szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ID.3 piacra kerülését igen komoly szoftverproblémák hátráltatják, amit most belső források is megerősítettek.

A Volkswagen tavaly ősszel mutatta be első olyan modelljét, az ID.3-at, melyet már az első skiccektől kezdve elektromos autónak terveztek. Az MEB villanyautó-platformra épülő újdonságról egy ideje már tudjuk, hogy a németeknél 8 millió forint magasságában fog elrajtolni, az első példányok átadására azonban még hosszú hónapokat kell várnunk.

Ahogy arról már beszámoltunk, Németországban különböző telepeken több ezer legyártott ID.3 vár arra, hogy használható szoftvert telepítsenek rájuk. Ezzel kapcsolatban egy magát megnevezni nem kívánó belső forrás azt nyilatkozta, hogy: "Ez már nem vicces. Az autó messze van a piaci bevezetéstől."

YouTube / nextmove

A VW hivatalosan azt kommunikálja, hogy a nyáron megkezdi az ID.3 forgalmazását, és a tervek szerint év végéig 100 ezer darabot szeretne eladni belőle. Egyelőre nem tudni, hogy az első példányokat pontosan mikor adják majd át, mindenesetre a belső forrás szerint az első autók csökkentett szolgáltatási körű példányok lesznek, melyekre a későbbiekben frissítés formájában érkeznek majd meg az egyelőre problémás funkciók.

Más források szerint a tesztelők napi szinten mintegy 300 hibát találnak az ID.3 szoftverében, melyek kijavításán 10 ezer fejlesztő dolgozik. Jól értesült források szerint szoftver-fronton a bajba került VW összefoghat a Daimlerrel, melynek felsővezetői hasonló témában már a BMW döntéshozóival is tárgyalásokat folytatnak.

Volkswagen

A Volkswagen számára többek közt azért is lenne fontos, hogy időben és kellő mennyiségben tudjon piacra dobni ID.3-asokat, mert csak így tudja majd megközelíteni az EU-ban flottaszinten előírt 95 grammos CO2-értéket. Más kérdés, hogy az ennek kapcsán fizetendő autónként és grammonként 95 eurós büntetés behajtását egyes szakértők szerint adott esetben el kellene halasztani.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.