Így értékelte első formulaautós szezonját Keszthelyi Vivien

54i1975.jpg

Hosszú évek után szakágat váltott, és a formulaautózásban próbált szerencsét Keszthelyi Vivien, aki 2019-ben az ázsiai F3-as széria téli kiírásában, majd több futamon a W Series-ben is rajthoz állt. Elmondása szerint nem volt könnyű kihívás, de a célt, amit előzetesen kitűzött, elérte, hamarosan pedig máris elkezdi a felkészülést a jövő évre.

Meglehetősen korán indult a 2019-es szezon Keszthelyi Vivien számára, mert a szakágváltás miatt minél hamarabb meg akarta kezdeni a kilométergyűjtést, így már januárban rajthoz állt a BlackArts Racing Team színeiben az ázsiai Forma-3-as bajnokság téli szériájában – öt alkalommal szerzett pontot, ami egy 13. helyre volt elegendő a végelszámolásnál. Néhány héttel később pedig már az újonnan életre hívott női formulaautós bajnokságban, a W Series-ben szerepelt, mint teszt- és tartalékpilóta, de végül úgy hozta a sors, hogy a bajnokságon kívüli, fordított rajtrácsos kísérleti verseny mellett további négy futamon állhatott fel a rajtrácsra. A legelőkelőbb helyen Misanóban végzett, ahol tizedik lett, a pontversenyben pedig 14.-ként zárt.

54i6942.jpg

Legfőbb versenyzési kötelezettségeinek lezárultával sort kerített az összegzésre Keszthelyi – a 18 éves versenyző gondolatait a 2019-es szezon kapcsán a VRS Sport által kiküldött közleményből idézzük. „Nagyon boldog vagyok, és nem győzöm megköszönni ezt az óriási lehetőséget, hiszen a mezőny egyik legkevesebb formaautós tapasztalattal rendelkező pilótája voltam.

A cél is az volt, hogy bekerüljek és minél több rutint gyűjtsek a W Series-ben. A széria sajátosságaként mindig más mérnökökkel, szerelőkkel, illetve autókkal vágtam neki a hétvégéknek, ami a folyamatosan cserélődő beállítást, és egyben lehető legtöbb változó körülményt jelentette.

Ez számomra egy ideális lehetőségnek bizonyult, mely során a kihívások mellett a folyamatos tapasztalatszerzésen volt a hangsúly, mivel hasonló kategóriájú autót a korábbi években még szimulátoron sem próbáltam. Ennek több oka is volt. A magyarországi lehetőségekhez képest versenyzőként a folyamatos szakmai képzés és tapasztalatszerzés a nemzetközi Forma-3-as kategóriában a rendkívül magas költségek miatt anyagilag szinte elérhetetlen.

A Halo bevezetése is rendkívül fontos szempont volt, mivel a szüleimnek ígéretet tettem, hogy amíg ekkora kockázattal jár a formaautózás, ki sem próbálom. Habár továbbra sem veszélytelen, az életveszélyt talán sikerült a Forma-1-hez hasonlóan kiküszöbölni ettől az évtől.”

54i2186.jpg

A debreceni hölgypilóta elárulta azt is, hogy a mostani idényre még tavaly elkezdett tudatosan készülni, azt követően, hogy második lett az Audi Sport Seyffarth R8 LMS-kupában.

„Bár az alapok nélkülözhetetlenek, egy formulaautó teljesen más vezetési technikát igényel, mint egy túraautó, így a sajátosságai miatt gyakorlatilag az elejéről kellett kezdenem. Azért jelentkeztem ebbe a sorozatba, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot szerezzem ebben a kategóriában.

Jól átgondolt, logikus döntések vezettek idáig, amik alapján már az előző szezon után megkezdtem a felkészülést. A formulaautós tapasztalatok hiánya miatt óriási a lemaradás a nemzetközi mezőnyhöz képest, de a korábbi években az Audi Sport Racing Academy rendkívüli szakmai felkészítést nyújtott, amivel a világ legjobbjai között ebben a kategóriában is megállom a helyem” – ecsetelte Keszthelyi.

Keszthelyi azt még nem árulta el, hol folytatja pályafutását 2020-ban, azt viszont igen, hogy rövid idő múlva máris megkezdi a felkészülési munkálatokat, mondván, ő a tudatos építkezésben hisz. „Most kaptam egy kis munkával egybekötött kéthetes szünetet, ami elég lesz a feltöltődésre. Utána kezdődik a felkészülés a jövő évre, hiszen az utolsó versennyel a munka nem ér véget. Idén is tudatosan építkezünk, mert csak így lehet végül sikereket elérni.”

Fotó: W Series Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7815007506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása