Kaptál 4K, HDR televíziót ajándékba az ünnepekre? Többmillió amerikai kapott.
A masszív, borotva-vékonyságú televíziók, melyeknek kiváló a képminősége és beépített streaming-szolgáltatással is rendelkeznek, megfizethetőbbek, mint valaha, köszönhetően az olyan gyártóknak, mint a Vizio és a TCL.
Ha egy 65 colos (165cm), 4K felbontású, HDR, okostévét szeretnél, akár 500 dollár alatt is megvásárolhatod - meglepően alacsonyan árat fizetve egy ilyen fejlett technológiájú készülékért, amelyet valószínűleg évekig fogsz használni, mielőtt lecseréled egy újra.
De ehhez az olcsó árhoz egy olyan feltétel járul, amelyet a legtöbb ember valószínűleg nem realizál: bizonyos gyártók adatokat gyűjtenek a felhasználókról és eladják azokat egy harmadik félnek. Az adatok tartalmazzák az általad megtekintett műsorfajtákat, a nézett hirdetéseket és a hozzávetőleges lakhelyedet.
A Roku TV felülete a TCL okostévén bőséges hirdetés mennyiséget helyez el a kezdőképernyőn.
Egy nemrégiben sugárzott interjú a The Verge’s podcast-on, a Vizio fő technológusával, Bill Baxterrel, remekül rávilágított arra, hogyan is működik ez.
Ez egy száguldó iparág - mondta Baxter. "Egy 6% -os árrésű ipar. Az a stratégia, hogy tényleg nem kell nyereséget kihozni a tévékből. A költségeinket kell csak fedeznünk.”
Pontosabban, olyan televízió gyártó cégeknek, mint a Vizio, nem kell nyereséget termelni minden egyes eladott TV készülékből.
Az okostévé készülékeket bekerülési, vagy ahhoz közeli áron lehet értékesíteni a fogyasztóknak, mert a Vizio adatgyűjtéssel, reklámozással és közvetlen fogyasztói szórakoztatással (filmek, stb.) tud bevételre szert tenni.
Vagy, ahogy Baxter mondta: "Nem csak adatgyűjtésről van szó, hanem a TV megvásárlása után keletkező bevételekről is."
És van néhány módja annak, hogy ezek a tévék a megvásárlás után is bevételt generáljanak.
A TCL Roku tévéken a felhasználók ki tudják iktatni a teljeskörű hirdetéskövetést. Tévégyártók szerint változik, hogy mennyire lehet blokkolni az adatkövetést.
„Eladunk néhány filmet, néhány TV-műsort vagy hirdetést. Ez nem igazán különbözik a Verge weboldalától." – mondta Baxter.
Ezek a plusz bevételforrások teszik lehetővé, hogy a nagy, szép okostévéket a Vizio, a TCL és más hasonló gyártók olyan jutányos áron tudják árulni.
E nélkül a bevételforrás nélkül a fogyasztói ár magasabb lenne. „Valamivel magasabb kiskereskedelmi árrés kellene kiegészítésként” – mondta Baxter.
Forrás: Business Insider