Hirdetés

Ausztria legnagyobb social media guruja ezt tanította a startuppereknek

A Startup Pannonia interregionális osztrák-magyar kezdeményezés újabb közös programot szervezett a két ország startuppereinek, melynek keretében a fiatal vállalkozók a Fertő tó partján találkozhattak a német nyelvterület legismertebb social media szakértőjével Lucas Hoffmannal.

A félnapos workshop keretében Lucas Hoffmann kifejezetten a startapok social media kommunikációjára fókuszált, és az ezzel kapcsolatos tudnivalókat adta át a jelenlévőknek. A legjobban alkalmazható tippjeit gyűjtöttük nektek össze az alábbi pontokban.

  1. Válaszd ki a kommunikációs plattformokat

Lucas elmondta, hogy minden brand más közösségi oldalakon tud hatékonyan kommunikálni. A három legfontosabb ezek közül természetesen a Facebook, az Instagram és a LinkedIn – de ezen kívül érdemes számba venni többek között a YouTube, a Pinterest és a többi felület lehetőségeit is. Kiemelte azonban, hogy az energiákkal nem szabad spórolni: minden felületre az ott elért közönség számára leginkább releváns és értékes tartalmat érdemes nyújtani. A copy-paste időszaka tehát már lejárt.

A képen a következők lehetnek: 2 ember, ülő emberek

  1. A legfontosabb kérdés: Miért kövesselek?

A szakértő nagy hangsúlyt fektet a minőségi tartalomgyártásra. Ennek a kulcsa pedig szerinte az, hogy olyan, a közönség számára hasznos ismereteket adunk át, ami kíváncsivá teszi. Azt mondja mondja: ne annak örüljünk, hogy hány új követőnk van az adott héten, hanem azon gondolkozzunk el, hogy hányan nem követték be az oldalunkat. Ennek nyomán pedig gondolkozzunk az ő fejükkel – mi lett volna az az információ és tartalom, ami miatt megért volna számukra egy lájkot. A „Miért kövesselek?” kérdésre pedig a legcélszerűbb mindjárt az oldal biojában válaszolni.

  1. Tervezz!

Többször is kiemelte a következetesség fontosságát, ami pedig akkor elérhető, ha alaposan előre tervezünk. Lucas Hoffmann módszere szerint 6 hónapra gondolkozzunk előre, majd ezt a tervet hetekre bontsuk le. Minden hétfőn tekintsünk vissza az elmúlt heti eredményekre, és részletesen tervezzük meg a következő heti aktivitást. Időzítsük be, így nem lesz más dolgunk, mint várni a lájkokat és a kommenteket.

Ehhez kapcsolódóan kézenfekvő, ugyanakkor nagyon hasznos tipp volt tőle az, hogy a tartalom formáját tekintve is legyünk következetesek. Így a követőink „megtanulják”, hogy minden hétfőn blogbejegyzést olvashatnak tőlünk, minden pénteken pedig élő videóban jelentkezünk. Egyszerűen megfogadható, de nagyszerű javaslat!

A képen a következők lehetnek: 1 személy, belső tér

  1. Hirdess!

A startuppereknek azt javasolta a szakértő, hogy amennyiben a Facebook a fő kommunikációs social csatornájuk, úgy, ha csak kisebb összeggel is (a példájában 5 eurót javasolt), de érdemes minden egyes posztot boostolni. Így nem csak a követők 6%-át éri majd el az információ, mint az algoritmus alapvető, ingyenes működése által.

  1. Beszélgess és kérdezz a közösségtől!

A social media a közösségről szól – így a fiatal guru arra buzdított mindenkit, hogy mindenki beszélgessen az őt követő táborral. Legfontosabb például időről időre feltenni nekik a kérdést, hogy mi az, amiről szívesen látnának posztot, videót, bejegyzést. Nem kerül semmibe és rengeteg inspirációt jelenthet!

Ha bővebben kíváncsi vagy Lucas Hoffmann profi tippjeire, akkor mindenképpen javaslom, hogy kövesd a podcast csatornáját – ahol naprakész tippekkel látja el a hallgatókat. Ha pedig csatlakoznál hasonló workshopokhoz, akkor mindenképpen kövesd a Startup Pannonia Facebook oldalát, vagy figyeld a StartItUp Győr programjait. Legközelebb május 10-én és 11-én lehet csatlakozni egy osztrák-magyar validációs tréninghez – még van néhány kiadó hely ITT.

Forrás: StartITup Győr, Balassa Réka

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások