A BMW folytatja a születésnapi különkiadások sorát, méghozzá egy olyan M5-tel, amely nem csak látványban, de a motortér tartalmát illetve is különleges: 20 lóerővel erősebb, mint a felső-középkategóriás szedán alapváltozata.

Nézzük, miben is tud többet az M5 Edition 35 Jahre az általunk is tesztelt csúcsmodellnél! Ahogy ilyenkor lenni szokott, a személyre szabásért felelős Individual részleg vette kezelésbe a típust, akik ezúttal a sötét és az arany színek kombinációját látták tökéletesnek az ünnepléshez. Így született például a Frozen Dark Grey árnyalat második variánsa, amely egy mattos sötétszürke fényezés. A féknyergek feketék lettek, mint ahogy bizonyos külső betétek is.

600 helyett 620 lóerő és sötét színekre hangolt külső

Belül egyedi fekete Merino teljes bőrkárpitozást találunk aranyszínű kontrasztvarrással, amihez tökéletesen passzol a középkonzol arany szénszál jellegű betétje. A középső tároló fedelén már ott található a születésnapi széria megjelölése is, a számozással együtt. Utóbbi pedig nem szalad túl sokáig: csupán 350 példány lát napvilágot a 35. születésnapi kiadásból.

Ezek mindegyike egy kis műszaki módosítást is tartalmaz: a vezérlés átírásával 600 helyett 620 lóerős teljesítmény leadására képes a 4,4 literes biturbó V8, amelyet szokás szerint nyolcfokozatú hagyományos automata váltó továbbít az összkerékhajtáshoz. A gazdag és sportorientált felszereltség széria, a plusz lóerők pedig elképzelhető, hogy egy tizedmásodpercet faragnak a 3,4 másodpercre megadott 0-100-as sprintadaton – de ez mindegy is, végtére mi a normál M5 esetében is 3,3 szekundumos adatot mértünk.

Belül egy kicsit merészebb - az extrákkal együtt hétmilliós felárra számíthatunk

A különleges modell már rendelhető (nem árt nagyon gyorsnak lenni), a gyárkapun pedig szeptemberben és októberben gördülnek ki a születésnapi példányok. A kinti árak alapján az Edition 35 Jahre felára mintegy 7 millió forint lesz, ami viszont már számos plusz felszerelést is tartalmaz, vagyis, ha az ízlésünknek és szándékainknak megfelel a modell, nagyon is érdemes lecsapni rá – feltéve, ha pénztárcánk is elviseli a legalább 43 milliós veszteséget.