Fotó: Stefler Balázs

A négyajtós kompakttal kapcsolatban leginkább az állandósság frontján igyekszik labdába rúgni a Honda. Egyrészt ez a karosszéria-jelleg ma már a ritkaságok mezőnyébe tartozik, másrészt az egymotoros kínálati paletta is behatárolja a lehetőségeket. Csak az 1,5-ös benzines turbómotorral létezik a törökországi gyártású négyajtós, sebességváltóból viszont a hatfokozatú manuális mellett fokozatmentes CVT is konfigurálható. A 182 lóerős négyhengeres rendkívül csendesen dolgozik, erőkifejtését azonban érzésre gáncsolja a CVT működési jellege, így a márkára jellemző sportosságot inkább a futómű és a kormányzás adta lehetőségekben kell keresni.

Csendes és szívesen pörög az 1,5-ös turbó, a tesztfogyasztás 7,7 l/100 km volt

A Civic Sedan persze sokkal inkább üzleti jellegű autó, sajátos sziluettel, nagy belső térkínálattal és minőségi kidolgozással. Ennek megfelelően az árképzése sem szemérmes, 7 999 000 Ft a belépő (Elegance Navi), a fokozatmentes sebességváltó felára itt 400 000 forint, míg az Executive szinten 8 899 000, illetve 9 299 000 Ft szerepel a cédulán.

A megegyező tengelytáv ellenére a nyúlánk négyajtós arasznyival hosszabb a ferdehátúnál. A metálfény felára 185 ezer forint