Két kesztyűtartó is van, de így sincs elég tárolóhely az utastérben. Fotó: Hilbert Péter

Megpróbál ugyan személyautós lenni a Hilux Active változata, azonban a 7 colos érintőképernyős fejegység sem palástolhatja a valóságot: határozott kezet igénylő munkagépről van szó. Kezdjük azzal, hogy nincs beszállást megkönnyítő fellépő, ami a család aprajának jelent nehézséget. Egy pillanatra sem szabad lankadnia a vezető figyelmének, mert a merev hátsó tengely bizony pattog az úthibákon, és a váltó áttételezését is úgy választották meg, hogy autópályán, emelkedőkön épp csak lehet tartani a megengedett csúcssebességet; 100-110 km/óra körül van a kényelmes sebessége. Ilyenkor még elviselhető a zajszint, van kellő tartalék a 2,4 literes, 150 lóerős turbódízelben is.

Műfaji sajátosság: felhúzott lábakkal kell ülni a második sorban, a fejtér véges

Érdekes a váltókar mögött, a padlón elhelyezett üzemmódkapcsoló működése, hiszen Eco és Sport mód között nincs érdemi különbség, épp csak az elektronikus gázreakció közvetlenségét változtatjuk. Igazából földúton haladva van értelme a váltásnak, a lebutított érzékenységgel a véletlen rugdalózásokat nem veszi figyelembe az erőforrás. Nincs a hátsó ülések alatt tárolóhely, csak az ajtón és a műszerfalon elhelyezett rekeszekre számíthatunk, s a KRESZ-tartozékok elhelyezése is komoly kihívást jelent. Igazából nem ez, hanem a személyautókhoz képest magas zajszint az, ami a Hilux munkaautós jellegére utal.

Háromféle fülkét kínálnak, a dupla adja a legtöbb teret az utasoknak

Tetszett
• magas vezetési pozíció
• nyomatékos motor

Nem tetszett
• zajos utastér
• fellépő hiánya (felszereltségfüggő)
• pattogó hátsó futómű

Összegzés
A szabadidő-autókhoz képest még érezhetően munkagép a Hilux, cserében megadja azt az érzést – és a legtöbb esetben magát a lehetőséget is –, hogy mindenen képes átgázolni. Ezért az átlagosnál nagyobb zajszinttel fizet a használó.

Toyota Hilux 2.4 D-4D 150
Összlökettérfogat: 2393 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3400/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1600/perc
Hossz./szél./mag.: 5330/1855/1815 mm
Tengelytáv: 3085 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1535/1550 mm
Fordulókör: 12,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 2095/1040 kg
Platóméret: 1555/1645/480 mm
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,2 s
Max. sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 7,0/8,2/6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 178 g/km
A modell nettó alapára: 5 435 000 Ft (Szimpla kabin, Base, 4×2)
A tesztelt verzió nettó ára: 6 715 000 Ft