutatás-fejlesztési igazgatója.

A kisebb modellek saját platformot kapnak

Nem az eVMP lesz a Peugeot egyetlen 100 százalékban villamosított padlólemeze. Míg az eVMP a kompaktoktól kezdve bevethető, a második számú (egyelőre név nélküli) építőkészlet a kisebb modellekhez passzolhat. A CMP-t is leválthatja tehát a Peugeot, így a jövő 208 és 2008 modelljei már másik padlólemezen fogyaszthatják az elektronokat.