Facebook vagy Instagram oldalt menedzselsz? Így csináld jól!

A 10 millió futball szakértő mellett már egy ideje a 10 millió közösségi média menedzser országa is vagyunk. Még szép, hiszen közösségi oldala mindenkinek van, és minek fizetni valakit csak azért hogy posztoljon, ha megy okosba’ is? Ennek a legritkább esetben van jó vége: 10 000-ből jó ha akad egy valaki, aki tényleg ráérez a Facebook/ Instagram jelenlét ízére. A többiekre helyesírási hibák, indokolatlan caps lockok és kép nélküli gasztro posztok várhatnak.

Ha úgy döntesz, mégis megpróbálod, először is sok sikert kívánok, másodszor pedig fusd át ezt az 5 jó tanácsot, mielőtt belevágnál!

nordwood-themes-359015-unsplash.jpg

1. Tartsd egy kézben!

Én tényleg nem bánom, ha a szomszédod írja a posztokat, de akkor posztoljon mindig ő. Az egyik leggyakoribb hiba, amivel találkozom valóban ennyire egyszerű. A márkád oldala nem egyenlő azzal, amit Facebook csoportokban és beszélgetésekben osztasz meg, nem jó ha mindenki beleszól. Peti nem úgy fogalmaz, mint Zsófi, azonban ha Zsófi szellemesen és jópofán kommunikál, hamar kialakul egy márka hangnem, ami hosszú távon mindenkinek jót tesz.

Elrettentő példa: a Millennial-ek kedvenc bőrápolási márkája, a Deciem alapítója Brandon Truaxe bomba ötletnek tartotta, ha a “teljes átláthatóság érdekében” mostantól ő posztol Instagramon. A márka egyébként profi oldalán hirtelen halott állatos képek, zagyva magyarázatok, hoax gyanús posztok és szemetes fotók jelentek meg. A CEO nyilvánosan beszólt a Millenialek másik kedvenc márkájának a Drunk Elephant-nek, rasszista kommentjei voltak, de teregette a szennyest a másik alapítóról is. A márka megítélése mélyrepülést vett, végül Brandon egy újabb posztban megígérte, hogy közösségi média menedzser csapatot épít. Ámen.


 2. Olyan, mint a Ryanair

Nem a szűk ülésekre gondolok, hanem a sorozatosan felbukkanó költségekre. Amint kezded beleásni magad, rájössz majd, hogy szükséged lesz minimális hirdetési büdzsére, valószínűleg egy jó fotósra és grafikusra is - vagy legalább egy Canva előfizetésre. Tévedésbe ne ess, nem a követők vásárlásáról beszélek, de ha azt szeretnéd, hogy ne csak az anyukádhoz jusson el a mondanivalód, érdemes havi szinten valamennyit fektetni a hirdetésbe.

Tipp: nem mindegy, hogyan hirdetsz. Komoly pénzeket spórolhatsz meg, ha tisztában vagy az Ads manager használatával. Elsőre bonyolultnak tűnik, de szerencsére hatalmas online tudástár gyűlt össze, érdemes a Hootsuite és a Buffer blogjait böngészni, elvégezni néhány kurzust Skillshare-en mielőtt belevágsz.

linda-xu-228930-unsplash.jpg

3. Ne várd rögtön a sikert!

Kész az oldalad, posztoltál néhány ütős fotót is, elcsaptál némi büdzsét is, de a kutya sem reagál? Ha eddig semmit, vagy nem jól kommunikáltál, ne néhány nap alatt várd a csodát! Természetes, hogy a márkád számodra az első, de a többieknek a prioritási lista legvégén van… sőt, valamivel azután is. Mindig hosszú távra építkezünk: posztolj szorgalmasan, gondolkozz eseményekben, nyereményjátékokban, kollaborációkban és akár Facebook csoportokban is.

Tipp: minél sokrétűbben fogod meg a közösségi média jelenlétedet, annál izgalmasabb leszel. Próbáld ki, hányféleképpen tudsz egy ötletet körüljárni és gyárts poszt variációkat ezekre, teszteld le, melyik működik a te közönségednél.


4. A 10 000 bangladesi like legendája

Valahányszor az ügyfél gyorsan szeretne 10 000 like-ot bekapcsol nálam a riasztó. A vásárolt like olyan, mint Columbo felesége. Hallottam róla, nyílt titok, hogy melyik blogger vásárolta meg az első x ezer követőjét, de személyesen sosem találkoztam vele. A “kinek mennyi van” kérdés a “kinek mekkora van” digitális megfelelője. Nagyon könnyen rá lehet jönni, hogy az ügyfél igazából több vásárlóra, program letöltőre, workshop résztvevőre vágyik, nem a 10 000 likera.

Tipp: mielőtt belevágnál, gondold át pontosan, mi a célod a tudatos social media jelenléttel és innen építkezz! Ha egy workshopra szeretnél sok résztvevőt, az teljesen másmilyen stratégiát igényel, mintha az agyag tálaid webshopját futtatnád fel. 

thought-catalog-593050-unsplash.jpg

5. A te feeded, a te tartalmad

Kezdő szosölösként én is elkövettem azt a hibát, hogy csak az ügyfél boldogsága érdekelt. Ha arra kért, kiposztoltam a csivaváját, megosztottam a márka szempontjából teljesen irreleváns, de szerinte jópofa cikket. Aztán rájöttem, hogy az ügyfél akkor lesz boldog, ha segítek elérni célját és megérti, ha a kutya virslis tortája nem fér bele a vegán Facebook oldala feedjébe.

Tipp: ha saját márkád tartalmát építed, próbálj meg egy témánál maradni és azt minél jobban kibontani. Nem véletlenül hoztam fel a példát. Nemrég láttam egy vegán kávézó oldalán mémek és filmes GIFek tömkelegét, disznóvágós dokumentum film és megrázó tojásos képek mellett. Az iszonyatos téma csapongás mellett, rögtön látszott, hogy aki kezeli, ugyanúgy posztol ide, mintha a privát oldalára tenné - de hát, nincs mit csodálkozni, mint mondtam, a 10 millió közösségi média menedzser országa vagyunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://katapal.blog.hu/api/trackback/id/tr5214255087
süti beállítások módosítása