A héten megszellőztette az iGeneration és a Macrumors, hogy egy belső szervizutasítás szerint a jövőben az Apple szervizei

akkor is garanciában javítják az iPhone-t, ha a júzer cseréltette benne az akksit egy külső gyártó termékére.

Nem arról van szó, hogy mindenáron garanciális a dolog, tehát ha a külső gyártó akksija okozta a hibát, akkor persze fizetni kell, de ha a hiba ettől független, akkor a javításért nem kell perkálni a gariidőn belül.

iphone-6s-battery_2.jpg

Eddig úgy volt, hogy ha belenyúltál a készülékbe, akkor szállt a gari. Ki tudja, a külső szerviz mit művel - az Apple mosta a kezeit. Sőt, ennél is tovább mentek: pereltek egy szervizt, amiért nem tőle rendeltek alkatrészt (elvesztették a pert). Sőt még tovább mentek, kifejlesztették a T2 chipet, aminek több funkciója is van, de az egyik, hogy

a jövőben lehetetlenné teheti, hogy külső szervizek cseréljenek alkatrészeket a készülékekben.

Ebben a feszült hangulatban, amiben az Apple célja teljesen nyilvánvaló (Apple cuccot csak az Apple javítson), különösen érdekes a mostani pletyka. Mi a rossebért tartanák fenn a garanciát, ha bárki beletesz egy külső akksit, ha ennél sokkal durvább dolgokat is kitaláltak már? Ráadásul úgy, hogy számukra ebből az engedményből szinte semmi anyagi előny nem származik. Nem illik a modern Apple képbe.

Az egyetlen, amit elérhetnek ezzel, az a lojalitás növelése a vásárlókban. Talán talán felismerték, hogy apró engedményekkel, a szabadságjogok növelésével azt a bánásmódot adják a vásárlóiknak, amire egyébként a kazal pénz kifizetése után joggal számíthatnak.

Ez így életszerű? Nem, nem tudom elhinni, hogy ilyen fordulatot vett az ügy. De reménykedem, reménykedem.