F1-es modelljeim

Matricázás – Ferrari F2001

2019. június 21. - A Gyűjtő

Néha a legegyszerűbbnek tűnő matricázásokból lesz a legnehezebb. Van úgy, hogy azt hiszed, hogy már eléggé gyakorlott vagy, hogy simán abszolválj egy matricázást, ráadásul a kiszemelt modell sem tűnik bonyolultnak, de aztán mégis majdnem beletörik a bicskád. Így volt ez a Ferrari F2001-essel is, mert egyszerűnek tűnt, mivel nem kellett matricát leszedni róla és amúgy sem kell sok feliratot rátenni, de aztán mégis elég nagy kihívás lett belőle. Vicces, de még ennyi idő után is tud a matricázás új dolgokat mutatni nekem.

ferrarif2001.jpg

Volt már pár olyan modell, amit nem volt egyszerű felmatricázni. Ilyenek a Rothmans-es Williamsek, amiktől majdnem a falnak mentem, de a BAR-okat megcsinálni (BAR 01) sem volt valami hű, de egyszerű dolog. Szóval azért volt már pár autó, ami rendesen megizzasztott, de a Ferrari F2001-estől nem ezt vártam.

Michael Schumacher 2001-es versenygépe, amivel a negyedik világbajnoki címét szerezte. Nekünk magyaroknak, azért is lehet emlékezetes, mert Nigel Mansell után abban az évben avathattunk ismét bajnokot a Hungaroringen. Az F2001-es remek versenygép volt, Schumacher 10 győzelmet zsebelt be és három verseny kivételével mindig a dobogón pezsgőzhetett a 2001-es szezonban. 1:43-as modell változata a Hot Wheelstől van meg nekem - pilótás autóként csak ők adták ki. Egyszerű idomok, nincsenek felesleges feliratok, amiket elkéne tüntetni, ráadásul nem ez volt az első Ferraris matricázásom, mégis mi baj történhetne?

A viharfelhők már az elején elkezdtek gyülekezni. Úgy jött ki a lépés, hogy a Spotmodeltől vettem a matricaszettet, mert szükségem volt még másra is arról a matricalapról. Az első megdöbbenés akkor ért, amikor láttam, hogy a motorborításra való Marlboro matricákban nincsen piros rész – ellentétben a TBDecals féle matricákkal. Az autón egy fehér rész fedi a motorháztetőt és mivel tudtam, hogy ehhez hozzá kell piszkálnom imádkoztam, hogy az matrica legyen és ne festék. Hát festék volt… Ahogy elkezdtem óvatosan dörzsölni az acentonmentes körömlakklemosóval a fehér után egyből a fémes réteg következett. Nem voltam elragadtatva finoman szólva sem. Nem is folytattam tovább, mert újra festeni semmiféleképpen nem szerettem volna, ezért jött a kevésbé elegáns megoldás. Rátettem a gyári dohányreklám mentes fehér matricalapot, hogy elfedje a legalsó réteget. Ez szépen eltakarta a sérülést és ez mind szép és jó volt, de még mindig kéne egy piros réteg. Isteni szerencse, hogy annak idején vettem egy piros matricalapot, ami árnyalatban pont passzolt az autóhoz. Hatalmas szerencse! Jött a méricsgélés és a méretre vágás és felkerült egy piros réteg a motorháztetőre. Ezután egy napot pihentettem a dolgot és utána tettem fel a legvégén a Marlboro matricát. Szerencsére a lehető legtöbbet kihoztam a helyzetből és igazából nem látszik meg rajta, hogy milyen házi barkács módszerekkel kellett operálnom. A kérdés már csak az maradt, hogy a többi Ferrarival is így fogok-e járni? Mert ha igen, akkor jobb lesz lelkileg felkészítenem magam, de majd úgy is megírom egy bejegyzésben, hogy mennyire volt nehéz azokat megcsinálnom.

Igazán nehéz rész ezenkívül matricázási szempontból talán a hátsó szárny volt, mert oda nehéz volt a helyére illeszteni a kisebb Marlboro feliratot. Még esetleg a sisak felmatricázását említeném meg, de az sosem könnyű. Szerencsére az orron nem volt antenna így azzal nem kellett sokat kínlódni, a többi matrica felhelyezése pedig már a többihez képest tényleg gyerekjáték volt.

Végső konklúzióként talán azt tudom mondani és egy tanács, ami kimaradt a matricázós kisokosokból, hogy a kézügyesség mellett a rögtönzés majdnem ugyanolyan fontos. Hiába veszel egy kifejezett típushoz matricát úgy is szinte mindig trükközni kell vele, mert mindig van valami baj. Szakad, nem teljesen jó a mérete és így tovább. Ez esetben bejöttek a vészmegoldásaim és remélem tudtam azoknak is segíteni, akik bele akarnak vágni ennek a Ferrarinak a felmatricázásába.

Talán feltűnt nektek, de ha nem akkor most, hogy mondom biztos felfog, hogy kikerült egy modelboltnak a logója a jobb hasábra. Dénes modellező barátom elindította saját vállalkozását, amihez sok szerencsét szeretnék kívánni és egy apró gesztussal támogatni kedvezményezését. Ha szeretnétek modellautót venni, akkor kattintsatok a képre és látogassatok el a PIT LANE modelshop oldalára. 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr8514862518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása