Intelligens, lenyűgöző és 1350 lóerős – akár olyan is lehet egy Bentley kupé 2035-ben, ahogyan azt a jelenlegi tervezők a most bemutatkozó EXP 100 GT tanulmánnyal képzelik. A modell a kékvérű márka évszázados története alkalmából egyszerre tekint egy kicsit vissza és annál többet előre.

Az önvezető képességekkel felruházott tanulmány a vezető öröméről sem feledkezik meg: tervezői álmaiban olyan autóként szerepel, amelyet öröm vezetni is. A kupé jellegű modell hatalmas felfelé emelkedő ajtókat, szellős belső teret és letisztult, mégis masszív luxus hangulatot nyújt. Ennek személyre szabásában mesterséges intelligencia van a segítségünkre, amely megtanulja vágyainkat és kiszolgálja azokat. A Bentley szándéka egyértelmű: az utazás puszta ténye helyett lenyűgöző és érzelmes emberi tapasztalatokat kíván nyújtani a jövőben is.

Hatalmas, kétméteres ajtókon át megközelíthető a belső tér

2035-ben a luxus a márka szerint közelebb áll majd a természethez: a természetes fény, a légáramlás könnyedsége és a fenntartható anyagok lesznek népszerűek, ezt pedig tökéletesen megtestesíti az EXP 100 GT belső tere is. A fa, az üveg, a szövet és a bőr elegáns és letisztult találkozása ez, ahol a vezérlőszervek aprólékosan megmunkált fémje tűnik csak elő. Itt egyébként teljesen moduláris kialakítást találunk: négy ülést variálhatunk az igényeknek megfelelően.

Szellős, könnyed luxus kivételes variálhatósággal

A hajtáslánc négy elektromotorból áll, amelyek igény szerint továbbítják teljesítményüket a kerekekhez. Verziótól függően 800 és 1350 lóerő áll a vezető rendelkezésére, amelyhez akár 1491 Nm nyomaték is társul – alapjárattól. Mindez kiváló rugalmasságot, csupán 2,5 másodperces 0-100-as sprintet és 300 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A hajtáslánc kialakítása támogatja az üzemanyagcellás működést, de a Bentley úgy hiszi, hogy a 16 múlva képzelt jövőben már lesz olyan akkutechnológia, amely egyetlen feltöltéssel akár 700 kilométer megtételét is lehetővé teszi, miközben 15 perc alatt 80 százalékra tölthetjük.

1350 lóerő, összkerékhajtás, 15 perces tölthetőség

A szénszál, a magnézium és az alumínium széleskörű használatának és az akkutechnológia fejlődésének köszönhetően a 2035-re álmodott kupé tömege mindössze 1900 kilogramm lesz – ez több száz kilogrammal könnyebb a jelenlegi Continental GT-nél. Mindez pedig igazán pehelysúlynak számít, ha figyelembe vesszük, hogy a tanulmány 5,7 méter hosszú és 2,4 méter széles. Nem csoda ilyen arányokkal az igazán intenzív kiállás. Az ehhez tartozó forma a jelenlegi modellek és a korábbi hagyományok (pl. az R-Type Continental kupé) formanyelvének örököse továbbra is hangsúlyos hűtőráccsal, ami felett természetesen a repülő B jelvény kap helyet.

A hűtőmaszk a jövőben is látványos pont lesz

Az EXP 100 GT ígéretes képet vázol fel a márka jövőjével kapcsolatban, amely persze minden valószínűség szerint végül máshogy alakul az előre nem látható dolgok miatt, de ettől függetlenül látványos szobrot kaptunk a 100 éves Bentley születésnapjának ünnepére.