Gyártók Ezek az autók halálos fenyegetést jelentenek

Ezek az autók halálos fenyegetést jelentenek

Pardavi Mariann | 2016.03.21 08:47

Ezek az autók halálos fenyegetést jelentenek

Ugyan az elmúlt egy évben jó pár csillagot kiosztott az EuroNCAP, számos esetben igencsak szűken mérte azokat. Azokat a modelleket szedtük össze, amiket inkább nevezhetünk guruló koporsónak, mintsem autónak. Mérnöki munka ide, vezetői segédrendszerek oda, több ízben is arcpirító eredményt produkáltak a gyártók.

Hirdetés

A negatív lista sereghajtója minden kétséget kizáróan a kétcsillagos Lancia Ypsilon. Ha valaki ebbe az autóba utasként szállna be, mindeképp lebeszélnénk a dologról. Míg a sofőrök a frontális ütközést nagyon súlyos fej- és mellkassérülésekkel úszhatják meg, addig az utasokat a tesztek alapján jó eséllyel halálba küldi a jármű. A vállalat mérnökeinek munkáját a 64 százalékos gyalogosvédelem és a 79 százalékos gyermekvédelem mellett 44 százalékosra minősítette az EuroNCAP felnőtt utasvédelem terén, míg a vezetési segédletekre mindőssze 38 százalékot tudott adni.

Két és fél perces videó a sofőrök, az utasokok, a gyerekek, a gyalogosok és a mérnökök rémálmáról

A rettentő számokat tetézte, hogy az autó motortere az egyik ütközési tesztfeladat után röviddel kigyulladt. Az Euro NCAP szakembereinek vizsgálata szerint az akkumulátor pozitív kábelének rögzítése oldódott ki, a tartályból szivárgó fékfolyadék emiatt kaphatott lángra.

Ütközés esetén szintén jobb esetben a kórházba juthatnak el a célállomás helyett a Fiat Panda Cross utasai. Ugyan egy csillaggal többet érdemelt ez az autó a hivatalos törésteszten, mint a Lancia, de ez nyilvánvaló okok miatt nem vigasztalja sem a mellkas- és nyaksérüléseket szenvedett utasokat, sem pedig az összeroncsolódott bordájú sofőrt. A mérnökök nemcsak a kocsiban ülők biztonságára nem voltak kellő tekintettel, a gyalogosokat sem kíméli a termékük: mindössze 50 százalékot kapott a Fiat modellje a gyalogosvédelemre. Az Euro NCAP a vezetői segédleteket sem pontozta túl: csupán 46 százalékra értékélték.

Nem életbiztosítás Fiat Panda Crossba ülni

Ötvenéves múltra tekint a Renault normandiai, Sandouville-ben található gyára, ahol a Renault Trafic készül. A kapacitási felesleggel küszködő üzemet az új Trafic gyártása mentette meg a bezárástól, az utasokat azonban nincs senki és semmi, ami baleset esetén megmenti a nyaktöréstől. 52 százalékra értékelték a befektetett munkát felnőtt utasvédelem esetén. Hasonlóan gyenge teljesítményt nyújtott és ugyanúgy nyaktöréssel kecsegtet az Opel/Vauxhall Vivaro, ami szintén Sandouville-ben készül. Közös elem továbbá a két járműben, hogy nemcsak az utasok nyakát nem kíméli, hanem a gyalogosok is hasonlóan rosszul járnak. Az Euro NCAP jól lepontozta mindkét jármű esetén a vezetői segédrendszereket is.

Így bénít meg a Renault

Nagyon gyengén muzsikált a BMW sportautója, a Z4 is. Különleges, sportos, drága – és veszélyes. Aki erre az autóra költ, ne sajnálja a pénzét prémium balesetbiztosításra sem, jól fog jönni egy esetleges ütközés utáni lábadozásnál. Három csillagot kapott összesen a bajor gyártó erre a modelljére. Kis képzavar ugyan, de egyedül az elütött utasok járnak jól baleset esetén: a törésteszten erre 91 százalékot kapott a modell, ám a többi szempont értékelése felér egy gázolással. A felnőtt utasvédelmet 69 százalékra értékelte, a gyereket csupán 61-re, a kegyelemedöfést pedig a vezetési segédrendszerek 46 százalékéval adta.

Prémium balesetbiztosítás is kötelező lenne a Z4 mellé
Hirdetés

Kiemelt Partnereink