Az új BioShock-játék "élő szolgáltatás" lesz?

Erre utal egy friss álláshirdetés

Az új BioShock-játék "élő szolgáltatás" lesz?

A nagysikerű BioShock-sorozat sok más sorstársával (Splinter Cell, Prince of Persia) együtt már egy ideje parkolópályán van, a 2013-as, megosztó Infinite óta csak pletykákat hallani a folytatásról. Miután a nagykiadó, a Take-Two a napokban megtartotta aktuális pénzügyi értekezletét, és ezen elhintette, hogy több nagy sorozatuk is folytatást kap, sőt új IP-n is dolgoznak a kiadó alá tartozó stúdiók, felröppent a hír egy álláshirdetés alapján, hogy az új BioShock élő szolgáltatás lehet.

Az álláshirdetést a Take-Two alá tartozó kiadó, a 2K novatói főhadiszállásán (2K Marin – a BioShock 2 is hozzájuk tartozott) dolgozó új fejlesztőcsapat adta fel, akik állítólag a BioShock-széria következő epizódját fejlesztik. A team "End Game Design Lead" pozícióra keres szakembert. Sok konkrétumot nem árultak el, de az egyik legfőbb törekvésük, hogy egy fantasztikus világot és egy lebilincselő, egyedi sztorit hozzanak össze. Így a játék, amin dolgoznak, olyan jellegű lesz, hogy tartalmazni fog egy erős sztorit, aminek persze lesz "eleje, közepe és vége", ám ezt egy megnyerő, élő világban élhetik át a játékosok. Éppen ezért olyan rendszereket akarnak létrehozni, amelyek a történet befejezése után is a fiktív világban tartják a felhasználót. Magyarán a manapság divatos "élő szolgáltatást" kívánják megvalósítani, amelynek keretében a játék megjelenése, illetve a fősztori befejezése után is folyamatosan érkeznek a játékbeli világot bővítő (endgame) tartalmak.

 

A játék megvalósítását tekintve a következők a csapat fő kérdései: milyen feladatokkal tartsák fenn a játékosok érdeklődését; milyen közép- és hosszútávú célokat állítsanak eléjük; milyen fajta fejlődés- és lootrendszer teheti a legizgalmasabbá a játékot? Az álláshirdetésben még vannak olyan utalások is, hogy egy sandbox világ készül, amelyben bőven lesz akció és teendő. Az ideális jelentkező pedig otthon van a kortárs FPS-ek világában, ismeri a műfaj legfőbb trendjeit, de elsősorban az élő szolgáltatások terén van sok tapasztalata. Az pedig alap, hogy a szakember legalább 5 évet dolgozott konzolos vagy PC-játékokon.

Az új Bioshock még nincs hivatalosan bejelentve, de a Kotaku korábbi információi szerint "Parkside" kódnéven már dolgoznak rajta részint a Mafia III-at fejlesztő Hangar 13-ból ide rendelt fejlesztők, részint a 2K Marin szakemberei. Lehet, hogy mondjuk az év végén esedékes The Game Awards-on teszik meg a nagy bejelentést? Ideje lenne, mert az utolsó BioShock, az Infinite 2013-ban jelent meg PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra. A sorozat történetét áttekintő cikkünket itt olvashatjátok el.

További cikkek a témában

BioShock

2K Boston | 2007. augusztus 21.
  • Platform
  • PS3
  • PC
  • Macintosh
  • iPhone
Kommentek