F1: Leclerc mestermunkával húzta be a Ferrari hazai futamát
Forma-1 2019: Olasz Nagydíj - Futam

Nem volt könnyű dolga Charles Leclerc-nek az Olasz Nagydíjon: ugyan szinte végig vezette a versenyt a pole-ból indulva, azonban a Mercedes előbb Lewis Hamiltonnal, majd Valtteri Bottasszal helyezett komoly nyomást a vállára. A monacói azonban annak ellenére helytállt, hogy már néhány kör után elveszítette hátvédjét a hibázó Sebastian Vettel személyében, és ezzel pályafutása második Forma-1-es nagydíjgyőzelmét aratta.

190036-ita.jpg

A bohózatba torkollott időmérő edzést követően Charles Leclerc rajtolhatott az élről a Forma-1-es Olasz Nagydíjon. A Ferrari monacói versenyzője jó rajtot fogott, és ugyan Lewis Hamilton még jobban rugaszkodott el a második rajtkockából, a Rettifilo-sikán kijáratánál csak a másik mercedeses, Valtteri Bottas előzékenységének köszönhetően tudta megőrizni a második helyet. Sebastian Vettel szintén kedvezőtlenül jött ki a más, így néhány kanyar erejéig megkapta maga elé a renault-s Nico Hülkenberget. A hátsó traktus szokás szerint feltorlódott, amiben az utolsó helyről induló Max Verstappen húzta a legrövidebbet, a Red Bull-os már az első kör után jöhetett ki egy új orrkúpért.

Formula 1 on Twitter

LAP 7/53 Vettel loses control at Turn Nine, and collides with Stroll as he returns And then Stroll comes close to colliding with Gasly as he gets back on the track #F1 #ItalianGP ��

Az első komolyabb összetűzésig a negyedik körig kellett várni, amikor Alexander Albon és Carlos Sainz Jr. csatájának eredményeként a thai-brit Red Bull-pilóta leszorult a pályáról Lesmónál, kisodródott a kavicságyba, de onnan még vissza tudott kecmeregni a pályára. Három körrel később ennél kapitálisabb hibát vétett Vettel: a négyszeres világbajnok az Ascari-sikánban forgatta meg a versenygépét, majd ahogyan próbált visszatérni a versenybe, eltalálta Lance Strollt, aztán a Racing Point-os kergette ki a kavicságyba a Toro Rosso franciáját, Pierre Gaslyt.

Két kézzel szórta a büntetéseket az FIA

Nem úszta meg ámokfutását következmények nélkül Vettel, 10 másodperces stop&go büntetést kapott, Stroll pedig egy áthajtásossal sújtották. Vettelével megegyező mértékben marasztalták el Kimi Räikkönent, amiért nem megfelelő gumikon rajtoltatták el az Alfa Romeóval.

A legenyhébb büntetési tételt még Albonra rótták ki, aki öt másodperccel kellett többet eltöltenie a kerékcseréjénél, amiért a haasos Kevin Magnussent a Roggia-sikánt levágva előzte meg, ezzel jogosulatlan előnyre szert téve.

Formula 1 on Twitter

LAP 23/53 Leclerc and Hamilton overtake Hulkenberg Hamilton then tries to overtake the Ferrari but runs out of room! Leclerc is shown a black and white flag #F1 #ItalianGP ��

A 19. körben kihozták friss lágy gumikért Hamiltont, amire egy körrel később a Ferrari is reagált: kemény abroncsokat tettek fel Leclerc autójára, a monacói a brit elé tért vissza kerékcseréjét követően. Hamilton komolyan nyomás alatt tartotta Leclerc-t, utolérték a két Renault-t is, és ezt kihasználva a 23. körben a britnek reális esélye volt a Curva Grande után, de a ferraris visszaverte a támadást.

Bottas egészen a 27. körig nyújtotta az első etapját, majd egymás után kétszer aktiválták a virtuális biztonsági autót, mivel előbb Carlos Sainz Jr.-nak kellett félrehúzódnia, miután a jobb első kerekét nem rögzítették megfelelően a McLaren-szerelők, aztán Danyiil Kvjat esett ki szintén pontszerző helyről, az új Honda-erőforrás elfüstölése miatt.

Formula 1 on Twitter

LAP 36/53 Leclerc locks up into Turn One under pressure from Hamilton, and misses the apex He recovers back onto the track and stops the championship leader from overtaking on the outside #F1 #ItalianGP ��

Formula 1 on Twitter

LAP 42/53 Hamilton leaves the track at Turn One, allowing Bottas to pass into P2 But could that play into Mercedes' hands, as they chase down Leclerc? � #F1 #ItalianGP ��

Leclerc szinte hibátlanul védekezett Hamiltonnal szemben, ám a 36. körben elmérte a féktávot a célegyenes végén, át is vágta a Rettifilo-sikánt – ennek ellenére meg tudta őrizni az elsőséget a ferraris. Aztán Hamilton elfogyasztotta a gumijait, a 42. kör elején hibázott ő is, így helyet cserélt Bottasszal – azonban a finn sem tudta a Mercedes oldalára billenteni a mérleg nyelvét.

Egy héttel a Belgiumban aratott első győzelmét után az Olasz Nagydíjat is behúzta Charles Leclerc, a Ferrari pedig először nyert hazai pályán 2010 óta – kilenc évvel ezelőtt Fernando Alonso vitte győzelemre az olasz együttest. Bottast leintették másodikként, Hamilton végül kijött egy kerékcserére, aminek köszönhetően a világbajnoki címvédő megfutotta a leggyorsabb kört, vagyis harmadik helye 15 helyett 16 pontot ért.

A Renault idei eddigi legerősebb versenyén van túl Daniel Ricciardo negyedik, illetve Nico Hülkenberg ötödik helyével. Albon zsinórban másodjára is pontokat szerzett, hatodik lett, de csak két pozícióval végzett a mezőny végéről felzárkózó Verstappen előtt – a Red Bull a Racing Point-os Sergio Pérezt fogta szendvicsbe. Antonio Giovinazzi végül két ponttal gazdagította a szintén hazai versenyét futó Alfa Romeót, míg a TOP-10-et a rajtrács hátsó fertályából előretörő Lando Norris tette teljessé a McLarennel.

Két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik a 2019-es Forma-1-es szezon.

Az Olasz Nagydíj végeredménye:

Formula 1 on Twitter

� CLASSIFICATION � Confirmation of @Charles_Leclerc's victory at Monza, with Mercedes completing the podium #F1 #ItalianGP ��

Fotó: Ferrari Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5215051632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása