9 °C, Budapest
9 °C
Budapest
Holnap
15°
Holnapután
20°
Vasárnap
21°
2024.04.25. csütörtök, Márk
filter.hu filter.hu

Egyszerű oka van, hogy miért olcsó az új okostévé: adatokat gyűjt rólad és értékesíti azokat

Kaptál 4K, HDR televíziót ajándékba az ünnepekre? Többmillió amerikai kapott.

Kaptál 4K, HDR televíziót ajándékba az ünnepekre? Többmillió amerikai kapott.

  • A ma kapható televíziók túlnyomó többsége "okos" televízió, beépített internetkapcsolattal, hirdetés elhelyezéssel és streaming szolgáltatással.
  • Az új plusz funkciók ellenére a TV készülék  árak alacsonyabbak, mint valaha - különösen olyan gyártóktól, mint a TCL és a Vizio, amelyek olcsó, high-tech okostelevíziókra specializálódnak.
  • Egyszerű oka van annak, hogy az okos TV árak ilyen alacsonyak: egyes TV-gyártók gyűjtik a felhasználói adatokat és harmadik félnek értékesítik  azokat.

A masszív, borotva-vékonyságú televíziók, melyeknek  kiváló a képminősége és beépített streaming-szolgáltatással is rendelkeznek, megfizethetőbbek, mint valaha, köszönhetően az olyan gyártóknak, mint a  Vizio és a TCL.

Ha egy 65 colos (165cm), 4K felbontású, HDR, okostévét szeretnél,  akár 500 dollár alatt is megvásárolhatod - meglepően alacsonyan árat fizetve egy ilyen fejlett technológiájú készülékért, amelyet valószínűleg évekig fogsz használni, mielőtt lecseréled egy újra.

De ehhez az olcsó árhoz egy olyan feltétel járul, amelyet a legtöbb ember valószínűleg nem realizál: bizonyos gyártók adatokat gyűjtenek a felhasználókról és eladják azokat egy harmadik félnek. Az adatok tartalmazzák az általad megtekintett műsorfajtákat, a nézett hirdetéseket és a hozzávetőleges lakhelyedet.

A Roku TV felülete a TCL okostévén bőséges hirdetés mennyiséget helyez el a kezdőképernyőn.

Egy nemrégiben sugárzott interjú a The Verge’s podcast-on, a Vizio fő technológusával, Bill Baxterrel, remekül rávilágított arra, hogyan is működik ez.

Ez egy száguldó iparág - mondta Baxter. "Egy 6% -os árrésű ipar. Az a stratégia, hogy tényleg nem kell nyereséget kihozni a tévékből. A költségeinket kell csak fedeznünk.”

Pontosabban, olyan televízió gyártó cégeknek, mint a Vizio, nem kell nyereséget termelni minden egyes eladott TV készülékből.

Az okostévé készülékeket bekerülési, vagy ahhoz közeli áron lehet  értékesíteni a fogyasztóknak, mert a Vizio adatgyűjtéssel, reklámozással és közvetlen fogyasztói szórakoztatással (filmek, stb.) tud bevételre szert tenni.

Vagy, ahogy Baxter  mondta: "Nem csak adatgyűjtésről van szó, hanem a TV megvásárlása után keletkező bevételekről is."

És van néhány módja annak, hogy ezek a tévék a megvásárlás után is bevételt generáljanak.

A TCL Roku tévéken a felhasználók ki tudják iktatni a teljeskörű hirdetéskövetést. Tévégyártók szerint változik, hogy mennyire lehet blokkolni az adatkövetést.

„Eladunk néhány filmet, néhány TV-műsort vagy hirdetést. Ez nem igazán különbözik a Verge weboldalától." – mondta Baxter.

Ezek a plusz bevételforrások teszik lehetővé, hogy a nagy, szép  okostévéket a Vizio, a TCL és más hasonló gyártók olyan jutányos áron tudják árulni.

E nélkül a bevételforrás nélkül a fogyasztói ár magasabb lenne. „Valamivel magasabb kiskereskedelmi árrés kellene kiegészítésként” – mondta Baxter.

Forrás: Business Insider

Eszközök
Szoftverek
Eszközök
Szoftverek
Eszközök
Szoftverek
Eszközök
Szoftverek
További anyagok