"Best" of 2019: Az év legrosszabb filmjei

Nem mind arany, ami mozgókép

"Best" of 2019: Az év legrosszabb filmjei - Top film

Az év legrosszabb filmjeinek összeállítása mindig nagyobb kihívás, mint a kedvencek lajstromba vétele, mivel alapvetően minden filmben próbálunk valami értékelhetőt találni, és ez az esetek többségében össze is jön, de sajnos nem mindig, ugyanakkor vannak olyan darabok is, melyeket izgatottan várunk, hogy aztán jókora pofára eséssel szembesüljünk. Szóval vegyétek úgy, hogy az alábbi listán a rossz filmek találkoznak a csalódást okozókkal - nem mintha ez a két dolog olyan távol állna egymástól!

 

A lista összeállításánál csak azt a szempontot vettük figyelembe, hogy olyan filmekből válogassunk, melyek a 2019-es év folyamán kerültek itthon bemutatásra: moziban, DVD-n vagy valamelyik streamingszolgáltató jóvoltából. Lássuk hát az év legrosszabbjait!

10. A kis kedvencek titkos élete 2. (The Secret Life of Pets 2)

Természetesen folytatni kellett az utóbbi évek egyik legnagyobb animációs sikerét, de úgy tűnik, a kis kedvencekben nem volt annyi, hogy érdemes legyen újra terelni őket, vagy pedig a készítőknek nem volt elég energiájuk arra, hogy kihozzanak belőlük egy újabb teljes filmre való történetet, ezért három teljesen érdektelen rövidfilmet fűztek rá egy hányaveti főszálra, és hozzá elismételték az első film legjobb poénjait - csak jóval fáradtabban. (Olvasd el a film kritikáját!)

 

9. X-Men: Sötét Főnix (Dark Phoenix)

Lehet, hogy a Sötét Főnix alkotógárdája már érezte, hogy Damoklész kardja ott lebeg a Fox stúdió feje felett, vagy pedig Bryan Singer viharos kiebrudálása viselte meg őket, mindenesetre egy jól induló filmfolyam nagyszabású, érzelmileg és narratív tekintetben is kielégítő zárófejezete helyett csupán egy ismétlőjelekkel teli, újramelegítettnek ható mutánsmesére futotta tőlük, melynek hatásfokáról elég sokat elmond, hogy a szintén ugyanezt a sztorit felvonultató Az ellenállás vége is kielégítőbb élményt kínál. (Olvasd el a film kritikáját!)

8. Charlie angyalai (Charlie's Angels)

Elizabeth Banks rendezőnő az újragondolt Charlie angyalaival olyan erősen ráfeküdt a feminista üzenetek közvetítésére, hogy közben elfelejtett ezek elé filmet helyezni. Ha a karakterekben lett volna kreativitás a párbeszédekben szellem, az akciójelenetekben pedig kohézió, akkor most valószínűleg nem az év egyik legnagyobb bukásáról beszélnénk, ami ráadásul teljesen megérdemelten hagyta hidegen a közönséget. (Olvasd el a film kritikáját!)

 

7. Szupercella 3.: Az ördögverem (Escape Plan 3: The Extractors)

Még mindig nehezen hisszük el, hogy Sylvester Stallone-t nem csak bepalizták a Szupercella folytatásaival, hanem önként és dalolva adta nevét ezekhez a videotékák alsó polcaira való darabokhoz. Igaz, hogy Az ördögverem már némi előrelépést jelent a második epizódhoz képest, már csak azért is, mert ebben Sly nem csak cameózik, meg ezúttal az akciójelenetekben is van némi élet, de ettől még ez a film is egy olyan szemét, amit régebben göngyölegben értékesítettek volna a Szív TV-nek. (Olvasd el a film kritikáját!)

 

6. Most van most

Elég valószínű, hogy az olvasók jelentős része még csak nem is hallott a Filmalap rendszerén kívül készült Most van mostról, és ez nem is olyan nagy baj. Mivel nem állami pénzből forgatták (mint a listánk "előkelőbb" helyén szereplő vígjátékot), nem érdemes rá nagyon haragudni, de ettől még a Tompos Kátya és Mohai Tamás főszereplésével készült film fájdalmasan amatőr alkotás, ami ügyetlenül majmolja a hollywoodi romkomokat. A szökött menyasszony és az őt elmenekítő taxis története ordas közhelygyűjtemény, gyenge poénokkal, még gyengébb tanulságokkal és két halál idegesítő főhőssel, akikért lehetetlen drukkolni.

5. Hellboy

Nehezen bocsájtottuk meg Mike Mignolának, a Hellboy értelmi szerzőjének, hogy végül nem sikerült megállapodnia Guillermo del Toróval és Ron Perlmannel, hogy befejezhessék a tervezett trilógiájukat, de nyugtatott minket a tudat, hogy a sebtiben elkészített új film legalább szókimondó és jó véres lesz. Arra viszont nem számítottunk, hogy ennyiben ki is merülnek a rebootolt Hellboy pozitívumai, amely zavaros történetét otromba párbeszédek és nehezen dekódolható, öncélúan erőszakos akciójelenetek egymásra lapátolásával próbálja eladni. Szó mi szó, az élmény pokoli. (Olvasd el a film kritikáját!)

4. Kölcsönlakás

A már februárban "az év legszexibb vígjátéka"-ként reklámozott, bő 350 millió forint támogatásból készült Kölcsönlakás valójában nem szexi és nem is vígjáték. Találóbb szlogen lenne "Az év legrosszabb magyar filmje", ugyanis hiába védekezik Dobó Kata azzal, hogy a kritikusok csak a műfaja miatt utálják az első rendezését, a valóság az, hogy a Kölcsönlakás felér egy kínzással. Ha valaki úgy gondolja, hogy komédiát rendezni könnyű, nézze meg a Kölcsönlakást, és azonnal látni fogja, mi van akkor, amikor valaki figyelmen kívül hagyja a humor működéséhez szükséges összes műfaji szabályt. Bugyuta, összecsapott, erőltetett, kellemetlen - azokat a magyar filmeket idézi, amik miatt sokan máig előítéletesek a hazai alkotásokkal.

3. BrightBurn: A lángoló fiú (BrightBurn)

A James Gunn nevével fémjelzett, de hozzá csak szegről-végről kapcsolható BrightBurn azon bukott el, hogy nagyot ígért, ám ezt az ígéretét végül nem tudta beteljesíteni. Papíron izgalmasan hangzott az ötlet, hogy mi van akkor, ha Superman nem a jók oldalára áll, hanem egy pszichopata gyilkos lesz belőle, ám ezt az elképzelést a kezdő íróknak és rendezőnek nem sikerült épkézláb filmmé adaptálniuk. A BrightBurn sajnos alig másfél órában próbál egyszerre eredettörténet, családi dráma és horror lenni, hogy végül mindhárom fronton csúfosan elbukjon. (Olvasd el a film kritikáját!)

2. Az oroszlánkirály (The Lion King)

Vannak filmek, melyek amiatt hasalnak el, mert túlságosan ambiciózusak, és vannak olyanok, melyek azért nem sikerülnek, mert nincs bennük ambíció. Nos, Az oroszlánkirály újragondolt változatának minden képkockáján ott érezhető az odaadás, de csak technológiai szinten, mert maga a film nem több, mint egy elhibázott koncepció mentén felszolgált hideg demonstráció, melyből hiányzik mindaz a lélek és szellem, ami az eredeti filmet olyan sokak kedvencévé tette. (Olvasd el a film kritikáját!)

1. Vihar előtt (Serenity)

A Vihar előtt olyan penetránsan rettenetes, hogy már a januári bemutató idején éreztük, hogy ennél rosszabb filmet aligha láthatunk 2019-ben - és lőn. Az amúgy egész pofás sorozatokról és filmekről ismert Steven Knight egy erotikus thrillernek álcázott sci-fit próbált eladni ezzel a filmben, melyben Matthew McConaughey és Anne Hathaway főnek paródiába hajlóan közhelyes karaktereik levében, hogy aztán egy nagyon bután felvezetett, és még annál is kínosabban tálalt fordulatot követően kiderüljön, hogy ők csak játékfigurák egy olyan virtuális játékban, melynek megalkotója így akarja feldolgozni traumáit. Nos, ez a film az, ami képes traumákat előidézni - ha mással nem, hát a pénisz nélküli McConaughey költői látványával mindenképp. (Olvasd el a film kritikáját!)

 

Ezek lennének hát az év legrosszabb filmjei; nektek melyek okozták a legnagyobb csalódást? Írjátok meg komment formájában!

További "Best of 2019" toplisták:

Kommentek