A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövőben is alkalmazni kívánja a magasított kerékvetőket, annak ellenére, hogy a Forma-1-es Olasz Nagydíj hétvégéjén hajszálon múlt a tragédia miattuk.
Akár komolyabb galibát is okozhatott volna egy, a Parabolica-kanyar bukóterében lehelyezett magasított kerékvető a Forma-1-es Olasz Nagydíj betétfutamán: mint arról a Braking News Motorsport is beszámolt, a Forma-3-ban az ausztrál Alex Peroni találta el, ami miatt azonnal a levegőbe repült a Campos Racing autója, ami aztán a gumifal tetején landolt. Több fényképes bizonyíték is árulkodik arról, hogy ebben a helyzetben Peroni lényegében a glóriának köszönhette, hogy megúszta gerinccsigolyatöréssel a rémisztő bukást.
Peroni idén már nem versenyez
A 19 éves ausztrál versenyző ugyan megúszta gerinccsigolyatöréssel a rémisztő bukást, de hátmerevítőt kell viselni 30 napon keresztül, így biztosan nem áll rajthoz a Forma-3-as szezonzárón, amit szeptember végén, Oroszországban rendeznek meg. Alex Peroni felépülését Tasmaniában folytatja.
A balesetet követően személyesen az FIA versenyigazgatója, Michael Masi vizsgálta meg, majd fel is szedette az ominózus „hurkát”. Tudniillik, ezek a kerékvetők azt voltak hivatottak megelőzni, hogy a versenyzők leszélesítsék a pályát, ezzel jogosulatlan előnyt szerezve – egyébként ez a fajta megoldás már több pályán is problémásnak bizonyult korábban, több nagyobb csattanásnak volt az okozója. Azonban Masi tisztázta, hogy hasonlóan radikális változásokra nem kell számítani a jövőben, pedig számos versenyző tetszését sem nyerték el a „hurkák”.
„Furcsa baleset volt, és ez volt a legjobb megoldás. A jövőben pedig igyekszünk különböző megoldásokat számításba venni, és a lehető legjobbat megtalálni” – idézi Masit a RaceFans.net. – „Mindenhol más területek, körülmények és kanyarok vannak. A kanyaroknak is különbözőek a típusai, mind sebesség, mind egyéb szempontból. Tudomásom szerint, ez a kanyar az elmúlt 2-3 évben is így volt.”
Masi bevallotta, hogy a Belga Nagydíj előtt ellátogatott Szingapúrba, és leellenőrizte az ottani pályát, azonban a monzai baleset ellenére sem tartja indokoltnak, hogy eltávolítsa a magasított kerékvetőket.
„Semmi ilyet nem akadályoznék meg, de ne felejtsük el, hogy minden pálya 1-es típusú FIA-minősítéssel rendelkezik, azon állapotukban vannak homologizálva, ahogy vannak, és azokkal biztonsági berendezéssel, kerékvetőkkel és kerékvetők mögötti elemekkel, amelyekkel rendelkeznek, bármilyenek is azok. És mindegyiket a szigorú rendszerünknek megfelelően ellenőrzik”
– magyarázta.
Fotó: Pirelli F1 Media, Joe Portlock / LAT Images (FIA Formula 3 Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.