Mi az a buyer persona?
A buyer persona más néven a vásárlói személyiség, tehát egy olyan fiktív személy, amely a célcsoport általános reprezentációjának tekinthető.
Abban segít, hogy könnyebben megértsd a jelenlegi ügyfélköröd, segítségükkel felfedhető a különféle csoportok igényei, viselkedési mintái és szokásai is.
Hatékony tervezésük kulcsa az alapos piackutatás, valamint a megbízható ügyfélkörhöz társítható adatok. Általában egy cég egy vagy kettő vásárlói személyiséget hoz létre, de olyanra is volt már példa, hogy 10-re vagy 20-ra is szükség volt.
Annyi biztos, hogy egy buyer persona segít személyre szabottabbá tenni a tartalmakat, valamint az egész értékesítési folyamatot.
A negatív személyiség fogalma
A buyer personával szemben a negatív személyiség egy olyan egyén, akit nem szeretnénk ügyfélnek. De mégis ki lehet ilyen? - kérdezheted.
Általában ebbe a csoportba sorolhatóak a termék vagy a szolgáltatás szempontjából előrehaladottabb szakemberek vagy az olyan diákok, akik mondjuk csak a kutatások céljából érintkeznek a vállalkozással.
A buyer persona professzionális alkalmazása
A marketing személyre szabásában, a célcsoport szegmenseit célozva mindenképpen segítenek a buyer personák. Egy jó példa erre, hogy ugyanazt a vásárlásra ösztönző e-mailt ahelyett, hogy mindenkinek elküldenéd az adatbázisban, szétválaszthatod őket a különböző vásárlói személyiségek alapján.
Amennyiben még a “Rossz almák”, a negatív személyiségek szétválogatására is időt szakítasz, ez pedig a megfelelő költséggazdálkodáshoz, a termelékenység növeléséhez is hozzásegíthet.
Az életciklusfázis is nyomon követhető, ami tulajdonképpen azt mutatja meg, hogy az adott látogató hol tart az értékesítési ciklusodban.
Mindez önmagában nem elég, hiszen a professzionális weblap is fontos alapokat képez. Az Adnet Media a weboldal készítés alapjaiba is betekintést enged!
A buyer persona létrehozása
Az első lépés mindenképpen a célcsoport alapos megismerése különböző kutatások és felmérések segítségével. Ez még az adatbázisban nem szereplő, de alapjában véve a célcsoporthoz tartozó személyeket is magában foglalja.
Fontos, hogy fedezd fel az aktuális trendeket, amelyek alapján az ügyfelek megtalálhatják a tartalmakat.
Csak olyan űrlapokat hozz létre weboldaladon, amelyek bizonyos személyiségjegyekre is fényt derítenek! Kövesd nyomon az értékesítési részleg visszajelzéseit a vásárlókkal kapcsolatban! Az adatrendeszerezéshez mintegy sablonként szolgálnak a vásárlói és a negatív személyiségek.