Nagy Dániel három sikertelen hétvége után otthagyja Michelisz Norbert csapatát, a folytatásban Luca Engstler társa a szintén magyar Szabó Zsolt Dávid lesz.
Nagy Dániel, Luca Engstler párossal kezdte meg a M1RA a TCR Európa-kupa 2019-es szezonját, csakhogy amíg a korábbi WTCC-pilóta, Franz Engstler fia egy második hellyel és egy futamgyőzelemmel, valamint rendszeres pontszerzéssel a második helyen áll az összetettben, addig Nagynak nem igazán jött ki a lépés. A 21 esztendős magyarnak eredményesen kezdődött az idénye, tekintve, hogy az első futamot az ötödik, a másodikat a harmadik helyen zárta. Azonban az utolsó három hétvégén csak kétszer tudott pontot szerezni, egy 13. és egy 15. hely formájában – így csak a 14. pozícióban rangsorolják az egyéni kiírásban.
Nagy Dániel utoljára áprilisban, a Hungaroringen állhatott dobogóra. | Fotó: TCR Europe Media
Szerda este a Zengő Motorsport Facebook-oldalán már lelőtték a poént (ITT és ITT), de csütörtökön hivatalosan is megerősítették, hogy Nagy másfél szezon – és összesen hét dobogós helyezés, egy elsőség, valamint egy, szabadkártyásként elért WTCR-es 2. hely – után, illetve az idény ötödik, oscherslebeni hétvégéje előtt távozik a M1RA-tól, a helyén pedig a Fornettivel nemrégiben megállapodó Szabó Zsolt Dávid folytatja.
„Az idei szezon nem úgy alakult, ahogy azt elképzeltük. Az elmúlt időszak sorozatos sikertelensége miatt úgy döntöttünk, elválnak útjaink a M1RA-tól”
– nyilatkozta rövid Nagy a médiacsapata által kiküldött sajtóközleményben a szakítás kapcsán.
Szabó Zsolt korábban többek között megjárta az ETCC-t, a WTCC-t és a WTCR-t is. | Fotó: François Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)
Szabó 2015 óta versenyez, de a pályafutása igazán 2017-ben indult be, amikor is a Zengő Motorsporttal előbb futamot nyert a túraautó Európa-kupában (ETCC), később a túraautó-világbajnokság (WTCC) versenyein indult Nagy csapattársaként, majd a világ egyik legnehezebb utcai pályáján, a makaóin vb-pontot is szerzett. Tavaly a túraautó-világkupában folytatta a pályafutását a 23 éves miskolci pilóta, a szezon folyamán kétszer lett kilencedik – a Hungaroringen és a Slovakia Ringen.
Az idei évre félbeszakította versenyzői pályafutását Szabó, összesen egyetlen 24 órás gokartversenyen vett részt, viszont a visszatérést már egy járműmérnöki diplomával a zsebében ejtheti meg, így érthető módon izgatott, hogy a M1RA-val folytathatja pályafutását.
„Mit is mondhatnék? Nagyon boldog vagyok, hogy újra versenyezhetek. Minden olyan gyorsan történt. Este tízkor tudtam meg, hogy lenne lehetőség autóba ülni a M1RA-nál, és utána nem is bírtam aludni egész éjjel. Amiatt aggódtam, hogyan tudjuk majd ilyen rövid időn belül kiváltani az induláshoz szükséges versenyzői licencemet, ami az utolsó pillanatig kérdéses volt. Örülök, hogy minden akadály elhárult, de semmilyen elvárás nincs a hétvégi eredményekkel kapcsolatban. Oschersleben nekem a csapattal és az autóval való összeszokásról szól majd, a célom pedig a tisztes helytállás”
– nyilatkozta a m1ra.hu-n Szabó Zsolt, aki mielőtt még Oschersleben felé venné az irányt, leugrott Pécsre, ahol Michelisz Norbert látta el tanácsokkal.
„Beszélgettünk vezetéstechnikai dolgokról is, amiket a múltban nem a legjobban csináltam, de most legalább ilyen fontos volt nekem a lelki rész is, hogyan dolgozzam fel a mostani helyzetet. Több mint nyolc hónapja nem ültem versenyautóban, csak gokartban, ami miatt van bennem drukk, de a Norbiból áradó nyugalom és határozottság sokat segített.”
Nyitókép: Kacskovics Mihály Béla
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.