Az 1996-ban mozikba került A Notre Dame-i toronyőrt a Disney az év egyik legnagyobb dobásának szánta. Victor Hugo azonos című regényéből készült meseadaptáció azonban nem igazán nyerte el akkoriban sem a kritikusok, sem pedig a nézők tetszését.

Ha mindez pedig nem lenne elég, a mesét maguk Victor Hugo leszármazottjai is élesen kritizálták. Charles, Jeanne, Sophie, Adele és Leopoldine Hugo ugyanis fenntartásait fejezte ki arra vonatkozóan, hogy a Disney egyszerűen csak kommerszé silányította a szerző egyik legnagyobb művét úgy, hogy Victor Hugo nevét fel sem tüntették a poszteren.

Valójában azonban nem emiatt nem váltotta be A Notre Dame-i toronyőr a hozzá fűzött reményeket. A történet ugyanis olyan témákat feszeget, mint a szexualitás, a társadalomtól való elkülönülés és valláskritika. Lássuk be, korábban nem igazán merészkedett ilyen mély vizekre a Disney.

A korábbi produkciókhoz képest A Notre Dame-i toronyőr egy igazi tabudöntögető mesének számít, ennek fényében pedig a stúdió néhány producere és maga a forgatókönyvíró, Tab Murphy utólag is belátta, hogy mesének korhatáros besorolást kellett volna kapnia.