Hirdetés

Magyarországon is elérhető startup az európai sikertörténetek között

A Magyarországon is egyre népszerűbb GLAMI nevű divatkereső 2015 és 2018 között 820 százalékos növekedést ért el, vagyis mintegy nyolcszorosára növelte bevételét. Ennek eredményeképpen a vállalat a Deloitte Technology Fast 50® ranglistájának 20. helyére került az közép-európai régióban, Csehországban pedig a 9. helyen végzett a leggyorsabban növekvő vállalatok közti versenyben.

A Deloitte Technology Fast 50® nevű felmérés a Deloitte vállalathoz kapcsolódik, amellyel a világ minden tájáról független cégek többtízezer elkötelezett szakembere működik együtt, hogy biztosítási, tanácsadási, pénzügyi tanácsadói, kockázati tanácsadói, adóügyi és további kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtson. A Deloitte Technology Fast 50® Közép-Európában egy olyan program, mely profilozza, illetve elismeri a régió gyorsan növekvő technológiai vállalatait immáron 20 éve.

A vállalatoknak idén is meg kell felelniük számos kritériumnak, a nyerteseket ezután a jövedelemnövekedés sorrendjében választják ki.

A rangsorolás kritériumai 2019-ben

  • 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben a működési jövedelemnek legalább évi 50 000 eurónak, 2018-ban pedig legalább 100 000 eurónak kellett lennie.
  • Saját szellemi tulajdon vagy szabadalmaztatott technológia kifejlesztése, amelyet a vállalat az ügyfeleknek értékesít olyan termékek révén, amelyek hozzájárulnak a működési bevételéhez.
  • Olyan tulajdonosi struktúra birtoklása, amely kizárja a leányvállalatokat, amelyekkel a stratégiai szervezetek többsége rendelkezik.
  • Közép-európai országban található központ (Albánia, Bulgária, Bosznia és Hercegovina, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Macedónia, Moldova, Montenegró, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia vagy Szlovénia).

Fókuszban a fenntartható fejlődés és a vásárlói élményszerzés

A GLAMI amellett, hogy innovatív eszközökkel kívánja egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a vásárlást többek közt a vizuális keresés vagy az úgynevezett fenntarthatósági szűrő bevezetésével, évente kétszer online kutatást végez. A Fashion (Re)search projekt a vállalat azon törekvését szolgálja, hogy friss és releváns információkat szolgáltasson a médiának és a kereskedelem szereplőinek az online divatpiac trendjeiről, folyamatairól, továbbá tájékoztatást nyújtson a divatipar fenntartható működésének lehetőségeiről.

,,A 2019. évi Fashion (Re)Search kutatásunk tükrében elmondhatjuk, hogy a jobban kell tájékoztatni a fogyasztókat a termékek környezeti hatásairól és az e-kereskedelmi webhelyek által nyújtott szolgáltatások színvonaláról. Ezért adtunk hozzá rendszerünkhöz számos új keresési feltételt, valamint olyan funkciókat, mint például az anyag útmutató és a fenntarthatósági szűrő” – nyilatkozta Tomáš Hodbod, a divat startup ügyvezető igazgatója.

Elképesztő eredmények néhány év alatt

A 2013-ban alapított GLAMI idén ünnepli 6. születésnapját. A vállalat eddig többmillió rendelést generált az egyes partner márkáknak és üzleteknek, felülete pedig 9000 brand csaknem 900 000 termékéhez nyújt hozzáférést – csak Magyarországon. Partnerei közt az Ecipo, Bonprix, Answear, Reserved, Fashiondays, Fashionup, Spartoo, Orsay is megtalálható. Összesen 7 millióan követik a közösségi médiában, és havonta mintegy 45 millió egyedi látogatója van.

A Deloitte Technology Fast 50® listán a GLAMI-t csak olyan vállalatok előzték meg, mint a Kiwi.com, a Dyntell Magyarország Kft. vagy a Q Ltd.

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások