szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A helyiek szerint mindent belep a por és a sár a naponta a falvakon átdübörgő teherautóktól.

Tavaly március 8-án tették le az épülő M8-as Vas megyei, Körmendtől Rábafüzesig tartó szakaszának alapkövét, a 70 milliárd forintba kerülő úthoz az építőanyagot a kivitelező Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. körülbelül 2 hónapja pedig a néhány száz fős lakosságú Vasszentmihályon keresztül szállítja az építkezéshez - írja a Nyugat.hu, amelynek beszámolója szerint a falubeliek azóza panaszkodnak az egyre elviselhetetlenebb állapotok miatt. 

A helyiek állítása szerint a beruházás legelején ugyanis semmilyen tájékoztatást nem kaptak a várható környezeti terhelésről, ahogy arról sem, hogy 2-3 éven keresztül a falun átmenő 8-as főúton szállítják az összes építőanyagot. A helyiek szerint

a falu teljesen élhetetlenné vált, a nagy sebességgel, sáros kerékkel, lefedetlenül áthaladó napi több száz kamiontól. A por és sár mindent beterít

- írták a lapnak. A helyiek szerint a 8-as és más közeli utak már most jelentős mértékben károsodtak, és elképzelhetetlennek tartják, hogy ilyen nagy tömegű anyag szállítására kaptak volna engedélyt.

A helyzet miatt február 21-ére Császár István polgármester lakossági fórumot hívott össze, ahol a faluban élők a hatóságoktól szeretnének tájékoztatást kapni arról, hogy az engedélyek kiadására milyen feltételekkel kerülhetett sor. A polgármester a fórumra hívó levelében azt írta, az építkezés miatt jelentősen megnőtt az átmenő kamionforgalom, ez pedig

nagymértékben veszélyezteti a fenti utcák melletti ingatlanok épségét és az ott lakók egészségét. A kamionok okozta porfelhő és rezgés néha már az elviselhetetlenség határát súrolja.

A polgármester a lakossági fórumra a hivatalos szerveket, a kivitelezőt, a lakosságot és a sajtót is várja, bár korábban a Magyar Közút azt válaszolta a kérdéseire, hogy a kivitelező számára már korábban előírták az utak takarítását a sárfelhordás és a lehulló anyagok miatt, de a helyszíni ellenőrzés alapján újabb korlátozó eszközök kihelyezését nem tartják indokoltnak.

Az M8-as nem autópálya és nem gyorsforgalmi út lesz, a 2x1 sávon viszont így is 110 km/h-s sebességgel lehet majd közlekedni, ha elkészül.