Politikai hírek + elemzés + comment + vélemény

Királycsináló - Politikai blog

A fideszes szavazó

2018. szeptember 04. - Báró Kissfaludy Mihály

magyarnarancs.jpg

Az elmúlt hetekben-hónapokban volt szerencsém beszélgetni személyesen és online a fideszes szavazók keménymagjával, néhányukkal kérdőívet is fel tudtam venni és ezek alapján néhány érdekes megállapításra jutottam - nemcsak a Fidesz, hanem összességében az ellenzéki pártok lehetőségei kapcsán.

Íme a főbb megállapítások:

1. A fideszes szavazók mindenféle kritika és ellenzérzés, morális alapelvek nélkül elfogadják, sőt: alapvetőnek tartják azt, hogy a Fidesz és Orbán Viktor van kormányon. Ez egy olyan belső hit és elköteleződés esetükben, amit semmivel nem lehet megingatni. Ha Orbán Viktor elkezdené szídni a fideszesek anyukáját, akkor a fideszes szavazó örömmel az arcán követné ebben is a vezérét. Orbán a fideszeseknek egyfajta megváltó, ő hozza el minden fideszes szavazó meglátása szerint a Kánaánt Magyarországra. Ez annyiban figyelemreméltó, hogy az ellenzéki pártoknak érdemes lenne a fideszes szavazókról konkrétan lemondania, mint potenciális választó, mert a fideszes szavazó sosem fog szavazni másra, csak Orbán VIktorra.

2. A fideszes szavazó számára az egyedüli emberszámba vehető embertípus a fideszes szavazó. Aki nem fideszes szavazó és nem a párt által kiadott propagandát hangsúlyozza úton-útfélen, az nem ember. A szociáldemokrata, a liberális, az igazi keresztény, a muszlim, a nem magyar, a cigány (és a sort kvázi végtelenségig lehetne folytatni) a fideszes szavazó számára nem ember, csak egy kolonc, akire az országnak nincs is szüksége.

3. A fideszes szavazók semmilyen kritikát nem viselnek el (többször teszteltük munkatársaimmal a jelenséget), ami a legkisebb mértékben is a magyar kormányt, a Fideszt, Orbán Viktort vagy akár a legutolsó fideszes szénlapátolót illeti. Nemcsak kritikát, hanem a jobbító szándékot is ellenségesnek bélyegzik, mert eltér az ideológiai fősodortól. Egyébiránt hihetetlen, de tényleg még a legkisebb eltérés az ideológiai előírástól is óriási ellenérzést vált ki belőlük. És természetesen, ha nem ért az ember a fideszessel egyet, akkor kommunista, lipsi, hazaáruló ésatöbbi jelzőket aggatják rá. Értelmes vita és diskurzus a fideszes szavazók körében nem alakulhat ki. Ennek köszönhetően a fideszesek világlátása olyan mértékben beszűkült, ami veszélyeztetni az ország jövőjét.

4. A fideszes szavazók egy része keresztény (legalábbis meg van keresztelve), de általánosságban a keresztényi elveket csak addig tartják meg, amíg az nem megy szembe a Fidesz és Orbán Viktor akaratával. Amint felmerül a keresztényi elvek bárminemű ellenkezése a Fidesz és Orbán Viktor elveivel, kérdés nélkül a Fideszt és Orbánt választják. Ez persze nem zárja ki, hogy a közösségi hálón minden fideszes a pártutasítás mellett megosszon néhány Isteni vagy Jézusi idézetet, de ennyi, nem több. Sőt: ha Semjén Zsolt és Bayer Zsolt azt mondja, hogy a katolikus pápával nem kell foglalkozni, mert félrebeszél, akkor a fideszes szavazó ezt mindenféle ellenérzés nélkül maximálisan elfogadja. Egyébként, ha a legtöbbüket megkérdezi az ember, hogy miért szavazott a Fideszre (választási és politikai programjuk ugye nincs), akkor az a válasz: Isten így akarta. Egyszóval a keresztény fideszes szavazók jelentős része csak ún. kamu-keresztény, kívülről annak akar látszani, de belülről semmi keresztényi nincs bennük.

5. A fideszes szavazók másik része mindenféle pogány (törzsi, turul, türk, barbapapa etc.) hitvilágban próbál hinni, de mivel ezek a hitvilágok képlékenyek (írásbeliség hiánya), minden csoport maga alakítja ki a saját hitelveit. Természetesen ezeknél a hitelveknél fel sem merül, hogy a Fidesz és Orbán Viktor ellen szóljanak.

6. Jellemzően minden fideszes Facebook csoportban van néhány moderátor, aki napi szinten akár 10-15 bejegyzést is közzétesz, amit a fideszes pártközpontból, a fideszes médiumoktól, az alternatív médiumoktól vesz át és erre rendszerint megindul a rendkívül magas értelmi színvonalon zajló vita.

Összefoglalva: a fideszes szavazókkal az ellenzéki pártoknak felesleges foglalkozni, mert őket logikus észérvekkel nem lehet meggyőzni, ők vakon hisznek a Fideszben és Orbán Viktorban. A fideszes szavazók olyan mértékű propagandának lettek kitéve az elmúlt években, ami lehetetlenné teszi számukra a gondolkodás képességét. Emellett természetesen az erkölcsi érzékük is megsemmisült, hiszen bármilyen körülmények között is a Fideszt és Orbán Viktort követik - akár az alapvető keresztényi értékek ellenében is.

A bejegyzés trackback címe:

https://kiralycsinalo.blog.hu/api/trackback/id/tr6914221047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

6.Lenin 2018.09.05. 16:59:33

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Az ország még nem volt soha ilyen közel egy jobb jövő felé vezető úthoz. Ma Mo-on, és lassan EU-ban is Orbán "A".

Hirosimára ledobott bomba megölt sok százezer embert, de sok milliónak valószínűleg megmentette. A halottak szemében elfogadható a gerinctelenség, az életben maradottak szemében hősies tettnek nevezés?

felucca02 2018.09.05. 17:00:19

@6.Lenin: Ez speciel hol van, ez a tankos, koszos, hugyos jelenet?

Proud Mary 2018.09.05. 17:00:33

@pizo: fúúú, tényleg, direkt írtad kisbetűvel?? rettegtél közben?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:02:20

@6.Lenin: te most vagy a gulyás gergely vagy vagy hollik istván....vagy melyik...?

felucca02 2018.09.05. 17:03:35

@Ménár Atya: Miért is nem képviselné e hárommilliót senki sem? Öcsém, ne a fideszből indulj ki, hogy nekik csak az a magyar, aki viktor seggét nyalja! Ez beteges!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:04:54

@Proud Mary: Általában én is csak Bokros meg Vona nevét írom nagybetűvel.
A többiek nem annyira érdemlik meg...

felucca02 2018.09.05. 17:05:48

@6.Lenin: Apró különbség, hogy nincsen háborús helyzet. Béke van, akár építkezni is lehetne, hadosztályok csattogtatása helyett.

felucca02 2018.09.05. 17:06:17

@rfbzs: Igen, ott is, de az közhelyes.:)

6.Lenin 2018.09.05. 17:07:36

@Emmett Brown:

Mit?
hogy a kormány esetleg akkor bukott (?), aztán a túlélésével keresett soxorosan rajta?
ki a faszt érdekel ebben az ügyben Rogán? Bármikor picsán rúgható. Az ország rendben.
Túlélt aljas módon előkészített bukást.

Mit kellene ezen kívül megértenem? Hogy kinek, mi a fontosabb? Kik voltak ebben a történetben a nagyobb gazemberek?
Akik kitervelték a bukást, vagy akik megmentették az országot?

www.atv.hu/thumbnail/772x0fit/e/f3/13000.jpg
www.atv.hu/belfold/20180903-budapesten-is-mar-folenyben-a-fidesz

Mit nem értesz ebben?

Ménár Atya 2018.09.05. 17:08:41

@felucca02: Én ilyet nem írtam, ezt csak a hangok mondják a fejedben. :)
Én csakarra céloztam, hogy a fidesz megnyerte az egyéni kerületek többségét, tehát ők kormányozhatnak, de ez neked nem tetszik, ne engedjük őket hatalomra ennek ellenére.
Ok
Legyen nagykoalíció, a volt mszp, a dk és a fasiszta ,dk-mszp ellenség jobbikkal.
De ki lenne ennek a koalíciódnak a miniszterelnöke?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:08:44

index.hu/gazdasag/2018/09/05/forint_arfolyam/
Ez ugye most jó,mert jön a sok turista.
Természetesen fecót ezért már akasztani kellene...

6.Lenin 2018.09.05. 17:09:36

@felucca02:

Hol van béke? Ne bassz. Európában? Ukrajnában? Szíriában? Vagy kell még sorolni?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:12:11

@6.Lenin: Pl.:A plakátok ugyan sokba kerültek,de végül a győztes mindent vitt.Aha.

6.Lenin 2018.09.05. 17:14:28

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Nekem ez konkrétan előnyös, hiszen a nyugdíjam egy részét €-ban kapom.
De ehhez mi köze a kormánynak,
Mert az USA baszaxik? Még a barátaival is? kurvára gerinces húzás.

látod B+, fingod sincs a körülötted zajlóról. máskor először gondolkodjál, ha képesnek tartod magad ilyen felesleges tevékenységre. Mert látom neked ez macerás.

Tehetetlen Dodó 2018.09.05. 17:14:47

Szeretem az ilyen intelligens, elfogulatlan, tárgyilagos posztokat.

Csak Viktort kezdem sajnálni, mert ha ilyen színvonalon küzd a nagyszerű, tehetséges balliberális ellenzék, akkor szegény patásunk kénytelen lesz utolsó ciklusait tolókocsiból levezényelni, úgy 2042 táján.

sas70 2018.09.05. 17:15:48

@Ménár Atya: Azért ne forgasd ki a szavaimat! Azt mondtam, ha mindenképpen választanom kellene a jelenlegi választékból.
Nem az számít egyébként, hogy ki a miniszterelnök, hanem az, hogy ténylegesen képes-e irányítani egy olyan országot, ahol le kell ülni a hülye ellenzékkel és egy kompromisszumos megoldást kialakítani. Sajnos Orbán erre már az első kormányzása alatt sem volt képes, bár akkor legalább még odaküldött mást. De még a Medgyessy-Gyurcsány időszakban is voltak olyan esetek, amikor legalább egy demokratikus minimum volt.
Nyilván a kormány felelőssége az ország irányítása, csak ne legyen fordítva, mert a hatalom a parlamenté, a kormány csak a végrehajtó és nem fordítva.

6.Lenin 2018.09.05. 17:17:26

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Azokat én is feleslegesnek tartottam, el lett túlozva. De majd jövő tavasszal kiderül, hogy mennyit is "értek". Lehet, hogy a végén pozitív lesz a mérleg ebben is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:20:55

@6.Lenin: nekik meg a haveroknak már most is rendesen pozitív a mérleg,ebben biztos vagyok.

6.Lenin 2018.09.05. 17:23:15

@sas70:

Olyan ellenzéktől vársz készséget valamilyen minimumra, amelyik a saját érdekeit sem képes felismerni?
Nyilván szükség lenne egy valódi ellenzékre, de ezért nem a kormány a felelős.
Mit kezdenénk egy lakájellenzékkel?

felucca02 2018.09.05. 17:24:38

@Ménár Atya: Konkrétan azt mondtad, hogy lenne hárommillió ember, akinek senki nem képviseli az érdekeit. Eltekintve attól, hogy az ő érdekeiket most sem képviseli senki, nem kell abból kiindulni, hogy egy más színű kormány is olyan könnyedén kipöccent pármillió embert a nemzetből a politikai nézetei miatt.

Nekem mindegy, ki lenne a miniszterelnöke. Bármelyik lehet az eddigi jelöltek közül, Valószínűleg jobban fog teljesíteni, mint orbán. Persze megtévesztő lenne, hogy nincsen kardcsörtetés, ettől sokan azt gondolnák, hogy jaj, nem megfelelő a miniszterelnök.

Ménár Atya 2018.09.05. 17:25:01

@sas70: Nem forgatom, csak próbálom értelmezni.
Ha mindenképpen választanod kéne?
Miért, te nem választottál?
Hát én pont arra vagyok kíváncsi, hogy szerinted,amindenképp irányítani képes miniszterelnök ki lenne a jelenlegi választékból a fideszeseken kívül.
Megjegyzem, nehéz kérdés ,gondolkozz ezen,mert jelenleg csak két ember van ilyen a mai politikusok között, az egyik ovi,amásik fletó,a többi nem elég karizmatikus, fletó meg ugye csúfosan megbukott, ovi meg fideszes.
Tehát akkor ki lenne?
Megyó gyurcsány korszakban mi volt a minimum?
Mert én arra emlékszem, hogy semmilyen ellenzéki javaslatot nem fogadtak el.
Egy asztalhoz pedig akkor ültek le, amikor a baloldal rájött,hogy képtelen kezelni a kialakult gazdasági helyzetet.
Az utolsó sor nagyon helyes.
De jelenleg a parlamentben fidesz többség van.

6.Lenin 2018.09.05. 17:26:51

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

www.atv.hu/thumbnail/772x0fit/e/f3/13000.jpg
www.atv.hu/belfold/20180903-budapesten-is-mar-folenyben-a-fidesz

ennyi embernek kedvező, de van ott néhány színes paca, azoknak talán nem, bár közülük is sokan élvezik az előnyeit ennek a hülye bagázsnak.

Már nem kell a túlzott jólét miatt elzavarni a szürke állományt a P-ba.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:27:27

@6.Lenin: Azért jó,hogy eljutottál a munkásőrségtől idáig.:))

felucca02 2018.09.05. 17:27:40

@6.Lenin: Európában béke van, Szíriában nincsen. Ebből fakadóan egy európai ország miniszterelnökének nem a szíriai viszonyok alapján kell kormányoznia.

Jó, hogy hozod Ukrajnát, jó, hogy éppen dörgölőzünk Ukrajna ellenségéhez. Igazi békés politizálás.

Emmett Brown 2018.09.05. 17:28:36

@6.Lenin: na akkor nem érted hogy mivel van a gond. Segítek, nem a kamatokkal.

És az a pénz minden erőfeszítés nélkül maradhatott volna az államnál, igazából azon kellett sokat dolgozni, hogy ne így legyen. Összejött.

6.Lenin 2018.09.05. 17:31:34

@felucca02:

Európában béke van?
Te is inkább kergess lepkéket. Bár lehet, hogy már ajánlottam ezt neked, de a látszat szerint csak belekotyogsz olyasmibe, amiről fogalmad sincs.

Ménár Atya 2018.09.05. 17:33:29

@felucca02: Igen ezt mondtam, arra hogy most ne fidesz legyen,, pedig ők nyertek egy demokratikus választáson, tehát ha elzavarod őket,akkor az ugye nem demokratikus.
Volt már ilyen,amikor a komcsik hamisították meg a választásokat,meg amikor kádárék azt hiszem 107 %-al nyertek :D
Mitől lenne valószínűbb hogy jobb mint orbi?
Fletó komolytalan már, botka? azt megbuktatta a saját pártja, Berni? ő lemondott mert ők sem tudják mit akarnak, Karácsony? Ő köpönyegforgató, Vona? Egy fasiszta vagy kommunista cicafiú aki mage sem tudja ki,és ezért lemondott?
Hát ez igy elég necces.
Képzeld el, hogy a katonaságnál mindenki egyenrangú parancsnok.......hát az káoszt szülne csak.
Szóval egyelőre nem győztél meg, még mindig azt látom orbi a lgjobb választás, mégis csak stabil többsége van, és a gazdasági koncepciója lehet hogy gyenge, de még mindig működik, a szocik meg 2006-ra belebuktak.

felucca02 2018.09.05. 17:33:55

@6.Lenin: Miért, szerinted mi van Európában, háború? Hol? Ki áll hadiállapotban kivel? Orbán a az állampolgárok felével, igen, de ezen kívül?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:35:23

@6.Lenin: janem tényleg Nálunk van forradalom meg szabadságharc.

6.Lenin 2018.09.05. 17:35:40

@Emmett Brown:

Ha jól eléxem, már valaki elmagyarázta neked, hogy ez miként is zajlott, és miért. engem ez a része nem érdekelt túlságosan. Engem a hosszútávú miértek érdekelnek. És ennek látom a pozitív kimenetét.

axolotl77 2018.09.05. 17:36:46

"A fideszes szavazók semmilyen kritikát nem viselnek el .... ami a legkisebb mértékben is a magyar kormányt, a Fideszt, Orbán Viktort vagy akár a legutolsó fideszes szénlapátolót illeti."
Erre olvasom a fideszesek felháborodott kommentjeit, hogy ez mekkora hazugság, meg különben is menjen mindenki a kurva anyjába.
Én legalább beismerem, hogy az ellenzéki politikusok a méretes hülyék gyülekezete, és még nekem van szekunder szégyenérzetem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:36:54

@Ménár Atya: Ezek mind jobbak,mint orbán.
De lehetne mondjuk Bokros.
Aztán megint jönne viktor és megint belőle élne tíz évig...

6.Lenin 2018.09.05. 17:38:13

@felucca02:

Érdekek, és kultúrák háborúja zajlik. Nézz utána a neten is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:39:31

@6.Lenin: Tehát annak tapsikolsz,hogy a vikiék lopnak.
Hiába no,ha valaki szereti,hogy a szájába szarnak...

6.Lenin 2018.09.05. 17:42:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Én kísérletezem, hátha van benned valami, ami gondolkodásra késztet.
Te küzdesz azért, hogy erről lemondhatok nyugodtan, mert te valószínűleg már a születésed óta egy nagy seggfej vagy.

OK! Elfogadom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:43:37

@axolotl77: Rá is mozdultak a cikkre rendesen!:))
Dehát ez a munkáju...izé..dolguk!:))

Ménár Atya 2018.09.05. 17:45:18

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ha jobbak lennének, akkor rájuk szavaztak volna, de a legtöbbet kapott ellenzékinek is vagy 1millióval kevesebb szavazója lett.
Bokrosra a kutya nem szavazott ha jól emlékszem.
Várj, hogy élt 10 évig belőle ha 4 évig volt mandátuma?
:)
Amúgy mit tett Bokros olyat ami annyira jó volt? megszorításokon kívül? :)
Én mindig csak azt látom, hogy a szocik elkúrják, viktor meg helyrehoz.
Mikor tartott szoci kormány hiánycélt, vagy mikor csökkent az adósságunk, esetleg mikor minősítették fel az országot alattuk?

földforgató 2018.09.05. 17:48:13

@Ménár Atya: Tudod kedves barátom azt hogy mit szerettem volna már nem számít . .
Akkor tisztázzuk az apróságokat Lehet az első randim sikerül a gyermekem lehetnél . A lányom negyven feletti igaz csak kevéssel a fiam kicsivel alatta..Annak idején itt vidéken örültünk hogy megmaradt a munkahelyünk és kerestünk minimálbérhez közel.
És itt jött be a csodálatos Fidesz .Az általad nagyra becsült egykulcsos adó valószínű annak idején is elég jól kerestél hogy ezt örömmel üdvözöld. ez így természetes.. De én sajnos egyike vagyok annak a nagyon sok SENKINEK aki rosszul járt az egykulcsos adóval. lehet nem tudod de ezen a szinten ez havi 10 -16- ezer forint minuszt jelentett. Ennek a "csodás" intézkedésnek hála a nyugdíjam is alacsonyabb lett { utolsó évek bércsökkenés}MEGMENTJÜK A DEVIZA HITELESEKET , nekünk nem volt pénzünk kifizetni kp-ban mint a szegény Fideszes fanoknak ..ÉS igen lakáshitel volt tehát én valahogy itt is kimaradtam a kalapból.Végül de nem utolsósorban. a rezsi csökkentés.Tudod ott háromszorosan is érintet voltam ELŐSZÖR ELTÖRÖLTEK MINDEN KEDVEZMÉNYT A TÁVHŐRE utána emeltek kétszer.AZTÁN JÖTT A CSODA geotermikus energia. Máshol az országban harmad meg negyed áron adják ezt a csodálatos energiát .De mivel lakótelep központi árképzés..Tehát a kétszer tíz százaléko csökkentés után kb annyit fizetek mint nyolc éve. Na ezt tette velem a Zemberrel a FIDESZ.Mint nyugdíjas az elmúlt ÖT évben összesen.10,5%.NYUGDÍJEMELÉST KAPTAM.A minimálbér közben 39% emelkedett.Mi jót tett velem a Fidesz az elmúlt években.? És még én szerencsés vagyok tőlem sokkal rosszabb helyzetben is vannak emberek akik . végigdolgozták az életüket. Megértem azokat akik jobban jártak a fideszes intézkedésekkel. De utálom mikor a szemembe hazudnak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:48:17

@6.Lenin: Nem .Igazából én is fideszes voltam,de aztán tovább tanultam!:))
De te már nem gondolkozol,mert ugye minek.
Csak a fidesz!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:51:15

@földforgató: Nekem is jött némi bér és cafeteria csökkenés dehét én is biztos csakis gyurcsánybérencz lehetek!:))

6.Lenin 2018.09.05. 17:52:18

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Neked meg az a dolgod, hogy mindenképpen ezt igazold?

www.atv.hu/thumbnail/772x0fit/e/f3/13000.jpg
www.atv.hu/belfold/20180903-budapesten-is-mar-folenyben-a-fidesz

Tulajdonképpen egész idő alatt vártam, hogy valaki értelmesen igazolja is a poszt mondandóját. Ehelyett az ellenkezőjéért harcolnak foggal-körömmel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 17:54:44

@Ménár Atya: Egy biztos:ez a tehetségtelen kis nímand kibaszott szerencsés de legalább sokkal kevesebbet hoz ki a lehetőségeiből.

Amúgy Bokrosból élt gazdaságilag és politikailag is.
Bokros,fecó,soros migráncsok...

felucca02 2018.09.05. 17:54:45

@6.Lenin: Na, ez egy jó nagy semmitmondás volt, Ja, az ókor óta érdekek és kultúrák háborúja zajlik, ezt nevezik békének:) Ebben alakul, fejlődik, csiszolódik az öreg kontinens.
Sejtetsz, aztán kussolsz, ez nem jó.

6.Lenin 2018.09.05. 17:57:34

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Ritka nagy seggfej vagy.
Sokat teszel azért, hogy a Fidesz még sokáig hatalomban maradjon.
szerintem erre nincsenek rászorulva,de jól jöhet nekik a szavazó, akiket te terelsz hozzájuk.
Igyekezz, már nem kell sok, és az ellenzéknek totál vége.

6.Lenin 2018.09.05. 18:02:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Nem is titkoltam eddig sem, 94 óta a Fideszre szavaztam, és fogok is, míg nem lesz egy jobb. Most nem látni még a csíráját sem.
Ez nem az én hibám.

Emmett Brown 2018.09.05. 18:03:00

@6.Lenin: semmi értelme nem volt a magyarázatának, tételesen cáfoltam minden felvetését.

Saját magad paródiájává váltál, gyönyörűen és tökéletesen bemutatva a fideszességet. A kormány biztos azért csinálta így, mert megvoltak rá az okai, meg különben is Soros miatt van. Majd szándékosan félreérted amit írok, próbálsz megalázó hangnemben letorkolni, majd a végén amikor már ki kellene mondani, hogy igen Emmett, vagy alkalmatlanok vagy tolvajok, akkor elegánsan közlöd, hogy nem is érdekel.

Ja. Tízmilliárdok sorsa hidegen hagy, amikor úgy kellett minden forint mint egy falat kenyér (amit én mellesleg elfogadtam kiindulópontnak, bár én máshogy gondolom a dolgot)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 18:08:44

@Emmett Brown: Beeezzeg a simon 240 millijója!Na az honnan van ugye?!
De a milliárdok nem számítanak!
vikiék meg csak a gázüzleten kerestek valami 50 milliárdot eközben de az jóóóó!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 18:13:32

@6.Lenin: Nem kell nekem ehhez semmit se tennem,sőt még viki is bármit megcsinálhat veletek is.Erről is szól ez a cikk:))

Az ilyen hülyék,mint mi meg legfeljebb el mennek külföldre,csak hogy jobb legyen az arányotok!:))

Ménár Atya 2018.09.05. 18:14:13

@földforgató: Hát hogy mit szerettél volna ,az számít, ha nem számít, akkor kár szavazni járni.
Azt előre közlöm, hogy az életkor semmiféle előjogot nem biztosít egy politikai vitában, múzeumi belépőnél, meg strandbelépőnél igen.
Tehát akkor te örültél annak hogy a szocialista kormány nem fejlesztett semmit,és tartósította a minimálbért ami minimális, valószínűleg szegény életet biztosított.
Tehát ez alapján a szocialisták rosszak voltak.
Viszont azt nem értem, hogy hogy kaptál deviza hitelt egy ilyen alacsony jövedelemre.
Amúgy még mielőtt a torkomnak esnél.
Ellentétben a hazug szocikkal, én valóban nagyon sajnálom azokat a családokat, akik belebuktak, vagy ha bele nem is, de jelentősen csökkent az életszínvonaluk e miatt.
Én magam nem vagyok közvetlenül érintett, de közvetve engem is érint.
A végtörlesztés pedig nem hiszem hogy fideszes privilégium lett volna, akinek volt pénze az megtehette, ha kicsit tovább gondolom,akkor inkább az előző rendszer haszonélvezőinek lehetett inkább, akik megszedték magukat akkoriban.
Mondjuk ezt a távhős dolgot nem értem, nekem is volt ilyen lakásom, és épp hogy csökkent a kedvezmény miatt.
Geotermikushoz nem tudok hozzászólni, de mi köze ehez orbinak?
Amúgy gondolom az lehet, hogy most fizeted a beruházást.
A nyugdíjemelés legalább van, mszp elvette .
Minimálbér emelkedett 39%-al?
Akkor ez dícséretes, bár én ezt kifejezetten utálom, mert éljen a Qva anyja minimálbérből.
Tudom, bolond fletó is ezt hangoztatja, ezért nem is szavazok olyanra akinek az a dicsősége, hogy nem adóztatja a minimálbért.
Viszont, most adójóváírást kapok a gyerekek után, ha van két 40 körüli gyereked, feltételezem hogy unokád is, akkor ők is kapnak.
Valamint ingyen tankönyvet, ingyen kaját, ez valóban nagy segítség, főleg ha kevés a jövedelem.
Szocik alatt tudod mit kaptam a gyerekekre?
Majd ha találkozol egy jó csődörrel ott vidéken,nézd meg a hátsó lába között mi fityeg, na azt kaptam.

Tehát miért szavaznék rájuk ha azt látom nem képesek gazdaságot épteni?
És azt tudtad, hogy most már a nyelvvizsga díját is visszatérítik?

Ménár Atya 2018.09.05. 18:15:46

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Na, látod, akkor mégis több esze van,mint akiket emlegetsz, tehát ő a legjobb.
Köszönöm, hogy egyetértesz :))
Ámen

Emmett Brown 2018.09.05. 18:17:09

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: na a MET meg a másik.

És a kötvényeknél még nem tudjuk, hogy a haveri cégek milyen értékpapírt adtak el a kínai/arab/orosz/stb tagoknak, abból még szintén leeshet egy kis mellécash. És nem is fogjuk a kínai vonalat visszafejteni, mert ugye Kajmánon nincs nyilvános éves beszámoló. Pont ahogy szeretjük.

Anders Behring Breivik 2018.09.05. 18:18:45

@felucca02: "@6.Lenin: Miért, szerinted mi van Európában, háború? Hol? Ki áll hadiállapotban kivel? Orbán a az állampolgárok felével, igen, de ezen kívül?"

EUROPA HABORUBAN ÁLL AZ ISZLAMISTÁKKAL AKIK ELAKARJÁK FOGLALNI EUROPÁT, ÉS KI IRTANI A LAKOSÁGOT.

Már évekkel ezelőtt tőbb száz millios hadsereget kellett volna europában felállitani.
Határokon aknazár, nehéztüzérség, 0-24 orában járőrőző vadászgépek. A partokon több ezer kilométer hosszan partvédő erődítményeket kelett volna építeni, nagy kaliberiberű ágyukkal, hogy akár 80-100 km távolságról szét lehesen lőni a migráns és ngo hajokat. Több ezer hadihajónak, és tengeralattjáronak kéne egész évben vadásznia a migráns hajokra, Totális tengeri blokádra lenne szükség. Az űrbe telepített lézerekkel már a partoktól több ezer km távolságra meglehetne semmsíteni az ngo és migráns hajokat. Keményen visszakéne vágni külőnben vége Europának.

6.Lenin 2018.09.05. 18:21:45

@Emmett Brown:

Milyen fideszességet? Mindenhol ezt csinálják. Igaz ez senkit nem ment fel.

90- től önkormányzati képviselő voltam. tudod milyen emberek jártak segélyekért? A munkám során is több tízezer emberrel volt alkalmam találkozni, beszélgetni, minden társadalmi rétegből.
Te akarsz nekem mesélni az emberi aljasságról, vagy morálról?
Vagy olvastál már valamit is a jelenleg is zajló dolgokról a világban?

Bedőltél valamilyen süketelésnek, és a saját torz véleményed alapján próbálsz mások felett ítélkezni? Süt az összes írásodból a naivitás, vagy nem feltételezem, a szándékos rosszindulat.
Semmit nem vagy hajlandó még csak megfontolni sem, ami nem illik a te naiv világképedbe.

Mellesleg nem cáfoltál semmit, a másik hozzászólónak, csak ragaszkodtál a saját téves feltételezéseidhez. Semmiféle cáfolatra nem emléxem.
Mellesleg volt az ügynek személyi következménye is.

6.Lenin 2018.09.05. 18:31:31

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Szerintem te itt kiéled valamilyen lelki sérülésed, és ezért képes vagy magadból bármekkora hülyét is csinálni. Igaz egy névtelen felületen ez nem egy nagy durranás.
Talán a nyálad ki-ki csordul, amikor elképzeled a diónyi agyadban, hogy a másikat jól felbosszantottad. Sekély e kéj.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 18:32:41

@Ménár Atya: Nézd meg például a közhangulatot öccse....!
Jó tudom persze a gyurcsányahibás..!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 18:33:43

@6.Lenin: A ti szintetek viszont: De legalább hörögnek meg vinnyognak a ballipsik!

Anders Behring Breivik 2018.09.05. 18:35:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem szaroznék, 600-800 mm kaliberű ágyukkal lőném ezeket a tetves terroristákat.

Emmett Brown 2018.09.05. 18:35:42

@6.Lenin: közölte, hogy csak kerbank közvetíthet DKJ-t, erre felhívtam a figyelmét, hogy az államkincstár fiókhálózatában is lehet jegyezni.

Közölte, hogy külföldiekkel csak offshore cégeken keresztül lehet üzletelni, ez nyilvánvaló képtelenség.

Kihagytam volna valamit?

A személyeskedő leereszkedő megjegyzéseket meg hanyagoljad, mert nem kelt jó benyomást, kicsit mintha túl sok Brendelt olvastál volna.

Ménár Atya 2018.09.05. 18:38:17

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Közhangulat?
Megnéztem, a többség jól érzi magát.
Ha te nézed akkor az ellenzék nem érzi magát jól, viszont anyagilag sokkal jobban áll mint a maszop alatt hasonló időszakban.......... ja, bocs, a maszop ilyenkor már megbukott,és alig maradt támogatója :)
Amúgy te hol látod a közhangulatot?
Mi az az objektív dolog,ahol ezt te letudod mérni?

földforgató 2018.09.05. 18:39:51

Látom csak azt érted meg amit akarsz. HOL írtam én hogy minek örültem annak idején .A KORT TE HOZTAD FEL.Az egésszel azt szerettem volna hangsúlyozni az összes fideszes intézkedés a magasabb jövedelműeknek kedvezett elsősorban.Nem estem a torkodnak írtam megértem azokat akik jobban jártak a fideszes intézkedésekkel.A geotermikusnál azt ígérték legalább 40% kevesebbe kerül majd. ORBÁNNAK annyi köze központi árképzés .Jóval olcsóbb.de annyit fizetsz mint ahol gázzal fűtik az erőmüvet. Adójóváírást megint csak a magasabb jövedelműek tudják igénybe venni A családi pótlékot is azért említettem.,mert a rászorulókról elfeledkeztek. Nem én vettem fel a hitelt de a családot érintette.. Az én fiamnak nem fizették vissza a nyelvvizsga árát Akkor még nem kellett érte fizetni.Nem is mondtam hogy rájuk szavazz ,de én sem fogok sose a Fideszre szavazni.A Fidesz gazdaság építése hol állna az euró milliárdok nélkül?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 18:45:01

@Ménár Atya: Ha valami kretén intézkedésük van viktoréknak és ez valakinek nem tetszik,akkor jönnek a fideszbirkák örömködni,hogy szopnak a ballibák.Akikből ugye sok van,mert mindenki aki nem fideszes ugye.
Na most ha több millióan szopnak az azért nem jó.
Jó tudom mindenkinek jobban megy és mindenki vidám....etc...

macitalp 2018.09.05. 18:46:54

1. A fidesznyikek leírása tökéletes.

2. Orbán azért lehet hatalmon mert sikerült egybeterelnie szinte az összes csökkent értelmi képességű, magyarul vadbarom szavazót. A sorban egymás után jövő baromságai (ellenség a liberális, a bankok, az IMF, a migránsok) ennek a tábornak az egyben tartására szolgálnak.

3. A megbuktatásához az összes értelmes, gondolkodó szavazót kellene egybeterelni. Ez az egyetlen módja. Azért nehéz, mert Orbán egy hitvány gazember, bármit és bárkit kihasznál. Nem tudom mit igért például Szél Bernadettnek, de az tuti, hogy ennek a némbernek köszönheti az újabb kétharmadot.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 18:47:07

@Ménár Atya: Viszont a cigók ebben a rendszerben is jól elvannak.Pedig aztán jól meg lettek rendszabályozva.

felucca02 2018.09.05. 18:48:12

@Anders Behring Breivik: Breivik, te egy fasz vagy, bocs, vegyél be nyugtatót:)

19540511 2018.09.05. 18:51:05

@6.Lenin: Szerintem pont terólad szól a cikk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.05. 18:53:13

@Ménár Atya: Egészségügy oktatás..
Jó tudom minden szipiszupi vadiúj 2010 óta!

Ménár Atya 2018.09.05. 18:54:53

@földforgató:
Én ezt nem így látom, az adó jóváírást mindenki megkapja, természetesen, ha többet keresel akkor többet, ha viszont csak ingyenélsz, mint a délsvéd népcsoport akkor ez nem jár.
Amúgy 2009-ben az adó 1.7 m forintig 18% volt, e felett 38 vagy 36%
Tehát a legalacsonyabb kulcs is magasabb volt mint a fideszé, így nem igaz, hogy csak a magas jövedelműek jártak jól.
Amennyire tudom a geotermikus valóban kevesebbe kerül annyival de a beruházást úgy fedezik hogy a régi áron kapod amíg ki nem fizetik ,utána csökken, de ez nem fidesz hibája szerintem.
Nyelvvizsga díj az volt, legalább is a családom és ismerőseim mind fizettek, most visszakapod.
Azt tudtad hogy a jogsi vizsgadíjat is visszaadják már?
És újra van gyed? ,amit az mszp eltörölt.............

Ménár Atya 2018.09.05. 18:56:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Bemész az orvoshoz,megmondod nem tanultál semmit az életből mert rossz az oktatás, egyből kapsz nyugtatót :D
Tehát működik :)

Fülig José 2018.09.05. 18:57:50

@Anders Behring Breivik: sajna, nem megoldható. A két megfeleő méretű cuccot már felrobbantották, de amúgy sem tudták az általad felvázolt lőtávot... ezen még dolgoznod kell, asszem.

6.Lenin 2018.09.05. 18:59:02

@macitalp:

"3. A megbuktatásához az összes értelmes, gondolkodó szavazót kellene egybeterelni. Ez az egyetlen módja."

B+, ahhoz mind a10-en is kevesek vagytok, esetleg a nagyvizit után, ha a sógor rokonsága is pont szabadlábon lenne, még az is kevés.

Ménár Atya 2018.09.05. 19:01:58

@macitalp:
"A megbuktatásához az összes értelmes, gondolkodó szavazót kellene egybeterelni. "

Pontosan ez történt, és ezek az emberek a fideszre szavaztak :D:D

6.Lenin 2018.09.05. 19:03:44

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Hú, de beszartam tőlük. Tudnának mást is , mint vinnyogni, hörögni? kétlem.

Fülig José 2018.09.05. 19:04:42

@földforgató: melyik “ gazdaság építésre” gondolsz: arra a háborús övezetre amit a félcivilizált, faszfej fideSS strómanok okoztak dél-Pesten?! Akik még egymással sem állnak szóba...? Vagy a minden szempontból nélkülözhetetlen stadionokra?

6.Lenin 2018.09.05. 19:06:06

Húúú!
Már majdnem 500 hozzászólás egy ekkora faszsághoz.
Nem jár ezért valamilyen prémium?

földforgató 2018.09.05. 19:10:49

@Ménár Atya: NE játszd az értetlent tudod aki kevesebbet keresett az ADÓMENTES volt az adóról fentebb küldtem linket nézd meg csak kb az alsó 70% járt rosszul.-Ismerem a geotermiát a beruházási költség az egy dolog természetes meg kell térülnie de a központi árképzés az fidesz.. KÖZÉPISKOLÁBAN NEM KELLETT FIZETNI. a nyelvvizsgáért .TUDOD AZ ÉN JOGSIMAT A CÉGEM FIZETTE.

Ménár Atya 2018.09.05. 19:21:25

@földforgató: Hm.........a céged?, hol dolgoztál te?
Tehát vidéken rosszul kerestél, de mindened fizette a céged, az iskolád, és még geotermikus energiát is kapsz? :)
Hát.........én mindenért fizetek.
És azért oda is eljutottunk, hogy igazából a hitelek sem érintettek.
Linkből van itt épp elég.
Én a pénztárcám, meg a bankszámlám figyelem.
Szocik alatt kiürül, fidesz alatt meg mindig marad valahogy.
A központi árképzés nem fidesz,hanem szolgáltató végzi szerintem.

Amúgy ahogy leírod a dolgokat,lassan kiderül, hogy igazából téged semmi nem is érint.

földforgató 2018.09.05. 19:31:17

@Fülig José: Teljesen igazad van barátom az idézőjel lemaradt.valahogy..Az üres nézőterű stadionokra" rettentő szükség" volt itt nálunk is felhúztak egyet . Talán ide jár pár néző. De nem kezdték el a TISZAI felújítást AZ YHÍD építést Ezek nyolc éves ígéretek.AZ M30 TALÁN ELKEZDIK. JA A TAPOLCAI STRAND IS FÉLBEMARADT AZ EURÓ MILLIÁRDOKBÓL EZEKRE NEM FUTOTTA.

földforgató 2018.09.05. 19:45:53

NEM MINDENEM FIZETTE CSAK A JOGSIM LÁTOM FÁRADSZ..ezaz elmaradt a nagy Rezsicsökkentés. Szerinted a gáz meg a villany árát nem a kormány határozza meg?A központi az központi nem helyi..Miért ami a családodat érinti az téged nem érint?Látod nekem még bankszámlám sincs csak a kis nyugdíjam.. A szocik alatt még futotta erre arra azóta csak vegetálunk.És a gond nem az hogy te aki viszonylag jómódú lehetsz nem érted meg ,hogy emberek milliói élnek rossz körülmények között a gond az hogy a kormány is elhiszi Magyarország jobban teljesít.

Ménár Atya 2018.09.05. 20:09:52

@földforgató: Ne szívd mellre azért, nem akarlak bántani, csak próbállak megérteni.
Ez igaz, a a gáz meg a villany árát tényleg meghatározzák.
És azt tudod, hogy az EU-n belül nálunk a harmadik legolcsóbb a gáz,meg az áram?
Nem tudom neked mi a jó mód, szerintem nem élek annyira jól,mint kellene.
Viszont valóban milliók élhetnek rossz körülmények között, de ezért nem feltétlenül a jelenlegi kormányt hibáztatom, inkább az előzőt,aki elszalaszotta a felesleges betarthatatlan ígéretei miatt azt a lehetőséget,hogy ez ne így legyen.
És ez a maszop-szadesz kormány volt,élén a senki által meg nem választott díszpinttyel fletóval.
Magyarország jobban teljesít?...hát, bizonyos szempontból igen, de majd meglátjuk hogyan tovább.
3.5 év múlva választás.
Ha a helyzet nem fog javulni,akkor várható egy bukás, vagy jelentős gyengülés.
De ha javul......hát akkor itt nem lesz soha mszp már az biztos.
Azért az elég primitív gondolkodás, hogy mindenki aki nem azt mondja amit mi az hülye.
Márpedig most épp ezt próbálják valakik előadni 3 millió emberről, akiknek ugye nyerés esetén majd a képviselőjük lennének.
De, hát így nem lesznek.
Nem hiszem, hogy akármelyik oldalon több vagy kevesebb okos vagy hülye lenne.
De a baloldal még mindig nem vette észre, hogy ha lehülyézek másokat,és fölényeskedek, akkor nem sok új szavazót szerzek.
Mondjuk látszik is már alig maradt szavazójuk.
Bankszámládnak lenni klel, úgy emlékszem már csak utalják.
Na mindegy, remélem, egyszer a közeljövőben lényegesen emelik a nyugdíjad, én szívből kívánom.
Ahogy olvaslak valahol miskolc körül élhetsz.
Mit szólsz a BMW gyárhoz, szerinted segít a ti környéketeken is?

földforgató 2018.09.05. 20:59:39

Nem bántasz meg csak én élvezném hogy értelmes emberekkel dumcsizhatok.de ha jössz a korral amit te említettél én csak válaszoltam ha te a családodra hivatkozol az ok ha én akkor nem is .ez szerintem nem FERR. Azt nem igazán értem hogy miért fletóztok 10 éve volt hatalmon utoljára miért fél tőle a Fidesz?Igen Magyarország jobban teljesít de egy milyen áron és melyik része?hol láttál tőlem ilyen utalást vagy célzást ki a " hülye" Az úgynevezett ellenzék az nincs csak megélhetési politikusok gyülekezete".HÓDMEZŐVÁSÁRHELY" A bankszámláról amiről nem tudsz az nem biztos hogy nincs.Tervezik hogy elektronikusan utalnak .. TUDOD EZ IS OLYAN MINT A PESTI ELEKTRONIKUS JEGY, VAGY A CSIPKÁRTYÁS UJJLENYOMATOS SZEMÉLYI ez van csak semmire nem használható. A nyugdíjas jókívánság nagyon jól esett.. Igen Miskolcon élek és már mint nyugdíjas ástam a geotermia nyomvonalát..A BMW kemény kérdés . van nálunk vagy három BOSCH. A JOYSON volt TAKATA EZEK A komolyabbak a termelők közül de a lakosság vagy ötvenezerrel lecsökkent LKM DIGÉP CEMENTGYÁR BEZÁRÁS MIATT .jelenleg nem nagyon találnak szakképzett munkaeröt DE mire elkészül lehet tanulni Csak ezt az OKJ t felejtenék el. KÖSZI A FIGYELMET ÉS A TÜRELMET A LASSÚSÁGOM MIATT!
JÓ ÉJSZAKÁT.

Hórukk 2018.09.06. 01:08:24

Jó a cikk és itt pozitívum, hogy olyan direkt stílusban íródott, hogy a fideszbirkák is megércsék.

Tehetetlen Dodó 2018.09.06. 08:44:15

@Hórukk: Az hagyján.
De még ti is megértitek.
Vagy legalább érteni vélitek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.06. 18:25:02

@Fülig José: Köszönöm szépen,ez nekem is eszembe jutott.
Te akár rendes náczi is lehetnél ha ilyeneket is figyelemmel kísérsz.

6.Lenin 2018.09.06. 18:37:20

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Csak vicceltem, nekem megéri ingyér is. Erősíti az önbizalmam, amikor látom, hogy sokkal több hülye van a világon. Nem én vagyok a leghülyébb. Engem ez megnyugtat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.09.08. 09:45:09

@6.Lenin: Mi van,megint fidesz.naggyűlésen voltál?
süti beállítások módosítása