101 kérdés és válasz a SEO-ról!

Seo101

Idén 31 millió amerikai intelligens hangszóró segítségével vásárol

2019. július 15. - SEO101.hu

Igazából számunkra teljesen érdektelen hír lenne, hogy az amerikaiak éppen milyen „okosfejlesztésre” röppentek rá, amit nagyüzemben kezdenek el használni.

Azonban semmiképp sem árt egy kicsit képben lennünk, hol tart 2019-ben a hang alapú keresés, hisz már tavaly novemberben megírtuk, milyen trendek dominálnak idén.

Ezek között pedig előkelő helyen szerepelt a hang alapú keresés (voice search), mint slágertrend. Várható volt, hogy a voice search maga után vonja a voice shopping (hang alapú vásárlás) lehetőségét is.

Bár nem érte el azt a szintet, sem az erre kifejlesztett eszközökön, sem pedig az okostelefonokon történő hangkeresések mennyisége, amit előre jósoltak, a fejlődés mégis látványos. Tény az is, hogy a hang alapú keresésre még nincs megfelelő analitikai vagy viselkedési adat, így ezek nem alkalmasak extrapolációra.

speaker-and-smartphone-on-wood-background-px4hs3u.jpg

A SEO szakembereknek és a marketingeseknek egyelőre a tesztelés és a kísérletezés a dolguk, valamint felkészülni arra a napra, amikor a fogyasztók ténylegesen vásárolni fognak a virtuális asszisztensek, okos hangszórók segítségével.

Az eMarketer által végzett felmérés szerint az elkövetkező 3 évben jelentősen nőni fognak az okos hangszóró segítségével történő vásárlások, például a Google Home-ot használok körében 12,6 százalékuk vásárolt élelmiszereket ezen az eszközökön keresztül.

Az eMarketer kutatása 2019-re 31 millió amerikait jósol, akik már hang alapú, intelligens vásárlást hajtanak végre, ami 31,8%-al több mint az elmúlt évben, mindez csak becslés, mert a kutatás szerint nemcsak effektív a vásárlást, hanem a termékkutatást is a virtuális asszisztens eszközökön végzik.

woman-using-voice-command-recorder-on-smartphone-pw7xemm.jpg

Becslés szerint jelenleg 100 milliónál is több intelligens hangszóró van az Egyesült Államokban, de az eMarketer előrejelzés kitér arra is, hogy idén mintegy 21 millió amerikai lakos vásárol okos hangszórókat, amelyeken a Google Asszisztens vagy az Amazon Alexa-ja használható lesz, de elsősorban ezek a termékek multimédiás eszközök.

Olyan nagy cégek működnek együtt a keresőóriással, mint a JBL, LG, Bang&Olufsen vagy a Sony, de ezen kívül a Google és az Amazon virtuális asszisztensei nem csak a lakásunkba, hanem autónkba és minden egyes privát területünkbe segítségünkre akar sietni.

Azon természetesen már meg se lepődünk, hogy az okos hangszórók megjelenése óta ilyen-olyan lehallgatási incidens derül ki az eszközök körül, ahogy legutóbb a Google eszközéről is kiderült, hogy hús-vér emberek hallgatnak bele a rögzített felvételekbe.

Amit már a megszokottság rezignáltságával fogadunk, azok után, hogy minden "okos" jelzővel ellátott készülék képes a "hallgatózásra".

A bejegyzés trackback címe:

https://seo101.blog.hu/api/trackback/id/tr3914948350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása