TCR EU: Visszatérés a nagy bukás helyszínére – előzetes

2017-2017_oschersleben_race_2---start_race2_5.jpg

Sokaknak az oscherslebeni pályáról az a tömegbaleset jut eszébe, ami a nemzetközi TCR-sorozat 2017-es második versenyén történt, és amibe az akkor még M1RA-s Roberto Colciago is belekeveredett. Most ugyanide tér vissza a TCR Európa-kupa mezőnye – módosult magyar különítménnyel –, amelyről tudjuk, hogy hajlamos hasonlóan hajmeresztő helyzetek produkálására.

Egy rövidebb, három hetes szünet után folytatódik a TCR Európa-kupa szezonja, mégpedig a 3667 méteres oscherslebeni aszfaltcsíkon. A pályához magyar szempontból nem fűződnek annyira kellemes emlékeink, és nem csak azért, mert nullázott azon a hétvégén Michelisz Norbert csapata, a M1RA, hanem azért is, mert annak akkori versenyzője, Roberto Colciago játszotta az egyik főszerepet a második verseny eleji tömegbalesetben, amikor James Nash-sel összezárt Jean-Karl Vernay előtt, majd a következő másodpercekben további négy autó lett érintett.

És az a helyzet a korábbi hétvégék tapasztalatai alapján, hogy egy hasonló szituáció ezúttal is benne van pakliban, mivel eddig szinte mindegyik helyszínen okozott galibát a mezőny.

2019-2019_red_bull_ring_race_2---2019_tcr_eur_red_bull_ring_r2_8_luca_engstler_5.jpg

Ami a súlykompenzáció-elosztás alakulását illeti, a Hyundaiok a bajnoki éllovas Josh Files és a M1RA-s Luca Engstler Red Bull Ring-i győzelmének is köszönhetően 20 kilót híztak, ahogyan a Volkswagenek is nehezebbek lettek 10 kilóval – így a két márka újra a maximális pluszsúlyt cipeli magával, ami a dél-koreai márkának nem újdonság, míg a németeknél másodjára fordul elő ez idén.

Az Audik és a Peugeot-k egy küzdelmes hétvége után újra könnyebbek lesznek, a két márka autóiba 30-30 kiló kerül be pluszban. Az előző két hétvégét pluszsúly nélkül teljesítő Cuprák 30, a Hondák pedig 20 kilóval fognak többet nyomni, mint a legutóbbi alkalommal. A Renault lesz így az egyedüli márka, amely marad a minimumsúlyon, és 110 kilóval lesz könnyebb, mint a Hyundai.

2019-2019_red_bull_ring_friday---2019_tcr_eur_red_bull_ring_fp1_99_daniel_nagy_1.jpg

Több fontos változás is történt az elmúlt három hét folyamán, kezdjük a legfontosabbal, a M1RA-nál váratlanul és szinte az utolsó utáni pillanatban végbement versenyzőváltással: Nagy Dániel az utóbbi hétvégék sikertelenségére és az édesapjával közösen meghozott döntésre hivatkozva távozik a kecskeméti gárdától, a helyét pedig a versenyzéshez több hónapnyi kihagyást követően visszatérő, szintén ex-zengős Szabó Zsolt veszi át.

A külföldi csapatoknál is volt bőven mozgolódás. A Target Competition a hét elején megnevezte a szezon hátralevő részétől eltiltott Dušan Borković helyettesét, aminek értelmében Dominik Baumann lesz az ötödik versenyző, Files, Mat’o Homola és a Bäckman-testvérek mellett. A 26 éves tiroli pilótának korábban még nem volt dolga a túraautózás és a TCR világában, illetve elsőkerék-hajtású autóval. Ellenben 2012-ben megnyerte az FIA GT-világbajnokságot, majd 2016-ban a Blancpain GT Series-ben is felért a csúcsra, nem mellesleg futamgyőztesként és bajnokesélyesként tette le a névjegyét az ADAC GT Masters-ben, a nürburgringi 24 órás versenyen, valamint az IMSA sportautó-bajnokságban.

„Már nagyon várom a kihívást, hogy életemben először ülhessek be egy TCR-autóba. Könnyű volt meghoznom ezt a döntést, mivel a Target Competition az egyik legjobb csapat a kategóriában, ráadásul a szezonban még hátralevő pályákat ismerem is. Így remélem, hogy tudok segíteni a csapatnak a bajnokság megnyerésében”

– idézi a sorozat sajtóirodája által kiküldött közlemény a debütáló Baumann szavait.

2019-2019_red_bull_ring_race_2---2019_tcr_eur_red_bull_ring_r2_62_dusan_borkovic_8.jpg

Sylvain Pussier pedig a Clairet Sport harmadik Peugeot-jába ül be erre a hétvégére, amin egyébként Gilles Colombani és Stéphane Ventaja osztoznak. A 41 esztendős francia ugyan 2007 óta versenyez, de ez lesz az első szereplése a nemzetközi porondon, így médiapartnerünknek, a Motorzaj.hu-nak adott nyilatkozatában annyit mondott a bemutatkozás kapcsán, hogy csak szeretné jól érezni magát, illetve látni, hogy hol tart a többi versenyzőhöz képest. Legjobb eredményeit a Rencontres Peugeot Sport bajnokság 2016-os idényében, valamint az Andros Trophy jégralis szériában érte el – utóbbiban 2015-ben második, 2017-ben harmadik lett a végelszámolásban.

Viszont hiányzóink is akadnak: Stian Paulsenről tudjuk, hogy anyagi okok miatt idén talán nem is látjuk viszont, míg a JSB Compétition egyébként háromfős felállása ezúttal egy főből fog állni: a tulajdonos Julien Brichéből, aki körül eltűnt a hölgykoszorú – Lilou Wadoux még a spái ütközés következményeit kénytelen elviselni (tudniillik, totálkárosra törték az autóját), míg Marie Baus-Coppens neve tisztázatlan okból kifolyólag nem szerepel a nevezési listán.

Visszatér azonban a Wadoux-incidens másik résztvevője, a katari Abdulla Ali Al-Khelaifi a QMMF Racing by PCR Sport Cuprájával.

Ami a hétvége menetét illeti, az eddig megszokottaknak megfelelően két szabadedzés lesz pénteken, az időmérő és az első futam szombaton, míg a második, fordított rajtrácsos futam vasárnap – ám szokatlan módon minden eseményt élőben követhetünk a TCR Europe hivatalos Facebook-oldalán és YouTube-csatornáján, illetve az első versenyt a Sport 2, a másodikat a Sport 1 is közvetíti.

A TCR Európa-kupa oscherslebeni hétvégéjének programja:

2019. augusztus 2., péntek

  • 13:30-14:00: Első szabadedzés
  • 16:10-16:40: Második szabadedzés

2019. augusztus 3., szombat

  • 09:50-10:25: Időmérő edzés
  • 13:35-14:05: Első futam

2019. augusztus 4., vasárnap

  • 13:25-13:55: Második futam

Fotó: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6514989990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása