A kiló nem százat jelent.

Így lett zöld és autómentes Utrecht belvárosa (VIDEÓ)

2019. augusztus 10.

Sétáló utcává és autómentessé tenni az egész belvárost? Abszurd? Utrechtben 2019 óta valóság. Ha nem hiszed, hogy a Sétáló Budapest koncepció megvalósítható, nézd meg ezt a holland nagyvárost!

screenshot_2019-08-10_at_9_02_39.png

A korábban négysávos utak helyén ma fák nőnek.

Csak parkokat, gyalogosokat, buszokat és széles bicikliutakon tekerő bicikliseket látni ma már Utrecht belvárásának utcáin ott ahol korábban aszfaltot és autókat. Pár éve gyökeresen átalakították a holland nagyváros közlekedését. Ilyen egy emberekre és nem autókra tervezett város.

Ha nem hiszed el, hogy a Sétáló Budapest koncepció megvalósítható, nézd meg ezt a videót!

Az autókat a belvároson kívül kell hagyni. Az ingázókat egy húszezres biciklitároló segíti a pályaudvaron. Lényegében mindenki biciklizik.

utrecht-main-cycle-routes.jpg

Már évtizedekkel korábban szemléletet váltottak. Nem a "hivatalosan autóutakra" engedik fel a bicikliseket. Utrechtben az autós a vendég a város alapértelmezetten bicikliútjain, amik keresztülszelik az egész települést, nemcsak a belvárost, lehetővé téve, hogy bárhova biztonságosan és kényelmesen eljuthass.

Még a gyerekeket is el merik engedni egyedül. Itt a 30-as sebességkorlátozás a meghatározó. Az autóknak a biciklisekhez vagyis az emberekhez kell lelassulnia. Kerülőutakra vannak kényszerítve, hogy a gyalogosok és a biciklisek használhassák a kisebb hidakat, átkelőket. 

Még hatékonyabbá, versenyképesebbé és vonzóbbá téve a biciklizést a városban az autózáshoz képest.

Ennek köszönhetően a város levegője tisztább. Nincs zaj. Még egymás beszédét is lehet érteni. Utrechtben 2019-ben megvalósították a Sétáló Budapestet, ugyanígy meg lehetne szabadulni Budapest belvárosában is a dugóktól, a balesetektől a szmogtól, a motorzúgástól és egymás anyázásától.

Ezek senkinek sem hiányoznának. Nem úgy, mint a tiszta levegő, a fák, a nyugalom, az élhető környezet, ami létszükséglet.

screenshot_2019-08-10_at_9_40_10.png

A hatvanas években a Hollandiában jól ismert csatornák helyén létrehozott belvárosi autópályát most újra visszaalakítják csatornává és parkosítják, igazodva a helyben élők igényeihez, az átmenő forgalom kiszolgálása helyett.

A változás Budapesten is megkezdőött. Az ellenzéki előválasztás győztese Karácsony Gergő volt. Személyében ellenzék hat pártja közösen egy zöld főpolgármesterjelöltet indít. Szintén alaposan felkavarta az állóvizet  a Sétáló Budapest koncepiójának bedobásával Puzsér Róbert. Tarlós István és a fideszes közgyűlési többség már megszavazta a dugódíjat.

Ha nem is szélsebesen száguldva csak tolva a biciklit az emelkedőn, Budapest elindult Utrecht után.

A két város időjárása minimálisan tér csak el. Budapest egy 3 milliós agglomeráció része, Utrecht egy 7 milliós megalopoliszé, a tágabban értelmezett város lélekszáma növekvő 1.2 millió fő a Google adatai szerint. Budapest ezzel szemben 1.7 miliiós, inkább csökkenő.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr2315003496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.12. 01:31:55

Hogyhogy nincsenek még anyázkodó, ekéző kommentek, miszerint így hogyan viszi ki a mosogépszerelő a frissen javított hüttőgépet (sicc), meg a terhes nagymamát milyen módon szállítják el négydé-ultrahangra, stb...Mondjuk egy kínzó kérdés, tényleg hogy?
:D
Viszont valódi ellenérv: Utrechtben jó eséllyel nem hogy 40 fok nincs két hónapig nyaranta, de lehet hogy 20 se.Illetve kicsit kevesebb lehet a budai hegységhez hasonló kitüremkedés is, lévén, hogy szinte egész Hollandia egy mélyföld.
De én azért szurkolnék a dolognak, nyilván nem Pesten kell ezt kezdeni, hanem valami kis, alföldi városkában esetleg.
És egy kis nyelvtan-szélsőjobboldaliság a végére: a sétáló utca, így, külön írva azt jelenti, hogy az utca sétál.Legjobb példa erre, hogy nem mindegy a némettanár meg a német tanár esete sem.
(És persze, biztosan követtem el én is nyelvtani hibát ebben a kommentben, lehet azt is javítani... :D )
De jó volt a poszt, figyelemfelkeltő, ötletes.
Három hete jártunk a dánoknál, Aarhusban, ott is volt biciklis parkolóház, embertelen látni a sok kerót...Szerintem egy magyar bringatolvaj lefagyna a látványtól, hogy melyiket is kéne megdurrantani.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.12. 01:32:15

Hogyhogy nincsenek még anyázkodó, ekéző kommentek, miszerint így hogyan viszi ki a mosogépszerelő a frissen javított hüttőgépet (sicc), meg a terhes nagymamát milyen módon szállítják el négydé-ultrahangra, stb...Mondjuk egy kínzó kérdés, tényleg hogy?
:D
Viszont valódi ellenérv: Utrechtben jó eséllyel nem hogy 40 fok nincs két hónapig nyaranta, de lehet hogy 20 se.Illetve kicsit kevesebb lehet a budai hegységhez hasonló kitüremkedés is, lévén, hogy szinte egész Hollandia egy mélyföld.
De én azért szurkolnék a dolognak, nyilván nem Pesten kell ezt kezdeni, hanem valami kis, alföldi városkában esetleg.
És egy kis nyelvtan-szélsőjobboldaliság a végére: a sétáló utca, így, külön írva azt jelenti, hogy az utca sétál.Legjobb példa erre, hogy nem mindegy a némettanár meg a német tanár esete sem.
(És persze, biztosan követtem el én is nyelvtani hibát ebben a kommentben, lehet azt is javítani... :D )
De jó volt a poszt, figyelemfelkeltő, ötletes.
Három hete jártunk a dánoknál, Aarhusban, ott is volt biciklis parkolóház, embertelen látni a sok kerót...Szerintem egy magyar bringatolvaj lefagyna a látványtól, hogy melyiket is kéne megdurrantani.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.12. 01:33:10

Rohadjon meg a blogmotor is.A tetű Index erre is költhetne kicsinykét az összetarhált milliókból...

okleveles naiv 2019.08.12. 04:46:20

@geegee: azt kihagytad, h
"belvárosi autópályát most újra visszaalakítják csatornává és parkosítják"
a csatornát mégis hogyan parkosítják? :D

acycloren 2019.08.12. 04:50:39

A magyarok úgyis jobban tudnak mindent. Nekik autó kell és városi sztrádák, zsúfoltság, járdán parkolás és rohadó, húgyszagú öreg házak. Nem kell nekik kerékpáros infrastruktúra, mert az még a végén konkurenciát jelentene a drága, pontatlan és zsúfolt tömegközlekedésnek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.12. 06:15:21

Az autóellenesség a háttérhatalom új módszere a kisemberek ellen, semmi értelme.

A kerékpárpzás hobbi, nem közlekedési módszer. Nincs helye kerekesnek a forgalomban, a bicikliutakat külterületen, erdőkben kell kiépíteni, ahol jó a levegő.

Ambiorix 2019.08.12. 07:20:28

És akkor majd mindnyájan, mint boldog, tarka pillangók, csapongva szálldosunk kávézóról kávézóra, miközben halk zene szól, a szökőkutak csobognak, és a Duna-parti pampákról már illatos ájert sodor a makacs bennszülöttektől végre megtisztított airbnb-k felé hipszter kis szellő villanyrolleren. Csodálatos.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.08.12. 07:26:59

Mindig röhögök amikor a Hollandok 2 kerületnyi városaiból kiemelnek egy 6 háztömbnyi részt és azzal példálódznak, hogy ezt kéne egész Budapestre.
Jól írja az első okostojás, kicsit laposabb, kicsit más, kicsit jobb a kerékpáros közlekedésre, de ne foglalkozzunk ezzel, hiszen miért ne lehetne azt megcsinálni néhány full agyhalott kerekescigány kedvéért, hogy autóval a Pólus Centertől a Bálnába Gyöngyös-Cegléd-Dunaújváros érintésével lehessen eljutni.

midnight coder 2019.08.12. 07:32:38

@acycloren: A húgyszagú utcákat leginkább a kutyák kiirtásával és a hajléktalanok eltávolításával lehetne orvosolni, azon az autómentesség nemigen segít.

midnight coder 2019.08.12. 07:40:00

@geegee: Azért megnézném azt a költöztetõt aki mondjuk a Keletitõl bevisz egy zongorát a Ferenciek teréhez biciklivel. Gyanítom, a folyamat végén azért nem lenne teljesen őszinte a mosolya. Ráadásul a mi klímánk tényleg nem annyira biciklizésre való. Ezzel együtt annak határozottan lenne értelme, hogy legyen normális kerékpárút hálózat Budapesten, ahol biztonságosan el lehet jutni a város tetszõleges két pontjára anélkül, hogy a kocsik között kellene extrémsportolni.

midnight coder 2019.08.12. 07:44:36

@Ambiorix: Azért a Pesten napi szinten autót használók közül 10-bõl 9 simán elmehetne egy elektromos biciklivel vagy kismotorral melózni. Sem lassabb nem lenne - jóval több idõt bukik a polgár a dugóban ülve, mint amennyit azzal nyer hogy ott ahol épp nincs dugó, 30 helyett 60-nal tud "száguldani". És ahhoz, hogy egyszál magad, egy laptop társaságában eljuss A-ból B-be, nem feltétlenül kellene másfél tonna vasat is magaddal cipelni. Az már más kérdés, hogy a máfél tonna vas kell, mert körülötted mindenki viszi a másfél tonna vasat, és köztük csak így maradsz életben.

Hungryhorse 2019.08.12. 08:08:27

Adót meg majd a bringás fizet, amikor bringát vesz, bringát javíttat, bringát tart, bringába tankol, bringával utakat használ.
Ja.
Nem.
Azt majd valaki más kifizeti.
Igazi cigány tempó.
Köszike.
Ebből talán nem kérnék.
Ahogy abból sem, hogy egyik munkámból a másikba a komplett cuccommal hóban, szarban gyalog, vagy bringával, vagy a kiváló tömegközlekedéssel nyomuljak.
Budán.
Szerencsétlen hülye belvárosi seggfejek vagytok.
Abból is legszarabbak.

Moin Moin 2019.08.12. 08:23:29

Azért az utrechti valóság ennél jóval árnyaltabb. Egyszerűen nem igaz az, hogy "az autókat a belvároson kívül kell hagyni" - a "legbelebb belvárosba" is be lehet hajtani, még parkolóház is van 280 m-re az utrechti dómtól, ami a történelmi belváros közepe. Csak néhány belvárosi utca lett sétálóutca/kerékpáros övezet.

Ami a kerékpárosok "privilegizált helyzetbe emelését" illeti: úgy közlekednek, mintha egyedül lennének az utcán: se gyalogost,s e ygereket, se öreget nem vesznek tekintetve/számításba. A 87 éves apámat és a 6 éves kisfiamat is kellett már ebben a "paradicsomban" félrerántanom egy-egy "vakon" száguldó bringás elől... Ennyit arról, hogy "még a gyerekeket is el merik engedni egyedül": hát, meg lehet próbálni, Utrechtben kiváló a gyermektraumatológia!:-)))

Az igaz, hogy ebben az "új rendben" NÉHÁNY útvonalon "az autós a vendég a város alapértelmezetten bicikliútjain" - ez azonban odavezet, hogy nagyon lelassul az autóforgalom, ami többlet-károsanyag-kibocsátással jár. Vagy: hosszabb kerülőutakra szabadul rá a nagytömegű autósforgalom - ennek meg szintn többlet-kibocsátás a következménye, azt hiszem, ez könnyen belátható, kiszámolható. Ráadásul ezek az alapvetően bicikliseknek kedvező útvonalak úgy néznek ki, hogy az úttest két oldalán széles, felfestett biciklissávok futnak, középen pedig egy (igen EGYETLEN) autóssáv. A szembemenő autóknak egyszerűen nincs két külön sáv - ami őrület! Folyton le-lehúzódnak ezért a két, szaggatott vonallal leválasztott kerékpársávba. Ezt úgy hívják: káosz - különösen a munkaidő kezdetén és végén alakulnak ki kemény helyzetek... Ennyit az élhető biciklis- és gyalolgosmennyországról!

Ja, ráadásul Utrecht egy 360.000-es város, nem egy másfél milliós. Sokkal kisbbek a távolságok, a lakó- és üzleti negyedek zöme a belvároson kívül, igen fejlett autós úthálózattal átszőtten helyezkedik el. ...És még valami: a hollandok nem kényszerülnek rá a rohanásra, nemigen vannak olyan nyomás alatt, mimt a budapestiek, ezért ha negyed órával tovább tart az útjuk, hát akkor annyival tovább tart. Ezt sok budapesti egyszerűen nem engedheti meg magának. Nem lehet egy az egyben átültetni egészen más jellegű-méretű városokban és egészen más módon működő társadalmakban kidolgozott-bevezetett módszereket. Egy-egy megoldást és igényt mindig összes kapcsolatában kell értelmezni, nem elég a "Jaj de szép-jaj de jó!" lelkesedés!

cs.zoli 2019.08.12. 08:58:55

Már mások is írták, de itt látszik a méret , google mapsen lemérhető, az autómentes zóna keresztben kb 500 m, ez kb 5 perc séta:

bicycledutch.files.wordpress.com/2014/11/pedestrian-zone.jpg

Ez Budapesten kb a pesti Kiskörúton belüli rész, ami ma is kvázi autómentes zóna (csak engedéllyel lehet behajtani kivéve a Petőfi Sándor utcát)

Ehhez képest nálunk az ötlet a Hungária körút vonala, ami a Dunától kb 4 km. Nem összehasonlítható. És akkor a forgalomról és a városszerkezetről még nem beszéltünk.

Grenadir11 2019.08.12. 09:04:36

@Moin Moin: Azért a lakosság 1,258 millió. :) 2017-es adat. És igenis Budapesten is meg lehet a belvárosban ezt oldani, csak minden belépőpontnál kellene egy minimum tízezres parkoló az autóknak és a bicajoknak. Ez nálunk a hőség miatt fedett kellene, hogy legyen, mert a 60 fokos tűző napon álló autó kicsit gyorsan amortizálódik. Kellene még tökéletes tömegközlekedés némi klímával. A fákat nem kivágni, hanem ültetni kellene. A munkakezdést rugalmassá tenni, hogy ne mindenki egyszere akarjon közlekedni és még lehetne sok mindent kitaláéni. Olyan egyébként sehol a világon nincs, ahol a teljes autóforgalom ki lenne nagyvárosból vagy annak egyes (nagyobb) részeiről ki lenne tiltva.

CCnick 2019.08.12. 09:05:40

@csúti csüngőhasú tolvaj: "Mindig röhögök amikor a Hollandok 2 kerületnyi városaiból kiemelnek egy 6 háztömbnyi részt és azzal példálódznak, hogy ezt kéne egész Budapestre."

kösz, hogy megírtad helyettem, szerintem elég mindenkinek ennyit kopipésztelni.

nemecsekerno_007 2019.08.12. 09:05:51

Az ég áldjon meg benneteket, nézzétek már meg, hogy hányan laknak Utrechtben!!!
Arról már nem is beszélve, hogy Hollandia többi részén, vidéken milyen minőségű az infrastruktúra. Aztán nézzétek meg Magyarországot. Nem lehettek ennyire id@óták?!?!

nemecsekerno_007 2019.08.12. 09:09:36

@Grenadir11: Persze meg lehet oldani csak közben az ország többi részében pusztulat az infrastruktúra ellentétben Hollandiával, meg Ausztriával. Aztán meg megy a rinyálás, hogy jajj bedugult az M0-ás, jajj dugó van az M7-en... Próbáljatok már gondolkodni!!!

CCnick 2019.08.12. 09:10:48

@Grenadir11: "Azért a lakosság 1,258 millió" a felvételeken nem lászuik ez az extrémnagy népsűrűség.
egyébként meg
en.wikipedia.org/wiki/Utrecht

Utrecht city had a population of 296,305 in 2007. It is a growing municipality and projections are that the population will surpass 392,000 by 2025.

cs.zoli 2019.08.12. 09:14:27

Plusz ha járt valaki Utrechtben: cuki középkori városközpont csatornákkal, és a szélein keskeny utakkal. Itt ha bárkit beengednének, se lenne olyan forgalom mint nálunk mondjuk akárcsak a Dembinszkyn, vagy a Rákóczin.
Hollandiában pici városok vannak nagyrészt, és mind autópályával van összekötve egymással. Elkerülni őket a pályán kicsi kerülő, minden szempontból egyszerűbb, mint behajtani.
Egyszerűen a két ország, nemhogy a két város nem összehasonlítható.
Nem kifogásokat keresünk, tényleg jó lenne tenni valamit, de az nem mutat előre, ha a jelenlegi közlekedés 90%-át alternatíva nélkül kitiltjuk, és valami hagymázas álomkép alapján csinálunk valamit.

CCnick 2019.08.12. 09:16:22

Párhavonta valamelyik matekból nem erős blog előveszi ezt az Utrecht /Bp baromságot, az index kirakja a címlapra, a hozzászólók megirják mekkora baromság, pár matekból bukott kommentelő azért megpróbálja megmagyarázni aztán pár hónap szünet és ugyanez egy ujabb posztban ott van az indexcimlapon.

"All of this has happened before, and it will all happen again."

chrisred 2019.08.12. 10:00:07

@midnight coder: Dehogynem segít, azok a járdarészek, ahol autók parkolnak egymás hegyén-hátán, nem takarithatóak, így folyamatosan szagolni ki a hátrahagyott termékeket.

chrisred 2019.08.12. 10:05:12

@cs.zoli: Mitől lenne autómentes? Az engedély annyit jelent, hogy ottani lakcímkártyával kell rendelkezni, vagy hogy a cégnek legyen ott bejelentett telephelye. De annyi ott a kocsi, hogy munkanapokon még az engedéllyel rendelkezőknek sem jut elég parkolóhely.

midnightcoder2 2019.08.12. 10:22:46

@chrisred: A kutya általában nem a járdára hugyoz, hanem a házak sarkára. Azt meg nem tisztítja senki.

cs.zoli 2019.08.12. 10:24:32

@chrisred: Arra gondoltam inkább, hogy ez a rész praktikusan ma is korlátozott behajtású, és jórészt sétálózóna. Nem vesz részt az átmenő forgalomban, akár egy teljes lezárás sem érinti a rajta kívüli területeket. Eleve elég kicsi, áttekinthető és átsétálható. Kb mint Utrecht belvárosa.
Ami nem mondható el mondjuk egy teljes Budapest, vagy Hungária gyűrűn belüli részre.
Gondold végig pl a hidak helyzetét, hogy a pesti és a budai oldal között mondjuk Komárom és Mohács közt hány helyen és hol lehet átmenni....

ez is egy vélemény 2019.08.12. 10:25:02

Így néz ki Soros Gyuri (EU-s) ügyészsége, miután megpuccsol egy kormányt:

www.origo.hu/nagyvilag/20190810-tobb-millio-euroe-kenopnezt-fogadhatott-el-a-korrupcioellenes-fougyesz.html
Nemcsak Janeva zsarolta Kamcevet, hanem az üzletember elleni nyomozással megbízott Stefanova is, aki közvetítőként járt el a bányászati vezérigazgató és ingatlanpiaci mogul Vanco Cifligance és Kamcev között.

Cifligance-t egyébként személyes szálak fűzik a Zaev családhoz, hiszen
fia a macedón miniszterelnök, Zoran Zaev unokahúgának udvarolt.
A friss felvételeken az ideges Kamcev arra kéri Boki 13-at, hogy mondjon egy konkrét árat, amiért leszáll róla Janeva, hiszen már nemcsak ő, hanem Stefanova is zsarolja. Boki 13 a felvételeken azt mondja Kamcevnek, hogy ő erről nem tudott.

A La Verita által közölt videón az is látszik, ahogy
Kamcev kifizeti a hatmilliós összeg egy részét, 1,5 millió eurót Boki 13-nak.

ez is egy vélemény 2019.08.12. 10:26:37

@ez is egy vélemény:

Természetesen erről a botrányról az Indexben, HVG-ben, RTL-en és a többi ballib hírhamisítómál egy sor nem sok annyit se olvashatunk.

David Bowman 2019.08.12. 10:28:53

Egy oláh cigány kiscsalád az összes biciklit ellopja egy hét alatt.

David Bowman 2019.08.12. 10:29:40

Az a különbség a biciklis és az autós között, hogy az előbbi a járdán is elüt.

morph on deer 2019.08.12. 10:41:49

Amit sikerült teljesen figyelmen kívül hagyni, az a mentalitás beli különbség.
Utrechtben ugyanis többségükben nem magyarok laknak, visont Budapesten meg igen, szóval itt a büdös életben nem fog ugyanúgy működni ugyanaz a megoldás!
Ennyi fegyelmezetlen emberrel ugyanis, amennyi itt él, ha beleszakadsz sem tudsz egy az utrechtihez hasonló megoldást összehozni, ezt ideje lenne felismerni az ábrándozás helyett.
Itt senki neem tart be semmilyen szabályt, mert csak, mert neki ugyan ne mondják meg, hogy hánnyal mehet, hogy hova parkolhat, vagy hogy ne a járdán biciklizzen, vagy ne a forgalommal szembe...
Amíg a gondolkodásmód nem változik jalapvetően, az ilyen próbálkozások halálra vannak itélve. Mint a belvárosi fák...

Az meg külön röhej, hogy pont Puzsér várná el másokról a megértést és a szabálykövető magatartást, de komolyan!

David Bowman 2019.08.12. 10:42:27

@midnight coder: Télen túl hideg van. Nyáron túl meleg van. Ősszel és tavasszal meg esik az eső.

chrisred 2019.08.12. 10:43:33

@midnightcoder2: Mármint a kutyák nagyjából fele. De ha a parkoló kocsik helyett fák lennének, akkor a kutyafiúk is inkább azokat használnák üzengetésre, és annak a nagy részét beinná a föld.

David Bowman 2019.08.12. 10:48:42

A hollandok jobban tennék, ha vizibicikliket vennének.

morph on deer 2019.08.12. 10:49:35

@ez is egy vélemény:
“Így néz ki Soros Gyuri (EU-s) ügyészsége”

Hülyegyerek, Macedónia mióta tagja az EU-nak?
Szerinted mióta működik az EU-s ügyészség?

Azt meg, hogy a badarságaidhoz Sorosnak mi köze van, már meg sem kérdezem! Azt meg nem is kell, hogy ennyi ésszel csak egy fideszes gyalog lehetsz, ha jóindulatú vagyok... Mert ha nem, akkor biztos alelnök vagy!

chrisred 2019.08.12. 10:50:27

@cs.zoli: Azzal nincs semmi gond már, ha valaki bent van a védett zónában, és azon belül akar gyalog vagy biciklivel ide-oda menni. De az oda eljutás a külső kerületekből?

morph on deer 2019.08.12. 10:54:22

@David Bowman:
Van nekik.
Ráadásul olyan kényelmetlen, hogy darabokra töri a seggedet az első száz méteren. Amszterdamban volt szerencsém kipróbálni, nem tudom őszintén ajánlani közlekedésre .:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.12. 11:54:53

@midnight coder:

A ballibek egyik szélsőséges szubkultúrája a biciklizősség. Kb. olyan, mint a hajléktalanok, a drogosok, s a homokosok, csak kicsit agresszívebbek mindháromnál.

A normál kisember nem biciklizik, legfeljebb ha kirándul, vagy ha tanyán él.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.12. 11:59:48

@morph on deer:

Hollandiában ez úgy van kiszámolva, hogy a lakosság nagy része éjjel-nappal be van drogozva, így nem érzi a kemény ülést. Te meg odamentél fasiszta módon nem bedrogozva???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.08.12. 12:34:42

@chrisred:

Igen, Puzsért szeretem.

Van 2 ember a magyar politikai megmondóemberek közül, akikkel a leginkább egyetértek. Az egyik Puzsér.

Szóval egyetértek vele 85-90 %-ban, bár pont az alapokban nem: ő abban hisz, hogy a klasszikus liberalizmus a megoldás, arra kell cserélni a mostani progresszív-liberális rendet, én meg már tudom, ez zsákutca.

Puzsér szinte pontosan abban hisz, amiben én hittem 10-15 éve. Az a hit, hogy a klasszikus liberalizmus, a klasszikus konzervatív jobboldal a megoldás, s szükséges elem a szakralitás. Ez utóbbiban persze igaza van.

Puzsér kb. egy 20 évvel ezelőtti fideszes. Csakhát az első Fidesz kormány nem volt megoldás semmire.

Medgar 2019.08.12. 12:38:17

@Grenadir11: nNem tudom hogy a google honnan veszi ezt az adatot. A valóság az 352,795 fő + az agglomerációban 250-260 000, ami összesen kb 620 000 lehet. Budapest az agglomerációval 2-2,2 millió...

chrisred 2019.08.12. 13:17:28

@MAXVAL bircaman közíró: Főleg azért nem, mert az valójában Fidesz-MDF-FKgP kormány volt. Ahol a kisgazdák ugyanazt a szerepet töltötték be, amit az SZDSZ a szocik mellett,

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.08.12. 14:23:10

@csúti csüngőhasú tolvaj: nem tudom, miért kell hülyeséget beszélni, Utrecht 1.2 millió lakosú város, ha beütöd a Google keresőbe: https://www.google.hu/search?source=hp&ei=GFhRXciJC4nqrgSBmaOgBQ&q=utrecht+népessége&oq=utrecht+népessége
közigazgatásilag Utrecht önkormányzata csak 300 ezres, ahogy a videóban is elhangzik, annak közvetlen környezete 700 ezres — ugyanakkor egy 7 milliós megalopolisz része, a négy nagyváros lényegében egybe van épülve

de nem a méret a lényeg, nagyváros a javából, ha volna különbség, akkor is működne a hasonlat, a dolog működne Pesten is... az autós közeledés nem működik a belvárosban

@geegee: Budepest belvárosa, a nagykörúton belüli rész tökéletesen lapos, mint Hollandia — ahogy ott sem minden lett sélálóutcás, Budapesten sem tervezi senki, hogy a Németvölgyiről ki kelljen kerekezned Pestlőrincre és vissza naponta... ellenben nem ártana valamilyen nemautós megoldás rá, ami gyors és pl. nem dugítja el a Hegyalját

Rézfánfütyülő fűzangyal 2019.08.12. 14:24:22

Maradjunk annyiban, hogy Utrect és Budapest nagyjából semmiben sem hasonlít, ahogy Magyarország sem Hollandiára, főleg kerékpáros szempontból nem!
Képzeljétek el pl. hogy Rotterdamban és a Amszterdamban a metróba is le (néha fel) lehet vinni a bringát. :)
Utrecht egyetemi város, lakosságának csaknem 30%-a(!!!) diák, azaz helyből nincs autója, így biciklizik. Ezért aztán állandóan nagyon sok (nem, aki nem járt arra, el sem tudja képzelni, mennyi) a bicikli. Így aztán egyáltalán nem meglepő, hogy az ő igények szabják meg a közlekedés preferenciáit. Ezt egyszerűen nem érdemes összehasonlítani egy milliós nagyváros forgalmi igényeivel!
Az ötletek lehetnek jók, de csak szűrve, habbal.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.08.12. 14:30:40

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Áh. Hülyeség. Két nagyvárosról van szó, hasonló logisztikai és élhetőségi problémákkal. Ugyanaz menni fog itt is. Nyugi. Amúgy nyilvánvalóan Budapest is egyetemváros. A lakosság zömének sosem volt autója.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2019.08.12. 14:30:58

@A kiló nem százat jelent.: Hollandiában, ha csak valaki nem kényszerül rá más okból, senki nem közlekedik a városközi forgalomban sem biciklivel, sem autóval, hanem vonattal! A közeli, 60-100 km-es, körzetben a vonatok 15-30 percenként indulnak, 130-150 km/ó sebességűek és halál pontosak, valamint zsúfoltak.:)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2019.08.12. 14:40:23

@A kiló nem százat jelent.: Azt hiszem, el sem tudod elképzelni a 20 000-es befogadóképességű, vasútállomási biciklitárolót, amely szinte mindig tele van!
Sokat járok Hollandiába, éppen most jöttem haza.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.08.12. 15:03:13

@A kiló nem százat jelent.:

Szövegértelmezési problémáiddal szüleidet, tanáraidat keresd fel, én nem tudok rajta segíteni. Sehol nem írtam lakosságszámot.

Ha elolvasod és meg is érted amit írtam és amire hülyeséget válaszoltál akkor láthatod, hogy (lentebb többen ugyanezt írják más szavakkal, az mégse zavarja egyszerű világképed) arról emlékeztem meg, hogy a nagyon egyszerű blogoló egyedek egyre többet hoznak olyan példákat amik nem alkalmasak az összehasonlításra a domborzat és a méretek miatt.

Így már felfogtad, vagy lerajzoljam, hogy megfeleljen a képességeidnek?

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.08.12. 15:10:36

@A kiló nem százat jelent.:

Mielőtt megint belefutnál a pofonba, jelezném, hogy ha Utrecht-ről beszélsz, akkor az Utrechtet jelenti nem a többi hozzácsatolt városokat amiket gazdaságilag vagy máshogy egy kalap alatt kezelnek. Ez a szigorúan Utrecht területét jelentő rész, ezen belül Utrecht belvárosához hozzákeverni a környező "agglomerációt" (nem keresek más szót, gugli a barátod ha nem érted vagy nem tetszik) még nagyobb botorság, kb. annyi ,mintha az V. kerület mellé odabasznád a XXII. kereületet is, és egy területként kezelnéd őket. Ha Budapestről beszélünk, akkor sem Pest megyét vesszük alapul.
Ott kevered a dolgokat, hogy nem érted a belváros szó jelentését, ezért egy kalap alá vonsz mindent, olyat is ami nem oda tartozik.

Emmett Brown 2019.08.12. 16:48:27

@MAXVAL bircaman közíró: az Alföldön falutól kisvárosig minden település tele van bicikliző emberekkel, akik pontosan az általad használt "kisember" kategóriába esnek. Ott az a közlekedési eszköz, meg a busz.

Ez független attól, hogy Pesten akadnak igazi gyökerek (bár a helyzet valamennyire javult szerintem).

Moin Moin 2019.08.12. 17:07:08

@Grenadir11:

1.) Budapest lakosságszáma 2018-ban 1.749.734 fő volt a hivatalos statisztika szerint. (Forrás: www.ksh.hu/docs/hun/hnk/hnk_2018.pdf - 29. oldal. lap alján) Utrechté 2017 márc. 1-i adat szerint 347.574 fő. (Forrás: www.utrecht.nl/bestuur-en-organisatie/publicaties/onderzoek-en-cijfers/onderzoek-over-utrecht/bevolkingsprognose/ - holland nyelven.) Az általad emlegetett, 1.258 millió fő nem Utrecht városé, hanem (az azonos elnevezésű) Utrecht tartományé (Provincie Utrect; forrás: www.wmm-provincie-utrecht.nl/bevolkingsontwikkeling/ - szintén holland nyelven).

2.) A "minden belépőpontnál egy-egy tízezres fedett parkoló" költségeit ki sem merem számítani...:-)))

3.) A rugalmas munkakezdéssel 40 éve kísérleteztek - akkor még államszociualizmus volt, de már abban sem működött, akkor hogy akarod ezt kivitelezni magánvállalkozások esetében: Előírod a Telekomnak, vagy a Boschnak, hogy mikor kezdje a munkát és mikor fejezze be? Mondd, te normális vagy?!:-)

Moin Moin 2019.08.12. 17:17:24

@A kiló nem százat jelent.: Igazán nem szívesen... - de fentebb már leírtam Grenadír11-nek, hogy van eccer Utrecht városa, ami kb. 350.000 fős és van Utrecht tartomány, ami alulról 1.3 milliós. Budapesthez sem számolod hozzá Pest megyét (ahoyg ezt valaki igen helyesen felemlegette már neked); az általad emlegetett 700.000-es utrechti agglomeráció pedig olyan, mintha kb. Gödöllőtől Taksonyon át Esztergomig (ami nem is Pest megye...) számolnág egy be a lakosságszámot.

Valld be: sosem járták Utrechtben - de gyanítom, Hollandiában sem! Ha jártál volna arrafelé (errefelé - mivel 90 km-re lakom oda), le nem írnál olyasmit, hogy "ha volna különbség, akkor is működne a hasonlat, a dolog működne Pesten is"... (A "hétmilliós egybeépült megapoliszra" most nem térek ki...; még jó, hogy nem számolod Utrechthez a Ruhr-vidéket is!)

CCnick 2019.08.12. 17:56:44

@A kiló nem százat jelent.: ez ma nem jött be, szerintem inkább töröld ezt a posztot

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.08.13. 13:26:30

@CCnick: mi nem jött be? :D Lásd a statisztikákat. Beillesztettem a cikkbe. De annyira szeretem a krakélereket. Mindegy. Ha dugó is van, ha beledöglünk is, akkor is autókázni akarunk a Vámházkörúton. Értem én...

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.08.13. 13:28:21

@Emmett Brown: falun az autó nélkülözhetetlen, mivel 20-30 kilométereket senki sem fog tekerni oda-vissza. És az autóhasználat senkinek sem árt. Nincs dugó és nincs számottevő légszennyezettség sem emiatt. A nagyvárosokban, mint Budapest vagy Utrecht gond ez egyedül. A megoldás pedig egyértelműen az utrecht-i.

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.08.13. 18:09:28

@csúti csüngőhasú tolvaj: lófaszt mama! kifogásokat keresel folyamatosan és játszod az eszed, óriásikat füllentesz és túlzol

a bemásolt térkép Utrechről is km-ekben mér, erre beírod ide nagy okosan, hogy néhány háztömb — erre ha valaki elküld a picsába, ne lepődjél meg... a kommentelés egy ilyen műfaj

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2019.08.13. 18:18:19

@Moin Moin: Utrech nem 360 ezres város, csak a közigazgatásilag Utrecht önkormányzatához tartozó része 300 ezres — valójában megszűnés nélkül lehet egyetlen nagyvárosnak tekinteni Amsterdam-Utrecht-Hága-Rotterdam 6-7-8 milliós térségét. Attól függ hova húzod be a vonalat. A Google az Eurostat adatai alapján a "várost" 1.2 milliósnak nevezi. Ahogy a cikkben is szerepel a frissítés után. Nem gondoltam volna, hogy ez fontos, mert valójában egy 300 ezres városmag már ugyanazokat a kihívásokat jelenti, mint egy nagyobb város hasonló méretű városmagja — egyébiránt a forgalmi problémák NEM a kisvárosok sajátjai. Ha Utrecht párezres lenne, akkor nem szorulna ilyen korlátozásokra. Egyedül a nagyvárosokban létezik ilyen kezdeményezés és jönnek létre ilyen szofisztikált megoldások.

Úgyhogy haladunk is sorra a többi nagyvárossal.

CCnick 2019.08.13. 21:34:12

@A kiló nem százat jelent.: "A Google az Eurostat adatai alapján a "várost" 1.2 milliósnak nevezi."

izé:

https://www.google.com/search?newwindow=1&ei=SA9TXZ2TNsqymwXWyr6QDg&q=Utrecht+(tartomány)

"Utrecht
Holland tartomány
Leírás
Utrecht Hollandia egyik tartománya. Székhelye: Utrecht. Wikipédia
Terület: 1 386 km²
Főváros: Utrecht
Népesség: 1,285 millió (2017.) Eurostat"

https://www.google.com/search?newwindow=1&ei=SA9TXZ2TNsqymwXWyr6QDg&q=Utrecht+(város)

"Utrecht
Város, Hollandia
Leírás
Utrecht az azonos nevű holland tartomány székhelye és legnépesebb városa. 328 164 fős lakosságával az ország negyedik legnagyobb városa"

CCnick 2019.08.14. 09:57:24

@A kiló nem százat jelent.: "a bemásolt térkép Utrechről is km-ekben mér" ja Utrecht teljes területét persze, de ebből az autómentes rész párszáz méter átmérőjű terület a közepén. Ha ezt a területed kinagyítod a mapsban 100m-re vált a vonalzó ibb.co/dgPDJf2

Moin Moin 2019.08.14. 16:36:04

@A kiló nem százat jelent.: Te, ez már kezd szégyenletessé válni!:-)

Nézd, én 90 km-re élek Utrechttől, úgy járok oda, mintha hazajárnék. Pontosan ismerem a települési kontextusait is.

És ha már a Goggle-t emlegeted, javaslom, hogy a "megszűnés nélkül lehet egy városank tekinteni Amszterdammal, Hágával és Rotterdammal"-kijelentésedet légy szíves, ellenőrizd a Google Maps-on! Bizony: Utrecht egy településsziget - pl. a keleti szélén egy erdős terület kezdődik, amely egészen Amersfortig tart, ez kb. 12 km. (Közte meg van egy katonai reptér is.*) Északi, nyugati és déli irányban termőföldek veszik körül: Hollandia legjobb földjei, kb. 20-30 km-es sávban. Dél felé ez egészen a Rajna északi ágáig, a Nijmegennél kiágazó Waalig tart, sőt, azon túl is, egészen 's-Hertogenboschig.

És ahogy CCnick is leírja - akárcsak korábban én, hivatkozásokkal -, te baromira összekeverted Utrecht város és Utrecht tartomány lélekszámát, most meg kötöd itt az ebet a karóhoz és magyarázod a bizonyítványt... Elnézést (és most kijön belőlem a két elemi!) - de kurvaisten, hogy sehol sem találsz a saját blogodon kívül olyan Google-forrást, amely Utrecht városára 1,2 milliós lakosságszámot ad meg, hiszen bárhol a 360.000, elővárosokkla együtt 700.000 körüli adat szerepel. (No meg a valóság is ez...)

"Mondd, vadsz, te ugye szopni jársz ide?!"

* Ez a reptér használaton kívül van már és mellette áll a holland hadtörténeti múzeum.

CCnick 2019.08.14. 19:27:19

"CCnick
2019.08.12. 17:56:44
@A kiló nem százat jelent.: ez ma nem jött be, szerintem inkább töröld ezt a posztot "
süti beállítások módosítása