szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mostanáig közel két tucat nagyvállalat jelentette ki, hogy meghatározatlan ideig nem ad fel hirdetést a Facebookon. A legnagyobb nevek között ott az Unilever, a Mozilla, a Honda és a Starbucks is.

Nem túlzás azt állítani, hogy komoly bajban van a Facebook. Olyasmi történt a céggel, ami az elmúlt 16 évben egyszer sem: tömegével kezdtek elfordulni tőle a hirdetők. Az amerikai Anti-Defamation League (ADL) nevű szervezet néhány hete hirdetett bojkottot a közösségi oldal ellen a platformon terjedő álinformációk és a gyűlöletbeszéd miatt. Az ADL arra buzdítja a cégeket, hogy ne hirdessenek se a közösségi oldalon, se pedig a szintén a Facebook tulajdonában álló Instagramon. A kezdeményezéshez nemrég csatlakozott a Verizon, majd a Coca-Cola és az Unilever is, összesen pedig 22 vállalat jelezte egy ideig biztosan nem fog hirdetni a közösségi oldalon. Eddig ők csatlakoztak a bojkotthoz:

  1. Ben & Jerry's – jégkrémgyártó
  2. Unilever – fogyasztási cikkeket gyártó óriásvállalat
  3. Verizon – telekommunikációs vállalat
  4. The North Face – túrafelszereléseket gyártó cég
  5. REI – túrafelszereléseket és sporteszközöket gyártó cég
  6. Patagonia – túrafelszereléseket és ruházatot gyártó cég
  7. Arc'teryx – túrafelszereléseket és kiegészítőket gyártó cég
  8. Eddie Bauer – ruházati üzletlánc
  9. Rakuten Viber – a Viber mögött álló cég, az online kereskedelmi és pénzügyi szolgáltató Rakuten-csoport tagja
  10. Dashlane – jelszókezelő szoftvert készítő cég
  11. Magnolia Pictures – filmforgalmazó
  12. Eileen Fisher – ruházati cég
  13. Upwork – munkaerő-közvetítő cég
  14. Honda – jármű- és gépgyártó óriásvállalat
  15. Birchbox – kozmetikai termékeket árusító cég
  16. Lululemon – sportruházatot és kiegészítőt gyártó vállalat
  17. Levi Strauss & Co. – ruházati termékeket gyártó cég
  18. The Coca-Cola Company – üdítőital- és szirupgyártó óriásvállalat
  19. Dockers – ruhákat gyártó cég
  20. Mozilla – szoftvergyártó cég
  21. JanSport – hátitáskát gyártó cég
  22. Starbucks – nemzetközi kávéházlánc

Mark Zuckerberg még pénteken komoly változásokat jelentett be az adatkezelésben, de ez egyelőre nem bizonyult elégségesnek.

Ha szeretne tudni a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.