12 °C, Budapest
12 °C
Budapest
Holnap
16°
Holnapután
19°
Vasárnap
20°
2024.04.25. csütörtök, Márk

2019 elkezdődött: az első téli teszt

Amikor a 2018-as Forma-1-es évad végetért, elkezdődött a nagy visszaszámlálás. Nem is a 2019-es Ausztrál Nagydíjig, hanem a barcelonai téli tesztig. Ami már itt is van. Illetve itt vagyok. Az új autókat jó részt bemutatták a múlt héten, voltaképp csak a Sauberből Alfa Romeóvá átvedlett C38-as gépről nem lehetett tudni, hogy a különös, mélybordó festés megmarad-e avagy sem. Hát hétfő reggel a garázs elé kitolt autó gyakorlatilag ugyanolyan, mint az elődje volt, még a versenyzők, Räikkönen és Giovinazzi overállján sem variáltak, mint például a McLarennél. A 9 órakor kezdődött első tesztnak négy perc után szakadt meg először piros zászlóval: Kimi az 5. kanyarban kitette új autóját a kavicságyba... Aztán nagyjából minden a téli tesztek megszokott menete szerint zajlott: egy kör, két kör, öt kör - majd az autók visszajöttek a garázsokba, amik elé szigorúan oda húzták a paravánt a szerelők. Egy kicsit vissza a Sauberhez. Marc Surer egykori F1-es pilóta azt mesélte, hogy Svájcban összenépi felháborodás követte a csapat átnevezését, és bár a hátsó szárnyon ott van három nyelven az ország neve, mégis szomorúak. Ehhezt képest Josef Leoberer , aki régóta a csapat fizikoterapeutája, szinte felháborodottan utasította vissza még a kérdést is: - Mert ne lenne ez Sauber? Az Alfa csak a főszponzor neve. Az autó Svájcban készült, svájci szakemberek munkája, a főhadiszállás is marad Hinwilben. Ehhez képest Surer úgy tudja, a korábbi Sauber-gárdából már csak 30 százaléknyi ember maradt, a többiek Maranelloból jöttek. Paolo Ciccarone kollégám az Automoto részéről úgy véli, érdekes lesz megfigyelni az Alfánál és Ferrarinál még inkább a két ifjú pilóta fejlődését. Szerinte Giovinazzi simán gyorsabb lesz, mint a finn, aki "élményversenyzést" űz, persze azt elég magas szinten. Viszont azt jósolta, hogy Leclerc már 3-4 verseny után egy szinten lehet Vettellel, ami okozhat némi gondot csapaton belül. Főleg ha a vb-cím a tét, már pedig ez kimondatott. Ciccarone állítja, hogy az SF90-es gép még sokkal jobb, mint az elődje volt. Érdekes módon a finnek még mindig inkább Kimibnen bíznak, mint szegény Bottasban. Bár a mercedeses fogadkozik, nem nagyon hisznek benne, hogy Hamilton mellett és a csapatba hozott Esteban Ocon fenyegető jelenlétéről sújtva meg tudna újulni. De hát mindez a "majd meglátjuk" kategória egyelőre. Photos (c) K. Méhes, E. Kulcsár