Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Nőtt a légi áruszállítás mennyisége és díja
2024.04.23 09:20Ezért van mindig dugó az M0-áson
2024.04.23 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Dupla sebességváltóval jelentkezett a Lexus
A Genfi Autószalonon debütáló LC500h modell esetében a külcsíny mellett az autó karosszériája alatt is komoly fejlesztések eredményei lapulnak.
A mérnökök a hibrid kupéban két sebességváltót kapcsoltak össze: egy folyamatosan változó áttételű, két villanymotorral kiegészített váltót egy négysebességes automatával párosítottak. A kombináció egy új, fokozatmentes CVT váltót eredményez – árulta el Koji Sato, a modell fejlesztéséért felelős műszaki vezető.
A CVT (Continuously Variable Transmission) váltók előnye, hogy folyamatos erőátvitelre képesek, ám a szíj csak korlátozott erő átadására használható. A CVT bírálói a rendszernek leggyakrabban ezt a tulajdonságát bírálják. A Lexus fejlesztése azzal, hogy egy négyfokozatú automata váltót is beépítettek a rendszerbe, részben ezt a korlátot küszöbölné ki, ezen felül a CVT-k esetében eddig nem éppen hangsúlyozott vezetési élményt javítaná.
Akár a jövő hibridjeiben is megjelenhet az új konstrukció |
A váltót egy 3,5 literes, V6-os motorral összeépítve a Lexus LC500h modellből egy 354 lóerős gép keletkezett. A fejlesztésnek köszönhetően a Toyota első embere szerint a sportautó kifinomultabbá válása nem ment a teljesítmény rovására.
Az új váltó a későbbiekben a Lexus, vagy akár a Toyota más típusaiban is megtalálható lesz, a tervek szerint új motorváltozatok is készülnek, amik jobban kihasználják a konstrukció előnyeit. Bár a gyártó nem árult el további részleteket, az Automotive News szerint a szerkezetet érdemes lehet hibrid modellekben alkalmazni.