2019. jún 27.

Facebook Messenger Chatbot, avagy a kiaknázatlan marketing csatorna

írta: K.Klarissza
Facebook Messenger Chatbot, avagy a kiaknázatlan marketing csatorna

chatting-with-chatbot-on-phone-vector-13368620.jpgA Facebook Messenger Chatbot marketing stratégiája lehetővé teszi az ügyfeleid számára, hogy kapcsolatba lépjenek veled, megismerhessék a cégedet, és azt, hogy végül ügyfeleiddé válhassanak. Ahhoz azonban, hogy megértsük ennek működését, először is tisztázzuk, mi is az a marketingcsatorna.

A marketingcsatorna egy módja annak a folyamatnak a bemutatására, mely során a vevőd eljut a vásárlásig. A márka-tudatossággal kezdődik, amit az érdeklődés, a döntés, majd a cselekvés követ. Amint követni kezd a közösségi médiában, és kiválasztja a lead magnetet, elkezd lefelé mozogni az úgynevezett marketing tölcsérben.

A tölcsér alsó része, maga a cselekvés, amikor valaki végül úgy dönt, hogy vásárol, és ezáltal az ügyfeleddé válik. Ez az, ahová a potenciális vásárlóinkat el szeretnénk juttatni. Ebben pedig a Facebook Messenger Chatbotja lehet a legjobb társad, aki segít Neked az értékesíti csatorna minden egyes szakaszában.

Hogyan működik jól együtt a Messenger chatbot és a marketing stratégia?

A chatbotok a digitális marketingben hihetetlenül hasznos eszközök, amelyek segítenek Neked leadek létrehozásában, generálásban, és a közöséggel való kommunikáció automatizálásában.

Először is létre kell hoznod egy chatbotot, melynek során érdemes az alábbi pontokat figyelembe venned:

A tölcsér teteje

A tölcsér teteje az, ahol az emberek megismerkednek a vállalatoddal, és elkezdenek érdeklődni a céged iránt. Ezt követik a közösségi média platformok felkeresése, valamint a webhelyek böngészése.

Miközben potenciális vásárlód a weboldalon egy blogbejegyzést olvas, vagy az oldalt lefelé görgeti, előbukkan egy felugró ablak, vagy megjelenik egy kis mező, ami egy ajánlatot tartalmaz számára. Ezt úgy képzeld el, mint az e-kereskedelmi vállalkozások kedvezménnyel kapcsolatos kódjai, vagy a különféle szolgáltatást nyújtó vállalatok e-bookja.

Ezután érdemes beélesítened a Facebook Messenger botot, mint szállítási rendszert.

A Facebook-ból beágyazott Send to Messenger (Küldés a Messengerre) híváshívó gombja pedig óriási lehetőség vállalkozásod számára.

Miért is?

Amint valaki rákattint erre a gombra, elküldi azokat egy olyan oldalra, amely felkéri őket, hogy vegyenek részt az üzenetek fogadásában. Ez sokkal hatékonyabb teljesítményű, mint egy e-mail cím megszerzése. Az e-mail címeket egyébként már a Facebook Messenger botján keresztül is összegyűjthető, annak érdekében, hogy mindkét kommunikációs eszközzel rendelkezzünk.  

A tölcsér közepe

Miután a potenciális ügyfelek megkapták a lead magnetet, vállalkozásodnak lehetősége van arra, hogy folytassa velük az üzenetküldéseket, és tovább vigye őket az út mentén.

Miképp tarthatnád velük megfelelően a kapcsolatot?

Például úgy, hogy nyomon követed, hogy a felhasználóidnak tetszett-e a lead magnet. Egyszerűen megadhatsz a chatboton belül két opciót a válaszlehetőségre, like jel, ha tetszett, dislike, ha nem. Természetes ezenfelül is feltehetsz kérdéseket, vagy küldhetsz linkeket, melyek a vállalkozásoddal kapcsolatos további információkat tartalmazzák.

A chatbot használatával kapcsolatos szórakoztató rész az, hogy az üzenetküldés sokkal többről szól, mint egy e-mail kiküldése. Üzeneteid jóval rövidebbek lesznek, hiszen akkor sem egy egész regényt gépelsz be, amikor a barátaidnak üzensz, ugye? Ne akard ezt tenni ügyfeleiddel sem!

Jó kezdés, ha olyan kérdéseket teszel fel nekik, amelyek relevánsak céged számára.

A tölcsér alja

Végül, de nem utolsó sorban, azt szeretnéd, hogy ügyfeleid cselekedjenek! Azt akarod, hogy vásároljanak!

Tehát mit tehetsz azért, hogy mindezen lépések után ténylegesen megtegyék az ugrást és az ügyfeleiddé váljanak?

Ez mindig a legnehezebb rész, ezért a tölcsér legkisebb része. Jobb, ha már az elején tisztában vagy azzal a ténnyel, hogy a leadek csak töredéke fog tényleges vásárlóddá válni. Azok, akik már átjutottak a tölcséred felső és középső részén, csaknem készen állnak vásárolni is. Szerencsére azért még itt is be lehet vetni néhány trükköt.

Az egyik lehetőség egy felmérés vagy kérdőív elküldése annak megállapítására, hogy valakinek van-e valamilyen problémája. Ha a terméked / szolgáltatásod megoldás a problémájára, akkor valószínűleg a vásárlási kedve is hamarosan megérkezik.

Alternatívaként ajánlhatsz esetleg új termékeket/szolgáltatásokat is, mint például ingyenes próbaverziót, vagy kedvezményes kuponokat. Fontos azonban, hogy a chatbot marketingnek nem szabad zavarónak lennie!

Ezekkel az iránymutatásokkal megtalálhatod a tökéletes Facebook Messenger Chatbot marketingcsatornát a vállalkozásod számára.

Lépj kapcsolatba velünk, ha többet szeretnél megtudni arról, hogyan tudunk Neked segíteni chatbotod felépítésében!

Ha megnéznéd az általunk létrehozott chatbotokat, kattints ide!

Ha további hasznos tippeket szeretnél, kérd chatboton keresztül a legfrissebb híreket itt: 

https://www.messenger.com/t/KlauszSocialGroup

vagy iratkozz be ONLINE oktatásunkra, tanulj a saját tempódban és spórolj meg most 35%-ot az árainkból:

http://kozossegi-media.com/onlineoktatas

 

 

Forrás:

https://www.connectionmodel.com/blog/how-to-create-a-facebook-messenger-chatbot-marketing-funnel

 

 

Szólj hozzá