Ez a cikk több mint 1 éve frissült utoljára.  A benne lévő információk elavultak lehetnek.

A kilencvenes években minden dzsip más volt? – Jeep Cherokee-galéria!

2020. jan 16. 11:05
Megosztás Küldés Messengeren Küldés e-mailben
Fotó: Séra Tamás

Fotó: Séra Tamás

Hát, persze, még szép! Azért aktuális Majka refrénje, mert az a dal úgy hozza a 90-es évek flash-jét, hogy közben semmi köze hozzá. Hasonlóképpen, ahogyan a legújabb Jeep Cherokee-nak sem sok a régihez. Lássuk, milyen egy vérbeli indián 2020-ban!

Fotó: Séra Tamás

Fotó: Séra Tamás

Since 1941. Büszkén hirdeti a Jeep a kormánykerekén, hogy ők a legrégebbi terepjárókat gyártó cég. De szerencsére azért ennél mélyebben bevésték magukat az autógyártás történetébe, mint ahogy ezen a műanyaglapon tálalják a stencil-betűs dátumot a kormány alján. Ekkor még javában dúlt a második világháború. Roosevelt az amerikai elnök, volt egy Pearl Harbor, és decemberben még Magyarország is hadat üzen nekik...

A piacon SUV-dömping van, de a Jeep keményvonalasként tartotta magát. Már 10 éve Fiat tulajdonban vannak, de terepjárót nem felejtettek el gyártani. A Cherokee-t nem kell bemutatni a dagonyának, otthon érzi magát benne, még ha beülve nem is látszódik rajta / Fotó: Séra Tamás

A piacon SUV-dömping van, de a Jeep keményvonalasként tartotta magát. Már 10 éve Fiat tulajdonban vannak, de terepjárót nem felejtettek el gyártani. A Cherokee-t nem kell bemutatni a dagonyának, otthon érzi magát benne, még ha beülve nem is látszódik rajta / Fotó: Séra Tamás

Inkább ugorjunk. 1989: Vasfüggöny fel, nyugati kocsik be. Cseroki vagy Pajero? Nem is volt kérdés. Az igazi menőknek dzsipje volt. Bár leginkább a nagyobbik, a Grand Cherokee volt a vágy tárgya, még ha azok kulcsa főként a maffiózók denevérujjú zakójában lapult, azért egy „mezítlábas” Cherokee-val is nagyot lehetett parádézni. A Jeep Cherokee státuszszimbólum lett akkoriban, neve egybeforrt a luxussal, a prémiummal, valami amerikával...

Fotó: Séra Tamás

Fotó: Séra Tamás

2020. Már eltűnt a baltával faragott design, de még mindig a jellegzetes „frontgrill” uralja a Jeep elejét (a hűtőrács ikonikus formáját még le is védették az amerikaiak). A szűkre húzott lámpáival együtt van benne valami elegánsan fenyegető.

A Cherokee négyféle felszereltséggel kapható: Longitude, Limited, Oveland és Trailhawk.

A legolcsóbbért 14,6 milliót kell fizetni. A képeken az Overland felszereltségű tesztautót láthatjuk, aminek már 16 milliót írtak az árcédulájára. Ennyiért megtömték rendesen extrákkal: 19-es kerekek, 8,4 colos infotainment, 9 hangszóró mélynyomóval, fűthető fotelek és kormány, LED-es lámpák, követős tempomat, óriási napfénytető, Selec-Terrain rendszer. (terep-módválasztó, amely négy előre beprogramozott állást tartalmaz: auto, hó, sport és homok/sár.) Ne feledjük, hogy széria a 90-es évek mikro-fílingje is, a fabetét a kormányon, vagy a műszerfal tipográfiája.

Overland felszereltség, hogy ne feledjük belehímezték a háttámlába. Kényelemre nem lehet panasz: hűt-fűt a fotel / Fotó: Séra Tamás

Overland felszereltség, hogy ne feledjük belehímezték a háttámlába. Kényelemre nem lehet panasz: hűt-fűt a fotel / Fotó: Séra Tamás

Kedvenc praktikus megoldásunka Cherokee-ban nem kizárólag a Jeepé, de örömmel üdvözöljük itt is a kormány mögötti dupla kapcsolót: nem kell levennünk a kezünket a kormányról, az ujjbegyünkkel számot/hangerőt válthatunk, éljen az ergonómia! A motoros csomagtér ajtótól sem kell vádligörcsöt kapniuk a kisebb termetűeknek pipiskedéskor, hiszen az okos mérnökök letették alulra a záró gombot. Juppi! A dupla rekeszes könyöklő is a közönség kedvenc: az alsó kosár mindenevő, a laposabb felső részben pedig kiválóan elvan a telefon, pénztárca, forgalmi stb.

A csomagtér alapból  448 literes, amit a pótkerék elhagyásával és a középső üléssor előre tolásával tudjuk 570 literig bővíteni / Fotó: Séra Tamás

A csomagtér alapból 448 literes, amit a pótkerék elhagyásával és a középső üléssor előre tolásával tudjuk 570 literig bővíteni / Fotó: Séra Tamás

Kétféle motorból választhatunk, benzineseknek a kétliteres 272 lóerős, míg a dízelpártiaknak a 2,2-es 195 lőerős jut. Mi az utóbbival próbáltuk a Jeepet. Automatikus-váltóval, összkerékhajtással a WLTP-szabvány szerint 7,9 liter gázolajat kell tankolnunk vegyes üzemben a kéttonnás Cherokee-ba a gyár szerint. Mi hét decivel többet mértünk, na bumm. De ha főleg városban használjuk, akkor minimum 10 literes fogyasztással számoljunk...


Galéria


Bezárás
2020.01.16.

Megosztás Küldés Messengeren Küldés e-mailben
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Blikk friss híreit a Google hírfolyamához

Neked ajánljuk

Iratkozz fel hírlevelünkre, legyél képben!
blikk tablet
Nem akarsz lemaradni?
Azonnal tudni szeretnél mindenről, ami fontos? Csatlakozz, mi mindenről értesítünk, ami tényleg számít!
Miért jó ez Neked? 1. Mert képben leszel a nap legfontosabb sztorijait illetően 2. Megkapsz mindent, hogy nagyon jól szórakozz 3. Nem maradsz le a hírekről, nem szalasztod el a lényeget
Jeep Cherokee Jeep Cherokee-teszt SUV terepjáró