Vegyes köret: Minden amit bÍrok

Szlovénia, szeretlek

2018. augusztus 21. - Zsupsz!

Hosszú hétvégén mi mást is csinálhatna az ember......utazik. Mi is így tettünk párommal, az úticél pedig Szlovénia Portoroz volt. Már két éve is jártunk ott, akkor egy hetet töltöttünk el és mondhatom még párszor biztosan ellátogatunk erre a gyönyörű és barátságos helyre. Homokos tengerpart várt a szállástól nem messze, persze lehetett volna szabad strandra is menni, de ott nem tudtuk volna az értékeinket elzárni, bár nem hiszem, hogy megloptak volna, mindegy jobb félni, mint megijedni. Kb 3 km-re van onnan Piran, ahova csak úgy átugrik az ember esténként. Andalogva lehet nézni a csodás tájat a fél órás séta alatt és az a gyöngyszem, ami elénk tárul, mikor odaérünk.............lélegzetelállító látványban részesülhetünk. A kikötő, a szűk kis utcák, és a naplemente csillogtatta épületekek, amik egymás mellett tömörülnek minden írót, festőt, fotóst bizonyosan megihlet. Az utcák tisztán vannak tartva, sok nyelven beszélnek az emberek (az egyik pincér a Relax pizzeriában még magyarul is makogott valamit) és akárhova beültünk étterembe, vagy a szálláson, ahol éppen voltunk, a  kiszolgálás aranyérmet érdemel. Legutóbb az apartmanban, ahova mentünk hűtött víz várt a hűtőben (ingyen) mellé kaptunk szintén hűtött citromos sört (ingyen), és egy csodálatos szőlőlugas társaságában bámultuk a tájat a teraszról minden nap. Grillezési lehetőség is volt, mi most nem éltünk vele, majd legközelebb. Emil, akié volt az apartman, minden este letörölte az asztalokat, még akkor is, ha nem ült aznap ott senki, és saját készítésű olivaolajjal is megajándékozott ott tartózkodásunk alatt.

Számunkra ideális pihenőhely, veszprémtől mindössze 5 óra autóút, bármikor átruccanhatunk. Árakat nézve nem a legolcsóbb, de nem is a legdrágább hely, de mint mindenhol, meglehet találni a spórolási lehetőségeket.

Összegezve: Szlovénia, szeretlek!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berta Csacsi 2018.08.23. 06:25:36

Nem sporolni megy az ember, bakker

gabroca 2018.08.23. 17:52:56

@Berta Csacsi: a magyarnak nincs pénze, nem orosz

Zsupsz! 2018.08.27. 16:47:11

@Berta Csacsi: Igaz, hogy nem spórolni megy, mégis azon agyal hogy jönne ki olcsóbban: Reggelire kiflit meg felvágottat vesz a kisboltban, szabad strandra megy, este nem beül valahova meginni egy sört, hanem megveszi szintén a kisboltban és megissza a szálláson. Mi ez, ha nem spórolás? Egyébként meg persze nem mindenki így csinálja, aki mégis az sem probléma, nem is azért írtam.