Két mutatós luxusautóval rukkolt elő
az eddig teljesen ismeretlen vietnámi Vinfast autógyártó
a Párizsi Autószalonon, a hatásos belépőt David Beckham garantálta, aki megjelent a cég sajtótájékoztatóján és autóleleplezésén.
A limuzin és a szabadidő-autó kifejezetten jól sikerült formája annak is köszönhető, hogy a híres Pininfarina stúdió is besegített a tervezésbe. A végleges formaterveket 20 pályamunka közül választották ki a Vinfast vezetői tavaly októberben, vagyis
nagyon gyorsan váltak valósággá a papírra vetett tervek.
A szokatlan sebesség annak volt köszönhető, hogy az agyagmodelles fázist teljes egészében kihagyták a tervezési folyamatból.
A Lux A2.0 (szedán) és a Lux AS2.0 (SUV) névre keresztelt modelleket a BMW kétliteres, négyhengeres, N20 kódjelzésű benzines turbómotorjai hajtják
177 és 230 lóerős változatban.
Azért lettek gyengébbek az eredetinél, mert a németek Valvetronic szelepvezérlésének licencét nem vette meg az ázsiai gyártó. Később konnektoros hibrid változatok is megjelenhetnek a kínálatban.
Az F10-es kódnevű BMW 5-ös alapokra épített a limuzin hátsó- vagy összkerék-meghajtású, az F15-ös kódnevű BMW X5 alapjaira épült szabadidő-autó csak összkerekes lehet, az erőátvitelt mindkét modellben a nyolcfokozatú ZF automata végzi.
Bizalomra ad okot, hogy a műszaki területen
a Bosch, a Magna, a Siemens és a Fisher segített a fejlesztésben.
A BMW alapokat egyébként nem változatlan formában vették át a vietnámiak, felkészítették őket a szigorúbb töréstesztekre, és javítottak a gyalogosvédelmükön is.
A két modell előszériás gyártása jövő tavasszal, a nagyszériás jövő ősszel kezdődik Hai Phong városa mellett, Hanoitól kb. 100 kilométerre egy új gyárban.