25 milliárdot költöttek az amerikaiak az otthoni szórakozásra 2019-ben: Elképesztően nagyot ment a streaming, a fizikai hordozóknak viszont leáldozott

Változó fogyasztói szokások

25 milliárdot költöttek az amerikaiak az otthoni szórakozásra 2019-ben: Elképesztően nagyot ment a streaming, a fizikai hordozóknak viszont leáldozott - Tech

Az amerikai fogyasztók 2019-ben összesen 25,2 milliárd dollárt költöttek otthoni szórakozásra, ami rekordösszegnek számít, és 8,4%-os növekedést jelent 2018-hoz képest - írja a Variety.

A fogyasztói szokások változásainak leginkább a stremingszolgáltatók örülhetnek, ugyanis ennek a 25 milliárdnak a 63%-át, 15,9 milliárdot streaming-előfizetésre költötték az emberek (ez az összeg 23,7%-kal több a 2018-asnál).

2019-ben a fogyasztók összesen 5,9 milliárd dollárt költöttek arra, hogy digitálisan vagy fizikai hordozón vásároljanak mozifilmeket vagy egyéb mozgóképes tartalmakat - ami 9,4%-os csökkenés 2018-hoz képest. A visszaesés a lemezeladásokból származó bevételek apadása miatt van: 3,29 milliárdot költöttek a különféle lemezekre, ami 18,2%-os csökkenést jelent. A digitális filmvásárlás ellenben 5,1%-kal nőtt (összesen 2,6 milliárdot költöttek erre).

 

A kölcsönzésre költött összeg 12,3%-kal esett vissza, 3,4 milliárd dollárra. A lemezkölcsönzés esetében 19,5%-os volt a csökkenés (összesen 1,44 milliárdot költöttek erre), míg a digitális filmkölcsönzésre költött összeg 9%-kal nőtt.

A legkeresettebb filmek között olyan szuperhősfilmeket találunk, mint a Bosszúállók: Végjáték, a Marvel Kapitány és az Aquaman, de jól teljesítettek az olyan drámák is, mint a Csillag születik és a Bohém rapszódia. A sorozatok közül a Kevin Costner főszereplésével készült modern western, a Yellowstone volt különösen népszerű, valamint a Trónok harca, a The Walking Dead kilencedik évada, az Agymenők tizenkettedik szezonja és a Diana Gabaldon regényét adaptáló Outlander - Az idegen negyedik évada.

Kommentek