Innovatin Essence

Fókuszban az ötleted!

Így indulj el az Instagramon!

01.jpg

Akár énmárkád van, akár vállalkozásod vagy céged, ma már szinte kötelező jelen lenned az Instagramon. Hiszen ez egyszerű is: létrehozol egy profilt aztán posztolsz. Te is így gondolod? Akkor most megmutatom, mire figyelj a kezdeteknél!

Kezdjük az elején. Nincs még Instagram profilod? Soha nem késő csatlakozni, sőt, én azt javaslom, hogy minél előbb tedd meg! Ez egy folyamatosan fejlődő platform, ahol olyan közösséget építhetsz ki, akik szívesen vásárolnak nálad vagy veszik igénybe a szolgáltatásaidat. Bármilyen területen is dolgozol, biztos lehetsz benne, hogy a jelenléteddel csak növelni fogod az üzleti lehetőségeidet és még több ember ismer majd meg téged.

Abban fogok neked most segíteni, hogy egy gyors útmutatót adok ahhoz, hogyan állítsd be profilod!

1, Hozz létre egy üzleti fiókot!

Talán banálisnak tűnhet ezzel kezdeni, de sajnos még mindig találkozom olyan cégekkel, akik személyes profilon kommunikálnak. Ezzel sem lenne baj, de rengeteg lehetőségtől megfosztják magukat. Például nem tudnak linket betenne a bio felületbe, nem látnak statisztikákat, vagy nem kattinthatnak a felhasználók az e-mail lehetőségre.

Szóval ha csak most regisztrálsz az Instagramra vagy a személyes profilodat használod üzleti célokra, akkor most hozz létre egy üzleti oldalt!

Ehhez kell, hogy legyen egy Facebook üzleti oldalad is. Ha még nincs, akkor könnyedén csinálhatsz. Ezután már csak össze kell kötnöd a két oldalt és készen is van az üzleti fiókod, indulhat a kommunikáció!

2, Irány a beállítások!

Kezd azzal, hogy választasz egy szuper profil fotót. Ez lehet egy rólad készült előnyös kép, de akár a logód is. A lényeg, hogy az emberek könnyedén azonosítani tudják a márkádat ezáltal is.

A regisztrációnál már kellett választanod egy felhasználónevet és egy nevet, de vajon jót választottál? Ha ugyanaz a kettő, akkor valószínűleg nem. Ugyanis a név mező is kereshető, így érdemes bele tenned az iparágad, témád vagy szolgáltatásod nevét.

A weboldaladról se felejtkezz meg, hiszen csak innen tudnak kattintani az oldaladra, a bejegyzésekből nem. Ha több felületed van, akkor érdemes kihasználni például a linktr.ee lehetőséget, amivel több webcímet is betehetsz, hiszen így minden felületedre könnyedén át tudod majd irányítani a felhasználókat.

3, Mi az a bio?

Nem, nem a bio piacról és termékekről van szó. A bio gyakorlatilag egy névjegy az Instagramon, ahol a profilodba bele teheted a legfontosabb dolgokat, mint például leírás a márkádról, bemutatkozás, weboldal vagy e-mail cím. Nem elég a weboldaladról vagy a Facebookról egy másolással betenni valami rövidebb szöveget. Nagyon tudatosan kell felépítened, mit helyezel el benne, hiszen csak 150 karakter áll a rendelkezésedre.

Ezen a helyen kell megragadnod a felhasználók figyelmét, hiszen ez alapján a pár karakter alapján döntenek arról, hogy veled szeretnének-e dolgozni. Leírhatod, hogy mit csinálsz, bele teheted a mottódat vagy szlogenedet. A lényeg, hogy téged tükrözzön és átadja az üzenetet a célközönséged számára. Színesítheted különleges karakterekkel vagy emojikkal is, hogy még figyelemfelkeltőbb legyél.

 

Ha ezeket megcsináltad, akkor jó hírem van: gyakorlatilag készen is vagy az alap beállításokkal, indulhat a posztolás! Persze a bejegyzések készítéséhez sem árt egy jól átgondolt stratégia, de erről egy következő bejegyzésben beszélek majd.

Nem boldogulsz egyedül? Akkor írj egy e-mailt a socialessencehu@gmail.com címre és megbeszéljük, miben segíthetek.

Essence

 

Fotó: Unsplash

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása