A CashTag stábja Pécsre utazott, hogy meglátogassa a 99 éves, aktívan tevékenykedő Sári nénit.
2018-ban a tavalyihoz képest többet, átlagosan 56 ezer forintot költenek majd karácsonyi ajándékra a magyarok, valamint nőtt az egy személy ajándékára szánt összeg is.
A tavalyinál közel 4 ezer forinttal többet, összesen átlagosan 56 355 forintot szánnak ajándékokra a megkérdezettek. Az elkölteni tervezett összeg nagyságát számos tényező, például a lakóhely típusa is befolyásolja: a 100 ezer forintnál többet költők aránya a megyeszékhelyen élők körében a legmagasabb, 18 százalék, míg az egyéb városokban élők terveznek a legkevésbé ennyit költeni, hiszen mindössze 7%-uk mondta ezt. Az egy főre jutó összeg is emelkedett, idén ez jellemzően 10 084 forintos kiadást jelent - derült ki Budapest Bank legfrisebb reprezentatív kutatásából.
Az elmúlt évben 39-ről 34 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik már a karácsony előtti hónapokban spórolni kezdenek a kiadásokra, miközben az elmúlt évek növekedését folytatva idén 33 százaék helyett már 38 százalék vallja, hogy nem kell takarékoskodnia az ünneppel járó költségek miatt. A válaszadók 33 százaléka mondta, hogy a karácsonyi kiadásait az aktuális havi fizetése fedezi, míg 29 százalék többek közt az általános tartalékaiból, 26 százalék az aktuális fizetéséből, 23 százalék pedig az erre a célra félretett pénzből is fedezi az ünnep költségeit. A lakosság mindössze 4 százaléka említette, hogy hitelkártya-keretét is igénybe veszi.
Az ajándékokért a megkérdezettek 70 százaléka készpénzzel is fizet, a második legnépszerűbb fizetési megoldás az interneten keresztüli bankkártyás fizetés (29%). Ezt a hagyományos betéti kártyával történő fizetés követi 27 százalékkal, a hitelkártyás fizetések aránya 10 százalék. A hitelkártya keret költés tekintetében nincs jelentős változás tavalyhoz képest, ezúttal is körülbelül 70 ezer forint felhasználását tervezik a megkérdezettek.
Azok, akik hitelt is felvesznek a karácsonyi ajándékok vásárlásához, jellemzően a költségek 24 százalékát tervezik ily módon fedezni, ebben nincs változás az előző évhez képest. Ez az arány a 23-29 évesek körében a tavalyi 17-ről 7 százalékra, míg a 60-69-es korosztály esetében 29-ről 14 százalékra csökkent ez az arány.
A fiatalok és a nők shoppingolják rommá magukat
Egy év alatt 70-ről 74 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik előre átgondolják, hogy kinek, milyen értékben vesznek majd meglepetést - igaz, az alapos tervezés ellenére a válaszadók fele (51%) vallja, hogy hajlamos túlköltekezni ilyenkor. A magyarok 89 százaléka szerint nem az ajándék értéke a fontos, ennek ellenére minden negyedik megkérdezett (25%) mérlegeli a meglepetések beszerzésekor, hogy a megajándékozottól körülbelül milyen értékű meglepetésre számíthat.
Elsősorban a nőkre jellemző (24% a férfiak 15%-ához képest), hogy előre eltervezik, kinek mit adnának, és ezzel a listával indulnak vásárolni. Egy év alatt 49-ről 45 százalékra csökkent azok aránya, akik ugyan körülbelül tudják, mit szeretnének venni, az üzletek kínálata mégis nagyban befolyásolja a választásukat. Az ajándékok kiválasztását nézve tavalyhoz képest 3-ról 8 százalékra nőtt azok aránya, akik inkább biztosra mennek, és megkérdezik az ajándékozottól, hogy mit szeretnének.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A megkérdezettek 74 százalékát zavarja a karácsony előtti rohanás az ajándékok után, a válaszadók fele (46%) talán ezért is már 1 hónappal az ünnep előtt beszerzi a meglepetéseket. Jellemzően a férfiak és 23-29 év közöttiek azok, akik a karácsony előtti két hétben, vagy épp az utolsó pillanatban szerzik be a meglepetést, míg a nők sokkal nagyobb arányban már több, mint 1 hónappal korábban megveszik őket.
A magyarok jellemzően 6,2 nap alatt szerzik be az ajándékokat, a nemek közti eltérés azonban itt is megmutatkozik, hiszen míg a férfiak 5 nap alatt letudják a vásárlást, addig a nők jellemzően 7,3 napot fordítanak erre. Érdekesség, hogy a 23-29 éves korosztály kiemelkedően sok időt, összesen 8,1 napot tölt az ajándékvásárlással. A digitális fizetési módok terjedését mutatja az is, hogy az ajándékokat a leggyakrabban (64%) ma már webáruházakban veszik meg a megkérdezettek, amelyeket a bevásárlóközpontok követnek (63%), majd a szuper- és hipermarketek következnek 50 százalékkal.
Átlag 7 embert ajándékozunk meg
A válaszadók átlagosan közel hét embernek vesznek ajándékot idén - ez a szám a nők esetében nyolc, míg a férfiak körében csupán öt. A legtöbben párjukat (74%), gyermekeiket, vagy unokáikat (64% - itt a férfiak esetében 57%, a nőknél pedig 71% ez az arány) és szüleiket (61%) szokták meglepni ajándékkal. Ezzel szemben a testvéreiknek már csak 44 százalék, apósuknak-anyósuknak 30 százalék, a barátaiknak 21 százalék, a munkatársaiknak pedig alig 5 százalék ajándékoz valamit karácsonykor.
2018-ban partnerüknek legtöbben illatszert, ruhaneműt és könyvet ajándékoznak; a gyermekeknek és unokáknak szánt ajándékok közül pedig a játékok, a ruhaneműk és a könyvek kerültek fel a képzeletbeli dobogóra; míg a szülőknek legtöbben illatszereket, édességet és könyvet vásárolnak. Ugyanakkor a slágerajándékok mellett egyre népszerűbbek az ajándékutalványok is, amelyet az egy évvel ezelőtt mért 18 százaék helyett immár 24 százalék választ ajándékként.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Schmidt Mária a globalizmus és a Covid összefüggéseiről beszélt
- Lantos Csaba elmondta, milyen lehet az új árplafon az üzemanyagoknál
- Őrült rakétázásba kezdtek az ukránok az amerikai bejelentés hallatára
- Fontos feltétel került ki az otthonfelújítási programból
- Kinyilvánította a Spar: nem tervez távozni az országból
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál