WTCR: igazságosabb büntetősúlyok és két új helyszín 2020-ban
További Autó-motor cikkek
- A Sport TV közvetíti Michelisz Norberték versenyeit
- Újabb nagy üzlet köttetett a motorsport világában
- Halálos baleset történt egy hockenheimi futamon: 21 éves versenyző az áldozat
- Emberfeletti munka áll amögött, hogy a Formula–1 a tévéképernyőnkre kerüljön
- A világon mindenki tudta, kiről van szó, amikor előjött a 46-os szám
Fontos változásokat jelentett be a 2019-es idényzáró előtt a túraautó-világkupa (WTCR) promótere, a verseny szervezésére 2020-22 közötti időszakra újra szerződést kapó Eurosport Events:
2020-ban két új helyszín is lesz a sorozatban, és átalakítják a 2019-ben sokat kritizált büntetősúlyrendszert.
A két új helyszín Spanyolország és Dél-Korea lesz, előbbinél a Motorland Aragón zárja majd az európai szerzont az F1-térképre felkerülő hollandiai Zandvoort helyét átvéve, míg Ázsiában Szuzuka került ki a naptárból, itt a dél-koreai Indzse (Inje) versenypályája lesz az újdonság. (A 2020-as naptárat, benne a hungaroringi futam dátumával keretes írásunkban találják.)
A 2020-as WTCR-naptár
- április 3-5., Marokkó, Mulaj Haszán versenypálya
- április 24-26., Magyarország, Hungaroring
- május 20-23., Németország, Nürburgring-Nordschliefe
- június 5-7., Szlovákia, Slovakia Ring
- június 19-21., Portugália, Vila Real
- július 3-5., Spanyolország, Motorland Aragón
- szeptember 4-6., Kína, Ningpó
- október 16-18., Dél-Korea, Indzse Speedium
- november 19-22., Makaó, Guia versenypálya
- december 10-13., Malajzia, Szepang
Új súlyszámítás jön
A korábban, a 2019-es szezon közepén bejelentett új súlyszámítási módszer alapötletét továbbgondolva jön az egyik legfontosabb változtatás:
2020-ól kezdve már csak az időmérőn futott köridők alapján számolják majd a büntetősúlyokat,
így a futamokon eddig látott spórolások – amikor a hatalmas fölénnyel rendelkező autó pilótái a teljesítményt visszafogva nyertek – értelmetlenné válnak, és csak olyan körök alapján osztják majd a büntetősúlyt, amikor papíron mindenkinek a maximumot kell kihoznia az autójából.
Újdonság az is, hogy a kocsik által vitt ballaszt alapján arányosítják majd a köridőket. Vagyis ha egy kocsi 60 kilót cipelve lassabb csak a többieknél, egy formula alapján jóváírják neki a cipelt súlyt, tehát kisebb ingadozás várható majd a súlyrendszerben, és nem fordul elő, hogy egy több futamon nagyobb súlyt cipelő márka a következő versenyre egy másodperccel megugrik majd a mezőnytől tempóban – mint tette azt a Lynk & Co a 2019-es idényben, a kocsiban rejlő tartalékokkal trükközve.
A WTCR-főnök Francois Ribeiro szerint ezzel megakadályozható, hogy a versenymérnökök a 2019-ben látottakhoz hasonlóan őrült energiával mikromenedzseljék a köridőket a kedvezőbb büntetősúlyok reményében.
Az újoncokat is díjazzák
A 2020-as idénytől a 2020. január 1-én 23 évesnél fiatalabb pilótáknak külön miniverseny is lesz a bajnokságban az újonc kupáért, de ide csak azok kvalifikálnak, akik korábban 3 WTCR-eseménynél kevesebben vettek részt. Mielőtt a fenti változtatások érvénybe lépnének, Michelisz Norbert még harcba száll a WTCR bajnoki címéért: december 13-15. között a malajziai Szepangban próbálja megtartani jelenlegi 9 pontos előnyét.