A munkahelyek erősen megszenvedték a pár hónap alatt bekövetkező változásokat, és nem csak Magyarországon. Sokan hetekre leengedték a rolót, mások pedig véglegesen elköszöntök a vásárlóiktól, mivel nem bírták tartani a folyamatosan fennálló költségeket a szokásos nyereség nélkül. Kijelenthetjük, hogy szinte minden munkahely megérezte a koronavírus hatását, azonban nem mindegyik rossz értelemben. Hogyan lehetséges ez?
Home Office
A vírushelyzet megtanított valamit, mégpedig az otthoni munka értékét. Amikor nem lehet kimenni az utcára, és bentről kell figyelnünk az eseményeket, akkor gyakran átértékelődik a világról alkotott nézetünk. Az olyan munkák, amik könnyedén végezhetőek egy számítógép segítségével, hirtelen fontosabbak lettek, és ezek a családok tovább tudták folytatni a normálishoz hasonló életmódjukat. A legtöbb boltnak, áruháznak rá kellett jönnie, hogy csak akkor tud fennmaradni, ha az emberek folytatják a vásárlást, így beindultak a marketing cégek, a programozók és rengeteg új webáruház is megjelent. Vizsgáljuk meg, hogy miért.
A programozók
Kezdjük a programozókkal. Miközben a fiatalokról elmondható, hogy a legtöbben haladnak a korral, addig az idősebb korosztály gyakran próbálja kikerülni ezeket a lépéseket. Azok az áruház tulajdonosok és vállalkozók, akik inkább a szomszédokra és a szóbeszéd erejére építettek, hirtelen rádöbbentek, hogy az internet mekkora erővel bír. Pár hónap alatt a világ a hálózaton folytatta a létezését, ott kerestek ruhát, élelmiszert, de berendezési tárgyakat is. Akik nem voltak fenn a közösségi médián, nem találták meg a térképen, és nem tudtak róluk olvasni a neten, azok megszűntek létezni. Mivel sosem késő elkezdeni, a bátrak úgy próbálták meg kiküszöbölni ezeket a problémákat, hogy azonnal a programozókhoz fordultak, akik nekiálltak a webáruházak, weboldalak és más internetes elérhetőségek gyártásához. Ezáltal a kis helyi újságos is tudta frissíteni az online megvásárolható könyvek címét, és kapott egy esélyt a folytatáshoz. A programozók pedig boldogan álltak neki az újabb munkáknak.
Új webáruházak
Mit mondhatunk a webáruház indításáról? Sokan hobbiként űzik a varrást, festést, gyöngyfűzést, írást és más dolgokat. Azonban, miközben napi 8 órában dolgozunk valahol, már csak hébe-hóba jutunk el a kikapcsolódásig. A vírushelyzet azonban rengeteg időt is teremtett, legalábbis azoknál a családoknál, ahol nem voltak gyerekek. Nekik most jött el a lehetőségük a hálózatra való kilépéshez. Sokan elkezdték a maszkokat varrni, amit olyan üzemi szintre fejlesztettek fel, hogy már szükségük volt a webáruházra. Mások elkezdték eladni a könyveiket, festményeiket, és ezt akarták jogos úton véghezvinni. Nekik a webáruház nyitás ezekben a hónapokban kényelmes és biztos pont lett, ami némi jövedelmet is hozott.
A marketingesek szintén folytatták a munkájukat, mivel az interneten most még több eladó jelent meg, így a vásárlóhoz való eljutás fontosabb lett, mint valaha. Ezek a munkák nevezhetőek a koronavírus új karrierjeinek is.