A kiló nem százat jelent.

Orbán törököt fogott a történelmi párhuzamokkal

2018. július 29.

orban_balvanyos_2018.png

Szokásos bálványosi beszédében Orbán Viktor történelmi ismereteit és jövőbe látását fitogtatta: "Székelyföld akkor is létezett, amikor a modern Románia még nem létezett, és Székelyföld akkor is létezni fog, amikor már egész Európa behódolt az iszlámnak..."  

Hódolat Transzilvániának! Iszlamofóbia és migrációval való riogatás kimaxolva. A miniszterelnök jó kommunikátor. A mára unalmas történelmi párhuzamkeresések azonban több okból is kerülendőek lennének.

1. Szegény modern Románia valóban nem létezett, ahogy szegény modern Magyarország sem létezett a középkorban. A középkorban modern dolgok nem léteztek. Fapados repülőjáratok se Tunéziába. Sőt Orbán Viktor miniszterelnök se. Csak a középkori változataik: Magyar Királyság, Havasalföld, Moldva,Vlad Țepeș, Csák Máté, ide-odahurcibált szent korona meg janicsárok rogyásig... De felmenőink is bizonyíthatóan léteztek: a románok is csak éppen kibekkelték a török időket, ahogy mi is. Általában együtt szívunk. 

A középkorban az Oszmán Birodalom meghódította a fél világot és Délkelet-Európát. De aztán Európa hódította meg az egész világot. Mindenki tudja. Európa önkritikus a gyarmatosítást illetően, Törökország teljesen máshogy emlékszik egykori hódításaira, mert egykori nagyságán (meg a Galatasaray-on kívül alig tud más sikerbe kapaszkodni — akárcsak mi magyarok. (Mínusz a Galatasaray FC.)

2. Európa sosem hódolt be az iszlámnak. Mi magyarok viszont behódoltunk.

A török hódoltság idején a királyságtól függetlenedő Erdély első dolga volt, hogy behódoljon a török szultánnak, és most szintén a magyar kormányfő volt az első a sorban, aki szinte "behódolt" a lassan teljhatalmú török elnöknek megválasztásakor. 

1541-ben persze okos reálpolitika volt Fráter György részéről a keleti nyitás, aki azért amikor a Habsurgokkal tárgyalt nekik is hasonlóan udvarolt. Orbán viszont csak gumicsontot dob az ellenzéki  véleményvezéreknek. 

Hogy Európában mit hoz a jövő, azt senki se tudhatja — lehet mi térünk be először iszlám hitre. Európában 10% alatti a muszlim népesség és jórészt integrált vagy csóró, Oroszországban 20% feletti, időnként van egy csecsen háború, békeidőben csecsen maffia. Törökországban pedig ugye 82%... 

3. Székelyföld romantikus szépségű tájai reméljük a jelenkort is átvészelik. De érdemes megjegyezni Erdély mai napig legszegényebb régiójának szívében: a székelyföldi autonómiát a magyar országgyűlés törölte el: "A magyar országgyűlés 1876-ban szüntette meg a székelyek sajátos önrendelkezési jogait és jogi intézményeit, addigi autonómiájukat teljesen felszámolta." (Wikipedia) 

Ez új megvilágításba helyezi Orbán azon tavalyi kijelentését, hogy a székely önkormányzatiságot "támogatja, de csak jobbhíján"(!). Budapest szívesebben nevezne ki oda is helytartókat...? Szerintünk a pestiek foglalkozzanak a maguk dolgával, ha vendégségben járnak... Mi meg a hazai önkormányzatiság felszámolásával. Ha free Székelyföld, akkor legyen free Komlóska!

A történelmi párhuzamok eléggé homályos jövőképpé állnak össze a miniszterelnöki beszédet illetően. Akkor Orbán Európa XVI. században "félbemaradt" iszlamizációját, a hagyományoknak megfelelően Székelyfölddel, Erdéllyel az élen, támogatni akarja? Fráter György-i fondorlat kell ide, hogy eközben a kereszténység védelmezője is lehessen valaki.

4. Szomorúbb párhuzam, de a beszéd kapcsán muszáj előhozakodni vele: jó ideig gond nélkül haladt rajtunk keresztül a migrációs hullám — köztük már tudjuk: terroristák is —, amit a magyar kormány tétlenül szemlélt évekig, aztán csak hatásvadász vágóképekhez használt híradóiban. Majd persze lett a démonizált/fetisizált drótkerítés...

A propaganda fontosabbnak bizonyult az emberek biztonságánál. Emlékezetpolitikánk pedig a történelmi hitelességnél:

A középkorban amúgy szintén nem nekünk sikerült feltartóztatnunk a törököt — Magyarországon akkor épp ők szereztek kétharmadot: a háromrészre szakadt ország közepe közvetlenül, Erdély pedig hűbérállamként került a szultán ellenőrzése alá. (Az egri csillagok folytatását nem véletlenül nem írta meg Gárdonyi. Az egri félhold nem passzolna a történelmi önképünkbe.) De azt is minden kisdiák tudja, hogy 150 év múlva is csak az európai szövetséges hadak tudták a törököt kiűzni. 

A magyar kormányfő nem is tétlenkedik, szorgalmazza a közös európai haderő életrehívását: és ebben teljesen igaza van. Ahogy az orosz veszély kapcsán is. Mi se bíznánk egy drótkerítésben és néhány plakátban... 

Fráter György, a független Erdély (multikulit idők: horvát volt, mint Zrínyi) megalapítója végül szomorú véget ért, túlkombinálta magát: "1551-ben lemondatta János Zsigmondot a trónról, és Habsburg katonaságot hívott Erdélybe, erre a török támadásba lendült, amit Fráter György magát a szultán hívének mutatva igyekezett leszerelni..." A gond csak az volt, hogy a Habsburgok sem voltak hülyék, rájöttek, hogy Fráter György kettős játékot játszik és ország egyesítése helyett saját hatalmát építgeti, ezért meggyilkoltatták: "Fráter György halálát lövések és tőrdöfések okozták, gyilkosa pedig egyik fülét is levágta, hogy ezzel bizonyítsa a szörnyű tett végrehajtását Ferdinándnak. Fráter György eztán 70 napig feküdt temetetlenül." (Rubikon)

Ezzel az újabb párhuzammal semmit sem kívánunk sugallni. Kevés butább dolog van a politikában, mint történelmi párhuzamokkal terhelni egy amúgy is túlbonyolított közéletet. Pedig a helyzet jóval egyszerűbb. Ma abszolút más időket élünk: nem ostromol egy katonai nagyhatalom délről.

Ha az iszlám fundamentalizmusnak való "behódolás" lenne Erdély vagy Európa "vágya", akkor ez legyen az ő döntésük, mi inkább élnénk a liberális nyugati világban. A nyugati jólét és életforma az, amire mi is és a Közel-Kelet fiataljai is vágynak. Ennek elérésében semelyikőnket nem segíti középkori hitviták újratöltése keresztes lovagokkal. Egy felvilágosult jóléti társadalom nem valósznű, hogy középkorias életformáknak szeretne behódolni. A nyugati kultúra jónéhány kört rávert az iszlám világra a középkor óta, ami mára behozhatatlannak látszik.

Egyetlen igazán érvényes párhuzam van csak ebben a történetben: a török és a magyar közgondolkodás egyaránt egy idealizált múltban él. A törökök azt hiszik, hogy a hódoltság mindenkinek nagyon jó volt, szerintünk elmaradottságunk egyik okozója volt. Bár a kortársak közül sokan jól elboldogultak a török időkben. Mi is azt hisszük, hogy a középkori keresztény magyar királyság mindenkinek jó volt. Ahelyett, hogy a lehető legtöbb (kelet-)európainak tetsző jót keresnénk. 

"A magas rangú főpap meggyilkolása természetesen felháborodást váltott ki Rómában, a III. Gyula pápa által elrendelt vizsgálat azonban végül megtorlatlanul hagyta a barát halálát. Miként Jókai Mór is megjegyzi Fráter György című regényében, a merénylet mégsem maradt büntetlen, ugyanis a klerikus halála súlyos politikai következményekkel járt: megfelelő diplomata híján Ferdinánd képtelen volt megakadályozni I. Szulejmán 1552. évi bosszúhadjáratát, a helyi viszonyokat ismerő, alkalmas vezető nélkül pedig Erdélyt sem bírta sokáig kézben tartani." (Rubikon)

A magyar emlékezetpolitikáról korábban írt cikkünk: A magyarság tengerérzése Trianontól az Adriáig. Kövess, üzenj, komentelj a Facebook-on is: A kiló nem százat jelent.

A bejegyzés trackback címe:

https://kilonem100.blog.hu/api/trackback/id/tr3214147361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 21:55:38

@maxval balcán bircaman: "A magyarok legnagyobb része a honfoglaláskor helyben talált és elmagyarosodott szláv, avar, bolgár lakosság utódai. "

Tehát a "magyarok" nagy része még szerinted sem magyar, hanem multikulti. Hú, ha ezt Orbán megtudja, nyakadat veszi!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 21:57:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: angol vécé sem volt sokáig, te még ma sem ismered.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 21:57:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a kultúránkkal ellenséges elemek egyébként is ti vagytok. ha komolyan ennénk, akkor titeket irtanánk ki, nem a menekülteket.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:00:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "olyan sem volt még a világtörténelemben, hogy egy ország/kultúra saját maga telepítette be területére (nem a perifériákra!!) a vele szemben ellenséges, idegen kultúrájú népeket."

ennél durvább öngyilkosságot követtett el I Konstantin császár, amikor a kultúridegen keresztény vallást engedélyezte, sőt támogatta

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:01:59

@midnightcoder2: látom te azt hiszed, te definiálod a multikultit. a faszt, te hülye náci! az alapvetően eltérő, kulturálatlan faszfej egyébként is ti, nácik és keresztények vagytok!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:02:41

@maxval balcán bircaman: ezt már megint Orbán melyik faszából szoptad te félkegyelmű?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:03:48

@midnightcoder2: 4 millió török él Németországban. a kurva anyádon kívül senki nem kel fel.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:10:28

@torró: előbb fognak a magyarok belepusztulni, mint Nyugat-Európa.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:12:03

@midnightcoder2: már ott elbasztad, te hülye, hogy ha India és Kína leelőzi Európát, akkor oda menekülnek majd a menekültek. elmebeteg szinten ostoba vagy. ezért vagy náci.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:12:50

@torró: fingod nincs Nyugat Európáról. a falu végén túl nem jártál még.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:14:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "műszaki-tudományos fejlesztés helyett"

attól, hogy te a szaros kis tyúkóladból még nem hallottál róla, Nyugat-Európában folyik műszaki és tudományos fejlesztés, kurvára nem kevés.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:19:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Hol vannak az európai gyorsvasutak Kínához és Japánhoz képest? "

ki gyártja Kínának a gyorsvasutat? A Siemens, te hülye faszfej!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:23:26

@John Nethem: a szekularizált világszemléletnek a keresztény és az iszlám ugyanolyan idegen. neked fingod nincs arról, mi a szekularizáció, te barom!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:24:52

@torró: itt többen is felakasztják magukat, ha Kínának kicsit jobban megy, mint az éhhalál. mi ez az elmebetegség?!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:26:05

@John Nethem: Németországban 300 ezer. évi 100 ezerrel bővül, te szerencsétlen, náci fasz!

ertelemblog.wordpress.com/2017/09/04/a-menekult-kerdesrol/

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:27:25

@John Nethem: fingod nincs a valóságról, náci köcsög!

John Nethem 2018.07.30. 22:34:33

@math0: fingod nincs a valóságról, náci köcsög!fingod nincs a valóságról, náci köcsög!fingod nincs a valóságról, náci köcsög!fingod nincs a valóságról, náci köcsög!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:53:23

@John Nethem: nálad rasszistább náci köcsög nincs.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 22:59:01

@John Nethem: ott volt a statisztika, amiért rimánkodtál, te náci patkány! pofán szartad magad, náci köcsög!

ertelemblog.wordpress.com/2017/09/04/a-menekult-kerdesrol/

czerka 2018.07.30. 23:30:09

@math0: az iszlám alapvetően egy politikai ideológia, amit Mohamed vallásként terjesztett. Mohamedánok szerint nincs olyan, hogy végleg elfogadják a világi hatalmat. Ugyanis az iszlám szerint az ember alkotta világi jog és politikai rendszerek mind eleve korruptak. Az egyetlen igazságos törvény Allah törvénye.

Az iszlám alapvetően olyan, mint a marxizmus, csak mivel Mohamed a 7. században élt, ezért akkoriban nem volt más út, mint vallásként terjeszteni a tanait.

A kereszténység a kezdetektől fogva apolitikus hozzáállást hirdetett. Add meg Istennek, ami Istené és a császárnak, ami a császáré.
Míg az iszlám a világi hatalom megdöntését és egy iszlámon alapuló állam megteremtését tűzte ki célul, addig a kereszténység abban volt érdekelt, hogy kiegyezzen a világi hatalommal, azt támogassa (uralkodók felkenése), majd a feudális viszonyok közt betagozódjon a társadalomba és a hatalomba. Jött a reformáció, és a felvilágosodás, amikor pont a világi hatalommal kokettáló katolikus egyházat kapták darabokra a kritikusai. A feudalizmus megszűnésével a kereszténység kiszorult a hatalmi struktúrából, de ma már sehol se küzdenek azért, hogy ezt visszaállítsák. A katolikus egyház csak a feudalizmus miatt rendelkezett politikai hatalommal, azaz ez a helyzet inkább egy aberráció volt. A mai keresztények teljesen normálisnak tartják, hogy az állam világi jogrendszert alkot és aszerint élnek. Egy muszlim végső soron az emberek alkotta jogot és világi hatalmat tartja minden rossz forrásának. Az egyetlen tökéletes törvény Allahtól jön és az iszlám állam arra fog épülni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 23:40:22

@John Nethem:

" gyakorlatilag csak a kisebbségben lévő britek dolgoznak."

Jut eszembe a vicc. Gázrobbanás délidőben egy főleg bevándorlók lakta londoni házban, az összes lakó meghal, kivéve a harmadik emeleten lakó angol családot. A rendőrség rasszista merényletre gyanakodva nyomozni kezd, miért épp ők maradtak életben. A nyomozás eredménye meglepő: ők a kérdéses időben a munkahelyükön DOLGOZTAK.

czerka 2018.07.30. 23:42:44

@John Nethem: alapvetően az iszlám nem rasszista. A muszlim világban ha nem is kezelik egyenlőként a dúsgazdag szaúdi muszlimot és a Maliból jött muszlim vallású illegális migránst, de a rasszizmus nem olyan erős, mint sokan hiszik.
A muszlim országok ugyanakkor nem nagyon veszik emberszámba az idegeneket. Az iráni kormány szarba se veszi a területére menekült afgán siítákat, habár elvileg a testvéreik.
A szaúdiak nem engedik be a szír menekülteket, sőt szaúdi állampolgároknak meg van tiltva, hogy átmenjenek Jordániába önkéntesen segíteni, inkább fegyvereket küldenek a harcukhoz.

A muszlim országokban kutyába veszik az embereket (vendégmunkásokat). Szaúdiban, Kuvaitban vagy az emirátusokban teljesen elképzelhetetlen, hogy egy szír vagy filippínó pasas odamegy dolgozni és 10 év alatt állampolgárságot szerez. Nyugaton meg minden legális bevándorló előtt nyitva áll az út az állampolgársághoz.

Tehát bár az iszlám kezdetektől nem volt rasszista (hisz térítő vallás), de az iszlám világban mégis rosszabbul bánnak az idegenekkel. A modern nyugati társadalmak se rasszisták, meg kell nézni hány idegen él New Yorkban, Londonban, Párizsban vagy Berlinben. Ahhoz, hogy ne legyünk rasszisták, nem kell követni egy középkori arábiai hadúr hagymázas vízióit.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.30. 23:44:13

@Antlfinger Edvárd:

"azt hiszem ez az a színvonal, amivel nem érdemes vitatkozni. Azon túl, hogy nettó rasszizmus."

Pedig hitelesebb lenne a válaszod, ha statisztikával megtámogatnád. Nem igazán érv, ha lesöpröd az asztalról a vitapartner érveit azzal, hogy lerasszistázod.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 00:14:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Pedig hitelesebb lenne a válaszod, ha statisztikával megtámogatnád."

én metámogattam statisztikával, nektek meg nincs statisztikátok, náci köcsögök!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 00:20:24

@czerka:

"az iszlám alapvetően egy politikai ideológia"

ez nem egy objektív állítás, nem tudod igazolni, és nincs is túl sok jelentősége, hogy 1300 évvel ezelőtt mi volt.

"Mohamedánok szerint nincs olyan, hogy végleg elfogadják a világi hatalmat."

Törökország szekuláris állam. sokáig tényleg az is volt. ostoba vagy.

"Míg az iszlám a világi hatalom megdöntését és egy iszlámon alapuló állam megteremtését tűzte ki célul, addig a kereszténység abban volt érdekelt, hogy kiegyezzen a világi hatalommal, azt támogassa (uralkodók felkenése), majd a feudális viszonyok közt betagozódjon a társadalomba és a hatalomba."

magyarul a kereszténység szerinted kezdettől fogva az elnyomás szövetségese volt. ez negatívum, te faszfej!

"A feudalizmus megszűnésével a kereszténység kiszorult a hatalmi struktúrából, de ma már sehol se küzdenek azért, hogy ezt visszaállítsák."

Sajnos Orbán Viktor és a keresztény nácijai pont küzdenek.

" A katolikus egyház csak a feudalizmus miatt rendelkezett politikai hatalommal, azaz ez a helyzet inkább egy aberráció volt."

nem, ez a vallásos szokásos útja: minden valamirevaló vallás a hatalom elnyomó érdekeivel szövetkezik. mert az elnyomó hatalomnak a hülyeség általában kézre jön. és ebből a szempontból mindegy, honnan indul a vallás, szükségszerű az a végkifejlet, hogy egy utolsó, népnyúzó, népirtó egyház legyen a vége.

" A mai keresztények teljesen normálisnak tartják, hogy az állam világi jogrendszert alkot és aszerint élnek."

sajnos nem. Magyarországon olyanok vannak hatalmon, akik az ellenkezőjét vallják.

ostoba vagy, tudatlan vagy, ezért vagy náci.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 00:31:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

ha már hiszel a viccek bizonyíték erejében:

Tanár: Melyik országból jöttél?
Diák: Csehszlovákia.
Tanár: betűzd!
Diák: Azt hiszem, igazából Magyarországon születtem.

www.brandy-magazin.de/witze/schueler-aus-ungarn.html

és ez létező vicc, linkeltem, te náci elmebeteg!

chrisred 2018.07.31. 05:26:47

@maxval balcán bircaman: A történeti alkotmányra gondolsz, annak az ellentéte a kartális alkotmány.

chrisred 2018.07.31. 05:29:31

@midnightcoder2: Na de Európa helyzete a világ két legnagyobb atomhatalmának viselkedése miatt nem stabil.

chrisred 2018.07.31. 05:33:07

@John Nethem: Attól függ, éppen ki idézi.

444.hu/2017/03/22/londoni-polgarmester-a-londoniakat-soha-nem-fogjak-megfelemliteni-a-terroristak

"London a legjobb város a világon, a londoniak pedig összetartanak azokkal szemben, akik ártani akarnak nekik vagy el akarják pusztítani az életüket. A londoniakat soha nem fogják megfélemlíteni a terroristák."

chrisred 2018.07.31. 06:29:26

@maxval balcán bircaman: Nincs alkotmány. Alkotmányos rend van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:44:46

@chrisred:

De, van alkotmány Angliábna. Különben nem létezhetne az állam.

chrisred 2018.07.31. 07:34:11

@maxval balcán bircaman: Nem, a történeti alkotmány az alkotmányozás hiányát jelenti.

chrisred 2018.07.31. 07:37:14

@maxval balcán bircaman: Az állaam alkotmány nélkül is létezhet. Alkotmányos rend nélkül nem. A kettő messze nem ugyanaz. Ahol a volt szovjet alkotmányok léteztek, teljesen más volt az alkotmány tartalma és az alkotmányos rend.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:02:16

@maxval balcán bircaman: "S mikor mondott mást Orbán? Sose beszélt genetikáról. "

1) hazudsz, náci köcsög, "etnikai homogenitásról" is beszélt:

"Ugye, először is nagyon fontosnak tartom, hogy az etnikai homogenitást meg kell őrizni. "

www.miniszterelnok.hu/orban-viktor-beszede-a-magyar-kereskedelmi-es-iparkamara-gazdasagi-evnyito-rendezvenyen/

tehát Orbán egy utolsó, faszfej náci.

2) ha nem volna az, akkor meg elfogadná azt, hogy a szír menekült ugyanúgy válhat magyarrá, mint a bolgár paraszt, amelyik itt volt a Kárpát medencében a honfoglaláskor.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:04:07

. @maxval balcán bircaman: de, ez a többség az nem jellemző, sőt, nincs, hogy valaki kizárólag "Árpád vére"

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:05:27

@maxval balcán bircaman: úgy látom, neked bármi megteszi alkotmánynak, így tök mindegy, mit mondasz az alkotmányról.

John Nethem 2018.07.31. 08:13:34

@chrisred: Ez egyáltalán nem ellentéte amit állítottam és amit előzőleg mondott a londoni polgármester. Attól, hogy tudomásul kell venni a terrort, még egyértelmű, hogy küzdeni kell ellene. Elvégre senki nem szeretné, ha csak úgy felrobbanna egy éppen őrült által...

chrisred 2018.07.31. 08:26:36

@John Nethem: Ja, csak úgy hangzott, mintha a polgármester elhatározásán múlna. Londonban Guy Fawkes óta jelen van a terrorizmus, ami nem azt jelenti, hogy elfogadják.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:39:48

@John Nethem: "Attól, hogy tudomásul kell venni a terrort, még egyértelmű, hogy küzdeni kell ellene."

tehát oda lyukadtál ki, hogy London muszlim polgármestere nyilvánvalóan teljesen rendben lévő, bölcs dolgot mondott.

pofán sikerült már megint szarnod magad.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:12:41

@chrisred:

Ez teljes félreértáse a dolgoknak. Az alkotmányozás nem csak írott alkotmány elfogadását jelenti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:15:05

@chrisred:

Alkotmányos rend = alkotmány.

Különben min alapulna a rend?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:15:57

@chrisred:

A szovjet alkotmányosság uganaz volt a gyakorlatban és az elméletben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:17:34

@chrisred:

Nem, mert az ország a honfoglalás után egynemzetiségű lett, csak az északi és északkeleti határojkon mentén maradt meg az idegen - szláv - népesség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:19:07

@math0:

"a szír menekült ugyanúgy válhat magyarrá, mint a bolgár paraszt, amelyik itt volt a Kárpát medencében a honfoglaláskor"

Minden lehet, csak nem valószínű sok dolog.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:20:22

@math0:

A mai magyarok kb. 10 %-a Árpádék genetikai leszármazottja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:21:39

@math0:

Igen, az alkotmány lehet bármi, ami meghatározza egy állam alapvető működési szabályait.

chrisred 2018.07.31. 09:26:19

@maxval balcán bircaman: Jogrend, szokásjog, erkölcs, hagyományok. Ez maga a történeti alkotmány.

chrisred 2018.07.31. 09:34:11

@maxval balcán bircaman: A szovjet és az annak alapján készült marxista-leninista alkotmányokban biztosított állampolgári jogok a valóságban mem léteztek, az állam bárkit megfoszthatott tőlük, a saját önálló elhatározása alapján. Hiába volt benne az alkotmányban például, hogy a bírák függetlenek, és csak a törvényeknek vannak alávetve, valójában állami alkalmazottak voltak, és a feletteseik utasításainak engedelmeskedtek.

chrisred 2018.07.31. 09:37:20

@maxval balcán bircaman: Volt egy időszaka IX. században, amikor elsivatagosodás miatt aKárpát-medence nagy része lakatlanná vált, de ezmár egy évszázaddal később kezdett megváltozni, és attól kezdve folyamatosan változott, forgott az ország társadalmi-etnikai összetétele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:37:29

@chrisred:

Jellemzően az íratlan alkotmány sarkalatos jogszabályok összessége. Lehet persze benne szokásjog is, de ez ritkaság, s ha van is benne, akkor is csak kiegészítő szerepet játszik. Lásd pl. a jelenlegi brit alkotmányt vagy az 1949 előtti magyart.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:57:54

@chrisred:

Ez egy népszerű tévhit.

A valóságban nem így van. Felhívom figyelmedet a szovjet alkotmány 6. cikkelyére: constitution.garant.ru/history/ussr-rsfsr/1977/red_1977/5478732/ - idézem, nem tudom, hogy érted-e az eredetit, így lefordítom:

"Статья 6. Руководящей и направляющей силой советского общества, ядром его политической системы, государственных и общественных организаций является Коммунистическая партия Советского Союза. КПСС существует для народа и служит народу.

Вооруженная марксистско-ленинским учением, Коммунистическая партия определяет генеральную перспективу развития общества, линию внутренней и внешней политики СССР, руководит великой созидательной деятельностью советского народа, придает планомерный научно обоснованный характер его борьбе за победу коммунизма."

azaz:

"6. cikkely. A Szovjetúnió Kommunista Pártja a szovjet társadalom vezető és irányító ereje, politikai rendszerének, valamint állami és társadalmi szervezetének magja. Az SZKP a népért létezik, s a népet szolgálja.

A Szovjetúnió Kommunista Pártja, a marxista-leninista eszme alapján, meghatározza a társadalom fejlődésének általános céljait, a Szovjetunió bel- és külpolitikáját, irányítja a szovjet nép nagy építőmunkáját, tervszerű, tudományosan megalapozott jelleget adva neki a kommunizmus győzelméért vívott küzdelemben."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:05:51

@chrisred:

A Kárpát-medence először a magyar hatalom alatt alkotott egységet.

A rómaiak csak a Dunántúlt hódították meg és a mai Vajdaságot (most direkt kihagyom Horvátországot).

A római uralom véget után egyes germán törzsek voltak jelen, mindig csak az ország kis részén.

Az avarok voltak az elsők, melyek a későbbi Mo. jelentős részén képesek voltak hatalmat kiépíteni huzamos időre.

Majd frankok, szlávok, bolgárok, röviden, s jöttek a magyarok.

chrisred 2018.07.31. 10:14:37

@maxval balcán bircaman: A sarkalatos törvény olyan kifejezés, ami önmagát magyarázza. Az számít annak, amit a megalkotója annak nyilvánít.

Ha már az angolszász jogrendszerek szóba kerültek, a Common law, vagyis a szokásjog szerves része volt a precedensjog, ami az alkotmányos berendezkedés részét alkotta, holott semmilyen jogszabály nem erősíti meg. Magyar példának ott van a Tripartitum, ami jogszabályként soha nem került kihirdetésre, ezért Magyarországon csak szokásjogi gyűjteménynek számított

chrisred 2018.07.31. 10:16:46

@maxval balcán bircaman: Ennek semmi köze ahhoz, amit leírtam, nagyjából az alaptörvény preambulumához hasonlítható.

chrisred 2018.07.31. 10:22:17

@maxval balcán bircaman: Kevered az államiságot a társadalom összetételével. Abban a korban ez a kettő gyökeresen elválhatott egymástól. Európában a normannok, Ázsiában a mongolok egy csomó államot alapítottak, aminek az elitjét ők alkották, holott semmi közük nem volt etnikailag az ott élő lakossághoz. De vehetjük akár a keresztes államokat is a Szentföldön.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:23:50

@chrisred:

Az alaptörvény perambuluma ünnepélyes szöveg, nincs joghatása, míg a szovjet alkotmány 6. cikkelyének nagyon is volt. Többek között ez volt a TÖRVÉNYES alapja annak, hogy a Párt vezetése döntött minden kérdésben, sőt helyi szinten a helyi vezetés is, majd ezeket a döntéseket az állami szervek teljesítették.

A szovjet állam minden szintjén a Párt döntött. Egyébként ugyanez volt Kádár alatt is Mo-on. Pl. az MSZMP KB külügyi osztálya UTASÍTOTTA a külügyminisztert. Vagy az MSZMP KB gazdaságpolitikai osztálya irányította az összes gazdasági minisztert, állami nagyvállalatok igazgatóit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:27:38

@chrisred:

Ez így igaz. De a magyar honfoglalás ezen változtatott, homogenizálta, asszimilálta a helyben talált lakosság legnagyobb részét. Csak északon és északkeleten maradtak meg az őshonos szlávok, a mai szlovákok és ruszinok ősei.

chrisred 2018.07.31. 10:42:31

@maxval balcán bircaman: Igen, vagyis a szovjet alkotmányok minden betűje felesleges volt, hiszen a párthierarchián belül bármilyen személyes döntés felülírhatta. De nem azért, mert ez volt leírva az alkotmányban, hanem mert ez volt a szovjet hatalmi berendezkedés lényege.

chrisred 2018.07.31. 10:47:12

@maxval balcán bircaman: Csak találgatni lehet, hogy a honfpglaló magyarok és az itt lakók között milyen kölcsönhatás volt, milyen arányban vették át egymás szokásait, hagyományait. Főleg azért, mert a keresztény hűbéri állam valóban homogenizálta a társadalmat, függetlenül attól, hogy a honfoglaló magyarok, vagy az itt talált etnikumok leszármazottai voltak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:51:00

@chrisred:

Így igaz. A marxista eszme és az SZKP döntése mindent felülírt, s ez még teljesen törvényes is volt.

Mondok egy vicces, nem közvetlenül politikai példát.

A szovjet fizika nagyon erős volt mindig (a mai orosz is az), s a szovjet fizikusok nagy bajba kerültek a kozmológiával, mert kimondta a Párt, hogy a kozmológia hülyeség, hiszen tudjuk Marx óta, hogy az anyag nem keletkezett, mindigis volt, íg kutatni a kezdeteket abszurd és áltudományos hülyeség, burzsoá áltudomány az egész..

Aztán egy ideológiailag képzett szovjet fizikus (talán a Nobel-díjas Landau) meggyőzte az elvtársakat, hogy a kozmológia marxista szellemiségű. hiszen a mennyiség átcsapását igazolja aminőség, ami a marxista tan egyik eleme, így a kozmológia kutatása segíti a marxizmus-leninizmus diadalát.

S onnantól lehetett kozmológiával foglalkozni a SZU-ban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 11:06:42

@chrisred:

Az, hogy ma vannak magyarok és magyarul beszélnek azt jelenti: a bejövők asszimiláltak és nem fordítva.

A bolgároknál pl. pont fordítva lett: az identitást a bejövők hozták ugyan, de a nyelvben az őshonos lakosság nyert.

chrisred 2018.07.31. 11:19:51

@maxval balcán bircaman: Tehát Ír-szigeten végülis az angolok nyertek, mert a gael nyelvet alig beszéli valaki, és az is tud angolul?

chrisred 2018.07.31. 11:35:53

@maxval balcán bircaman: Ahogy például az európai keresztény identitás legyőzte a honfoglaló magyarok (meg a kárpát-medencei őslakosok) eredeti identitását.

chrisred 2018.07.31. 11:57:10

@maxval balcán bircaman: Ez kezd érdekes lenni. Szóval sem a nyelvnek, sem a vallásnak nincs köze az identitáshoz. Akkor minek igen?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 12:13:59

@chrisred:

Az önazonosság érzete.

Ugye nem azt mondjuk, hogy "bejöttek a magyarok 895-ban és leigáztak minket", hanem azt "mi magyarok, bejöttünk, s sikeresen államot alapítottunk".

chrisred 2018.07.31. 12:32:49

@maxval balcán bircaman: Megvallom őszintén, személyesen nem vettem részt a honfoglalásban, sem az aktív, sem a passzív oldalon. Inkább "nekünk magyaroknak azok az ősei, akik 896-ban bejöttek a Kárpát-medencébe, és azok, akiket itt találtak és csatlakoztak hozzájuk".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 12:40:20

@chrisred:

Csak ezt így szinte senki se mondja.

Az itt talált őslakosság az "ők", s Árpádék a "mi", akkor is ha sokkal több mai magyarnak az őse az "ők". Ennek oka az identitás folyásának iránya.

A bolgároknál kb. 50 év propaganda kellett, hogy ma már az átlag bolgár mind a 2 elemre "mi"-t mond.

chrisred 2018.07.31. 12:52:13

@maxval balcán bircaman: De azt se, amit te hoztál össze. Ellenben azt, hogy "mi magyarok, magyarul beszélünk", elég sokan.

John Nethem 2018.07.31. 13:56:01

@math0: A TE kifordított agyaddal mindenképpen.... Mondom én , hogy funkcionálisa analfabéta vagy....

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:53:06

@maxval balcán bircaman: "Az "etnikai" és a "genetikai" 2 különböző dolog."

Orbá ebben a beszédében mondja:

"ahogy mondtam, a kulturális egyneműség és az etnikai homogenitás megőrzése"

az etnikai homogenitás tehát nála nem lehetett ebben a beszédben kultúrális, mert attól megkülönbözteti, akkor ccsak és kizárólag és tisztán genetikus lehet, kis náci keresztény idióta köcsög!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:54:17

@John Nethem: A TE kifordított agyaddal mindenképpen.... Mondom én , hogy funkcionálisa analfabéta vagy....

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:54:54

@maxval balcán bircaman: az, hogy szerinted mi nem valószínű, az nem ok emberek kitoloncolására, te náci köcsög!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:55:35

@maxval balcán bircaman: "10 %-a Árpádék genetikai leszármazottja."

1) faszt, ennyis se.
2) ennyi aelég ahhoz, hogy kurvára ne legyen igazad, te náci keresztény idióta!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:56:14

@maxval balcán bircaman: akkor a kijelentésed egy semmitmondó tautológia. annyi tmondasz, hogy az állam az állam.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:57:20

@maxval balcán bircaman: "Nem létezik ország alkotmány nélkül. "

ez a te kifordított értelmezésedben annyit jelent, hogy: "nem létezik ország ország nélkül".

azaz semmit nem mondtál, te náci keresztény fasz!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 19:37:25

@math0:

Butusom, az etnikum és a genetika 2 külön szó, s - meglepetés - nem ugyanazt jelentik.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 22:07:50

@maxval balcán bircaman: faszt. ostoba elmebeteg vagy. még a szavak jelentését se fogod fel, annyira idióta vagy

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 22:08:13

@maxval balcán bircaman: a jó édes kurva anyáddal csináld ezt, te náci fasz!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 22:12:02

@maxval balcán bircaman: az apád faszát nem kellett volna beengedi a jó édes kurva anyádnak, hogy ne szüljön a világra egy ekkora mocsok, selejtes idiótát, mint amilyen te vagy!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.01. 06:31:32

@math0:

Hétvégen majd lesz seggtánc a Soros-romkocsmában, ott aztán le tudod majd vezetni sikertelen és értelmetlen életed miatt a benned felgyűlt hatalmas frusztrációt: meghág téged pár izmos srác, aztán drogoztok hajnalig, s picit jobban fogod magadat érezni.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.08.01. 07:12:12

@maxval balcán bircaman: a szánalmas kis életed miatt benned akkora a frusztráció, hogy idegen emberek millióit gyűlölöd, te kis keresztény-náci paraszt! a 4 elemiddel, szociális segélyen alkoholizálva emiatt gyűlölködsz a kis szaros bolgár tyúkóladból, emiatt gyűlölöd az EU-t a német cégeket, az arabokat, feketéket, akiket soha életedben még csak nem is láttál.

és emiatt hiszel akkora baromságokban, mint a keresztény vallás. kapaszkodsz a legostobább szalmaszálba is, mert elcselezett, szánalmas életed van.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.08.01. 07:13:36

@maxval balcán bircaman: egyébként a hétvégéken svájci vagy osztrák hegyekbe szoktam járni, tengerszemekben fürödni, ennyire "szánalmas" az életem, te kis bolgár keresztény náci paraszt!

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.08.01. 09:19:43

Izgalmas egymás demokratikus anyázása, de amíg
a múlton rágódtok elmegy mellettünk a világ. Új eszmék, új gondolatok merülnek fel, amíg itt azon merengünk, hogy orbánozzunk vagy genetikázzunk önfeledten: kilonem100.blog.hu/2018/07/31/y_generacio_szocializmusa

A kiló nem százat jelent. · kilonem100.blog.hu 2018.08.01. 09:23:45

@maxval balcán bircaman: én a helyedben ilyen tökéletesen lufi fogalmakkal, mint hány százalék árpádék leszármazottja, nem foglalkoznék. A vérségi kapcsolat is egy eszme. De nemhogy középkori, de szerintem őskori. A jelentősége sokmilliós társadalmakban zérus. Aki a származáson, mint "vezéreszmén" "nyomorog", valójában szellemi homeless a 21. században. Sokkal izgalmasabb kérdésem és témák vannak, ma már a kontinensek sem jelentenek határokat, egyetlen nagy globális faluban élünk: kilonem100.blog.hu/2018/07/31/y_generacio_szocializmusa

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.01. 10:17:13

@A kiló nem százat jelent.:

Mindennel érdemes foglalkozni.

Viszont pont én írtam: az identitás az alap, nem a vérségi leszármazás.

eßemfaßom még áll 2018.08.01. 12:21:04

Szegény blog.hu, brendelmatyit kiengedték az elvonóról.

John Nethem 2018.08.03. 11:13:11

@math0: A TE kifordított agyaddal mindenképpen.... Mondom én , hogy funkcionálisa analfabéta vagy....A TE kifordított agyaddal mindenképpen.... Mondom én , hogy funkcionálisa analfabéta vagy....A TE kifordított agyaddal mindenképpen.... Mondom én , hogy funkcionálisa analfabéta vagy....
süti beállítások módosítása