Bivalyerős dízelmotorral debütált a Mercedes-Benz G 400d – galéria

Az elmúlt időszakban számos olyan pletyka látott napvilágot, amelyek értelmében meg vannak számlálva a Mercedes-Benz G-osztály napja. A meglepő híreket kiváltó ok dióhéjban gyakorlatilag annyi, hogy hiába újult meg tavaly teljes egészében a bő 40 éves múlttal büszkélkedő történelmi csillagos modell, a hagyományos (egyszerre bombabiztos, terepálló és hosszú életű) technológiák, a kockaforma és a nagy tömeg miatt egyszerűen nem képes olyan hatékony lenni a terepjáró, ami manapság elvárt és elengedhetetlen.

A pletykák nem teljesen alaptalanok, a legendás G-osztály ugyanis valóban nem túl hatékony: még az alapvetően takarékosnak számító 286 lóerős 350 d jelű belépő (dízel)motorral is igencsak szomjas jószág, a brutális V8-as biturbós egységekkel pedig valóságos benzintemető – nekünk nemrégiben volt alkalmunk kipróbálni a vadonatúj G-t a több, mint 400 lóerős ‘ötszázas’ motorral, és bár óriási élmény volt a négyliteres erőmű dinamikája és hangja, tényleg borzasztó számokat mutatott a fedélzeti számítógép. A folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási normák és a széndioxid-szabályozások pedig nem tesznek kivételt a G-osztály kapcsán sem, vagyis az biztos, hogy a modell életben tartása nem lesz könnyű a Mercedes-Benz részéről.

Még sokáig velünk marad a Mercedes G-osztály; jövőjének kulcsa az elektromos meghajtás... – galéria

Igen ám, de a stuttgartiak nem engedik el ilyen könnyen egyik leghíresebb típusukat, amire mind a mai napig nagyon büszkék. Márpedig van megoldás, még ha kicsit furcsának is tűnik: igen, az elektromos hajtáslánc. Persze a fizika az fizika, így a kockaforma, a nagy légellenállás és az óriási tömeg miatt nyilván elektromos változatban sem lesz túlzottan hatékony az autó, ám egy megfelelően méretezett akkumulátorral (főleg az akkutechnika fejlődésével) simán össze tudnak hozni Stuttgartban egy olyan villanyos G-t, ami az emissziós törvényekre fittyet hányva vígan eléldegél még sok-sok évig.

Nem más, mint a Daimler első embere, Oka Källenius nyilatkozott a teljesen elektromos G-osztályról, majd pedig hozzátette, hogy a G-osztály annyira fontos a márka számára, hogy az autótörténelem utolsó Mercedes-Benz modellje (majd nagyon soká) nagy valószínűséggel egy G-osztály lesz… Apropó, egy (igaz, nem gyári) elektromos G-osztály biztosan létezik: az osztrák Kreisel Electric vállalat alakított át egy G-t Arnold Schwarzenegger számára három éve: a híresség büszkesége 490 lóerős, 0-100 km/h-s sprintideje 5,6 másodperc, végsebessége 180 km/h feletti, a meglehetősen nagy, 80 kWh-s akkucsomag körülbelül 300 km-es hatótávolságot biztosít.

Arnold Schwarzenegger már három éve egy tisztán elektromos G-osztállyal jár – a specifikációi igencsak komolyak a fekete 'zöld' terepjárónak...