Henry Kettner: „Mindig tudom hozni a szintet”

2019. november 08.
A vlogolást még csak 2,5 éve kezdte, 183 ezres YouTube csatornás követőbázisával, és majdnem ugyanennyi Instagram követővel Henry Kettner Magyarország egyik legismertebb digitális tartalomgyártója. Hétköznap gazdaságinformatikát tanul a Budapesti Corvinus Egyetemen, amikor viszont éppen nem tanul, akkor videót vág, vagy közelgő utazásait szervezi csapatával. Bemutatjuk Henryt, a magabiztos, félig francia vloggert, aki idén a Marie Claire Fashion Days virtuális műsorvezetőjéként 3 napon keresztül tudósít élő adásban a divatnapokról.

A social media világának első generációs képviselőjeként a te virtuális munkahelyed már a YouTube és az Instagram. A közösségi oldalak elindulása előtt, gyerekként mi volt az álommunkád?  

Tulajdonképpen nem a legelső generáciohoz tartozom, ugyanis én csak bő 2.5 évvel ezelőtt kezdtem el az egész social média világát, akkor még egyetlen céllal, hogy bekerüljek a média vérkeringésébe, és műsorvezető lehessek. Azóta természetesen rájöttem, hogy sokkal több van ebben az egészben, jóval nagyobb felelősség csinálni az egészet, mint anno gondoltam, viszont a fő célom azóta is megmaradt.

Hogyan vágtál bele a te idődben még rendhagyónak számító videós tartalomgyártásba? Hogyan nőtted ki magad, szerinted mi a titka a több százezres követőtáborodnak? 

Az elején csak egy dologra törekedtem: hogy valami újat hozzak Magyarországra, amit még senki nem csinált “vlog” címszó alatt itthon. Próbáltam olyan képi világot teremteni a videók mondanivalója mellé, ami megfogja a nézőt és ott tartja. Az elején elsősorban ez vitt előre, most már viszont úgy gondolom, a személyemmel tudom megfogni az emberek egy részét.

Mikor realizáltad előszőr, hogy véleményvezérré váltál?

Volt egy videós rendezvény, ahová hivatalosan meg sem hívtak, csak az egyik youtuber barátomat kísértem el. Elég nagy rendezvénynek számít itthon, de nem számítottam arra, hogy bárki is felismer, ugyanis akkor még csak 10-15 ezres követő táborral rendelkeztem. Ennek ellenére nap végéig folyamatosan betaláltak, aláírást és közös képeket kértek. Ma már tudom, hogy ez teljesen általános egy ilyen rendezvényen, de elsőre sokkolt ez a jelenség, elragadott magával a hév.

Több vlogger és youtuber kikéri magának az influencer besorolást. Te mit szólsz, ha így hivatkoznak rád? 

Igen, Magyarországon végtelenül pejoratív ez a kifejezés, sajnos sokan használják az ingyenélő szinonimájaként. Ez sokszor bánt, hiszen mindig igyekszem értéket teremteni a tartalmaimmal. Azt gondolom, hogy nincs mit szégyellenem, rengeteg energiát teszünk bele ezekbe a videókba és mindig büszkén mutatom meg a kész munkámat a világnak.

Influencernek azt hívjuk, aki influál vagyis befolyással bír a tartalmain keresztül. Azt, hogy ki befolyásol pedig a követők döntik el, így nem az én tisztem kinevezni magam influencernek.

A követőidet első kézből értesülnek a veled történt eseményekről, legyen szó költözésről, az első randidról, de láthattunk már alsógatyában, és a tinderezési szokásaidat is egyszerűen nyomon követhetjük a YouTube-on. Van olyan szegmense az életednek, ami mégis tabu?

Teljesen tabu igazából nincs, viszont mindenben húzok egy határt. Akik követnek járhattak már nálunk Vácon, de a szüleimet például nem igazán vonom bele a tartalmaimba, az már a privát szférám. Alapvetően én egy nagyon extrovertált személyiség vagyok, így nem okoz nehézséget megmutatni az életem, de minden szinten van egy függöny, ami mögé már nem mehet a kamera.

Köztudott, hogy Párizsban születtél, és gyakran jársz látogatóba ott élő apukádhoz. Mit gondolsz, milyen a modern párizsi nő? És ezzel szemben a budapesti? 

A modern párizsi nő kifinomult, elegáns, enged a stílusnak, finom, – gyengéd illata van, de mégis karakán. Megtud babonázni egy pillantással, vagy akár egy mozdulattal. Ezzel szemben a „budapesti” egy kicsit lazább,  játékosabb, nyersebb. De természetesen állítom, hogy a magyar nők a legszebbek a világon.

A Marie Claire Fashion Days-en idén te tudósítasz a Millenáris Parkból. El tudnád képzelni magad egy nemzetközi divathéten is?

Abszolút el tudom magam képzelni. Utoljára az Amerikai MTV kért fel, hogy tudósítsak Will Smith vörösszőnyeges bevonulásáról. Ez hatalmas mélyvíz volt számomra: angolul, egy ekkora közönségnek, világhírű producereket, színészeket, és rendezőket kellett meginterjúvolnom. Imádom az ilyen kihívásokat, és bár az elején mindig túlizgulom, a végén rájövök, hogy teljesen felesleges volt, mert mindig tudom hozni a szintet. Éppen ezért merem ilyen kérdésekkor állítani, hogy igen, – el tudom képzelni magam ilyen szituációkban.

Mit vársz a Marie Claire Fashion Days-től?

Alapvetően mindenképpen kihívás lesz számomra 3 napon keresztül folyamatosan élőben jelentkezni. A képernyőn rutinosnak érzem magam, viszont az élő ennek a műfajnak a legnehezebb része, de már nagyon-nagyon várom. A szakmai része mellett, kíváncsi vagyok a közegre is, hiszen rengeteg tehetséges alkotó jelenik meg egy ilyen eseményen. Itt tényleg fel tudok tenni olyan kérdéseket, amelyek érdekesek lehetnek a YouTube-on kívül eső közönség számára is.

Milyen jövőt jósolsz az egyre csak növekvő influencer iparnak

Az ipar folyamatosan növekszik, ami szerintem nem baj, hiszen rengeteg tehetséges fiatal kap lehetőséget ezeken a felületeken, hogy megmutathassa magát. Az viszont egyértelműen látszik az utóbbi időben, hogy a követőkben egyre erősebb az igény a technikailag is minőségi, és érdekes tartalmak iránt. Szerintem, aki nem tud ezekkel lépést tartani, az nagyon hamar leszakad.

Mit gondolsz, hol fogsz tartani mondjuk 10 év múlva?

Egyelőre nem tudom elképzelni magam 35 évesen. Pont ezt imádom az életben, hogy mindig adja az új lehetőségeket. Tenni kell minden nap azért, hogy előrébb jussunk, hogy valami újat alkossunk, új embereket ismerjünk meg, megtegyünk egy-egy lépést a kitűzött céljaink felé. Ha erre törekszünk és töretlenül meg is teszünk mindent ezért, úgy gondolom az élet oda fogja dobni a következő lépcsőfok eléréséhez szükséges lehetőségeket.

Fotók: Bodnár Zsófi

Neked már van jegyed a Marie Claire Fashion Days-re? Kattints IDE!