F1: Az ijesztő baleset ellenére sem számol fel a hurkákkal az FIA

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a jövőben is alkalmazni kívánja a magasított kerékvetőket, annak ellenére, hogy a Forma-1-es Olasz Nagydíj hétvégéjén hajszálon múlt a tragédia miattuk.

thursdayitaly4-488909.jpg

Akár komolyabb galibát is okozhatott volna egy, a Parabolica-kanyar bukóterében lehelyezett magasított kerékvető a Forma-1-es Olasz Nagydíj betétfutamán: mint arról a Braking News Motorsport is beszámolt, a Forma-3-ban az ausztrál Alex Peroni találta el, ami miatt azonnal a levegőbe repült a Campos Racing autója, ami aztán a gumifal tetején landolt. Több fényképes bizonyíték is árulkodik arról, hogy ebben a helyzetben Peroni lényegében a glóriának köszönhette, hogy megúszta gerinccsigolyatöréssel a rémisztő bukást.

Peroni idén már nem versenyez

A 19 éves ausztrál versenyző ugyan megúszta gerinccsigolyatöréssel a rémisztő bukást, de hátmerevítőt kell viselni 30 napon keresztül, így biztosan nem áll rajthoz a Forma-3-as szezonzárón, amit szeptember végén, Oroszországban rendeznek meg. Alex Peroni felépülését Tasmaniában folytatja.

1017713613-lat-20190907-_r3i9956.jpg

A balesetet követően személyesen az FIA versenyigazgatója, Michael Masi vizsgálta meg, majd fel is szedette az ominózus „hurkát”. Tudniillik, ezek a kerékvetők azt voltak hivatottak megelőzni, hogy a versenyzők leszélesítsék a pályát, ezzel jogosulatlan előnyt szerezve – egyébként ez a fajta megoldás már több pályán is problémásnak bizonyult korábban, több nagyobb csattanásnak volt az okozója. Azonban Masi tisztázta, hogy hasonlóan radikális változásokra nem kell számítani a jövőben, pedig számos versenyző tetszését sem nyerték el a „hurkák”.

„Furcsa baleset volt, és ez volt a legjobb megoldás. A jövőben pedig igyekszünk különböző megoldásokat számításba venni, és a lehető legjobbat megtalálni” – idézi Masit a RaceFans.net. – „Mindenhol más területek, körülmények és kanyarok vannak. A kanyaroknak is különbözőek a típusai, mind sebesség, mind egyéb szempontból. Tudomásom szerint, ez a kanyar az elmúlt 2-3 évben is így volt.”

Masi bevallotta, hogy a Belga Nagydíj előtt ellátogatott Szingapúrba, és leellenőrizte az ottani pályát, azonban a monzai baleset ellenére sem tartja indokoltnak, hogy eltávolítsa a magasított kerékvetőket.

„Semmi ilyet nem akadályoznék meg, de ne felejtsük el, hogy minden pálya 1-es típusú FIA-minősítéssel rendelkezik, azon állapotukban vannak homologizálva, ahogy vannak, és azokkal biztonsági berendezéssel, kerékvetőkkel és kerékvetők mögötti elemekkel, amelyekkel rendelkeznek, bármilyenek is azok. És mindegyiket a szigorú rendszerünknek megfelelően ellenőrzik”

– magyarázta.

Fotó: Pirelli F1 Media, Joe Portlock / LAT Images (FIA Formula 3 Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5115069692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása